printlogo


کد خبر: 180589تاریخ: 1396/6/8 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان حج و زیارت خواستار شد
خروج حجاج ایرانی از چادرها طبق برنامه زمانبندی
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال امکانات خوبی برای زائران در عرفات پدید آمده است، گفت: مدیران مجموعه و کاروان‌ها زائران را توجیه کنند تا طبق برنامه زمانبندی اعلام‌شده برای انتقال از چادرها خارج شوند و عجله‌ای برای رفتن نداشته باشند.  به گزارش تسنیم،حمید محمدی با اشاره به دغدغه ایام تشریق در بین زائران بر لزوم دقت، نظم و اجرای صحیح دستورالعمل‌های سازمانی تاکید کرد و افزود: نباید آرامش موجود ما را دچار غفلت کند و لازمه اجرای عملیات برنامه‌ریزی‌شده همکاری شما عزیزان است که تحقق آن باعث تضمین سلامت و آرامش زائران خواهد بود. محمدی خطاب به مدیران مجموعه و کاروان‌ها اظهار کرد: با توجه به امکانات خوب فراهم‌شده در عرفات، زائران را توجیه کنید تا طبق برنامه زمانبندی اعلام شده برای انتقال از چادرها خارج شوند و عجله‌ای برای رفتن نداشته باشند؛ این آگاهی‌بخشی در همه مقاطع دیگر نیز صورت پذیرد تا از ایجاد استرس در زائران جلوگیری شود. وی از سازوکار جدید در مزدلفه و نحوه حضور زائران در جمرات طی روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم نیز توضیحاتی را ارائه داد و گفت: رصد وضعیت تقاطع‌ها و مسیرها با حضور نیروهای راهنمای حجاج صورت خواهد گرفت و گزارش خروج کاروان‌ها از چادرهای منا تا برگشت نیز با همکاری مدیران کاروان‌ها اجرایی خواهد شد که خروجی این گزارشات در قالب سیستم به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی کمک شایانی خواهد داشت.

اختصاص 25جایگاه عرضه دام در روزهای عرفه و عید قربان
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح اقدامات طرح عرضه بهداشتی دام در روزهای عرفه و عید سعید قربان( 9 و 10 شهریورماه) گفت: 25 جایگاه ثابت و موقت در همه مناطق بیست‌ودوگانه به عرضه بهداشتی دام خواهند پرداخت.  به گزارش فارس، مجتبی یزدانی با بیان اینکه سال گذشته 19جایگاه عرضه دام (3 جایگاه ثابت و 16 جایگاه موقت) به خدمات‌رسانی به شهروندان پرداختند، گفت: این در حالی است که در سال جاری 25 جایگاه (3 جایگاه ثابت و 22 جایگاه موقت) در سطح شهر تهران اختصاص یافته که این جایگاه‌ها در روز عرفه (9 شهریورماه) از ساعت 9 صبح تا 19 و در روز عید سعید قربان(10شهریورماه) از ساعت 5 صبح تا 15 فعال بوده و به شهروندان عزیز خدمات‌رسانی خواهند کرد. یزدانی در ادامه افزود: تعداد دام وارد شده به جایگاه‌ها 22 هزار راس دام است که به منظور خدمات‌رسانی مطلوب همچون سال‌های گذشته، کنترل بهداشتی دقیقی از مبدا تامین تا محل عرضه دام انجام شده است، به طوری که همه دام‌های ورودی به جایگاه‌ها از سوی اداره کل دامپزشکی مورد تایید است.

آزمون وکالت ۳ آذر برگزار می‌شود
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری از برگزاری آزمون وکالت در سوم آذر خبر داد و گفت: ظرفیت در آزمون امسال افزایش پیدا کرده است. به گزارش مهر، بهمن کشاورز در آزمون وکالت امسال گفت: از دوم مهر لغایت سیزدهم مهرماه ثبت‌نام از داوطلبان انجام می‌شود. استان ایلام هم با توجه به اینکه مستقل شده است، آزمون مستقل خواهد داشت. وی افزود: داوطلبان ایثارگر باید با دقت بیشتری انتخاب و ثبت‌نام کنند. رئیس اتحادیه کانون‌های سراسری وکلا افزود: براساس بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه و ماده ۵۹ الحاقی و اصلاحی قانون خدمات ایثارگران، ظرفیت و سهمیه ایثارگران افزایش یافته و در رابطه با ظرفیت آنها در آزمون امسال تغییراتی خواهیم داشت. وی در ادامه درباره منبع سوالات آزمون وکالت امسال گفت: متن قوانین و آرای وحدت رویه، منبع سوالات خواهد بود و مباحثی که محل مناقشه و اختلاف دارد، مبنای طرح سوال نخواهد بود. رئیس اسکودا از افزایش ظرفیت پذیرش در آزمون وکالت امسال خبر داد و گفت: ظرفیت امسال ۲۴۶۰  نفر در کل کشور است، این رقم در سال گذشته حدود ۱۷۰۰ نفر بوده است. کشاورز اظهار داشت: ۳۰ درصد پذیرش هر کانون به شرط آنکه داوطلب ایثارگر توانسته باشد ۷۰درصد نمره آزمون را به دست آورد، به ایثارگران اختصاص می‌یابد.
 


Page Generated in 0/0075 sec