printlogo


کد خبر: 180618تاریخ: 1396/6/8 00:00
چهارگوشه

انفجار نزدیک سفارت آمریکا در کابل
روز گذشته یک انفجار نزدیک سفارت آمریکا در کابل به وقوع پیوست. مقامات بیمارستانی در کابل گفته‌اند در نتیجه این انفجار دست‌کم یک نفر کشته و ۸ نفر زخمی شده‌اند. براساس گزارش‌ها، انفجار در حوزه نهم پلیس کابل در منطقه مکروریان اتفاق افتاد و گفته شده مهاجم یک شعبه «کابل بانک» در این محل را هدف قرار داده است. شاهدان عینی گفته‌اند ابتدا صدای شلیک شنیده شد و در پی آن انفجار رخ داد.

بازداشت 646 داعشی در استانبول
پلیس ترکیه در جریان 117 عملیات امنیتی که طی یک سال گذشته (از 15 آگوست 2016 تا 15 آگوست 2017) در استانبول انجام داده، بیش از 600مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش را بازداشت کرده است.  دولت ترکیه در حالی از عملیات‌های ضدتروریستی و بازداشت اعضای داعش خبر می‌دهد که پیش‌تر گزارشات متعددی از سوی رسانه‌ها درباره حمایت غیرمستقیم آنکارا از این گروه و چشم‌پوشی از انتقال سلاح و قاچاق نفت سوریه توسط داعش منتشر شده بود.

یورش به آخرین سنگر داعش در عراق
نیروهای عراقی در ادامه نبرد در تلعفر و حومه آن توانستند به ورودی‌های شهر العیاضیه در همجواری شهر تلعفر برسند و چندین روستا را در این محور آزاد کنند. منابع میدانی درباره این عملیات گزارش دادند از آنجا که داعش، دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد، بشدت در حال مقاومت در العیاضیه است و نیروهای عراقی با وجود پیشروی‌ سریع در تلعفر و آزادسازی روستاهای اطراف العیاضیه، اکنون ناگزیر شده‌اند از سرعت خود بکاهند. العیاضیه در 11 کیلومتری شمال غرب تلعفر قرار دارد.
 


Page Generated in 0/0055 sec