printlogo


کد خبر: 180628تاریخ: 1396/6/8 00:00
اخبار

مجید قناد عنوان کرد
 «همبازی» الگویی مناسب برای برنامه‌های بازی‌محور
مجید قناد، مجری برنامه‌های کودک و نوجوان معتقد است برنامه تلویزیونی «همبازی» با توجه به ویژگی‌ها و پتانسیل‌های خود، قابلیت الگو شدن برای سایر برنامه‌های بازی‌محور تلویزیون را دارد. به گزارش تسنیم، مجید قناد درباره برنامه تلویزیونی «همبازی» که این روزها از شبکه 5 سیما پخش می‌شود، گفت: «همبازی» برنامه خوب و سرگرم‌کننده‌ای است. انتخاب بازی‌های رایانه‌ای و غیر‌رایانه‌ای مناسب و استاندارد برای معرفی به مخاطبان و همچنین تیتراژ خوب برنامه، از جمله ویژگی‌های بارز برنامه است. وی با بیان اینکه بازی‌های ارائه‌شده در برنامه مانند «متر و توپ» خوب است، تأکید کرد: سازندگان این برنامه تلویزیونی می‌توانند تنوع بیشتری در بخش معرفی بازی‌ها داشته باشند. البته اگر بازی‌ها با توجه به تفکیک رده‌های مخاطبان معرفی شوند، بهتر است. این مجری برنامه‌های کودک و نوجوان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: هر برنامه تلویزیونی، ویژگی‌ها و چارچوب‌های خاص خود را دارد به همین دلیل «همبازی» را نمی‌توان با سایر برنامه‌های مشابه مقایسه کرد البته یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه، پرداختن انحصاری به بازی است. این برنامه با امتیازاتی که دارد، الگوی مناسب و خوبی برای دیگر برنامه‌های اینچنینی است. زیرا دنیای امروز به سرعت رو به جلو حرکت می‌کند و بچه‌های این دوره هم دیگر کودکان زمان قدیم نیستند. برنامه تلویزیونی «همبازی» به تهیه‌کنندگی مدرسه سینمایی عمار، هر هفته روزهای زوج ساعت 16:15 از شبکه 5 سیما پخش می‌شود.

«پوستر» حکم رسانه را دارد
مسعود نجابتی درباره بخش پوستر ششمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیات گفت: دیگر نگاه‌مان به پوستر یک تابلوی صرفاً زیبا نیست، بلکه یک رسانه است. به گزارش فارس، در نشست خبری «ششمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت و سومین فراخوان گرافیک محیطی هیأت» ،  رحیم آبفروش جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر گفت: هویت هنری جامعه نیاز به ثبت دارد، کمااینکه نمی‌دانیم شکل و آداب عزاداری در هیأت‌های دهه 40 و 50 چگونه بوده است. اما اکنون
9 جلد کتاب از عکس و پوسترهای هیأت در سال‌های اخیر چاپ و برای تاریخ ثبت شده است.
در ادامه مسعود نجابتی، دبیر علمی و عضو هیأت داوران بخش پوستر درباره این بخش گفت: دیگر نگاه‌مان به پوستر یک تابلوی صرفاً زیبا نیست، بلکه یک رسانه است و این تفاوت سوگواره با دیگر مسابقات است. وی افزود: نگاه آموزشی هم داریم و ماه گذشته نخستین کارگاه طراحی پوستر با تأکید بر تایپوگرافی برگزار شد. در قضاوت پوسترها آنها را در اجزای کوچک‌تر جداگانه قضاوت می‌کنیم و ایده‌یابی، پرداخت، عکس و... همگی دیده می‌شوند. به همین دلیل شرکت‌کنندگان برای رفع نقص‌ها، فضای طراحی تیمی و گروهی را هم تجربه کنند. نجابتی درباره موضع سوگواره نسبت به عزاداری‌های انحرافی و هیأت‌های مروج تشیع لندنی گفت: در داوری آثار، خط قرمزها (از جمله خرافات، شمایل و...) را لحاظ کردیم.

معرفی کتاب «ملاصالح» توسط امین زندگانی
تیزر تصویری کتاب «ملاصالح» با حضور امین زندگانی برای پخش از شبکه‌های سیما تحویل صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران شد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، این بازیگر سینما و تلویزیون در این تیزر تصویری با ارائه بخشی از داستان مهیج آقای ملاصالح قاری (مترجم اسرای ایرانی در عراق) به معرفی این کتاب برای مخاطبان می‌پردازد. پیش از این نیز پرویز پرستویی و رضا کیانیان 2 تن از هنرمندان و بازیگران کشورمان هم از این کتاب و راوی آن تمجید کرده بودند. این تیزر تصویری در قالب برنامه «یک کتاب» و توسط مرکز رسانه‌ای شیرازه (مرکز تخصصی تبلیغ و ترویج کتاب) تهیه و تولید شده است. قرار است این تیزر تصویری روی آنتن شبکه‌های مختلف تلویزیونی برود. همچنین 8 هزار جلد دیگر از کتاب «ملاصالح» توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و به بازار عرضه شد.


Page Generated in 0/0056 sec