printlogo


کد خبر: 180633تاریخ: 1396/6/8 00:00
رویدادها

برگزاری افتتاحیه پنجمین دوره مسابقه «کتاب‌ و زندگی»
افتتاحیه مسابقه بزرگ کتابخوانی «کتاب‌ و زندگی» با محوریت کتاب «دخیل عشق» روز 12 شهریور برگزار می‌شود. به گزارش فارس، این دوره از مسابقه به‌یاد شهید محسن حججی برگزار می‌شود. شهید محسن حججی از ترویج‌کنندگان و فعالان حوزه کتاب بود و در دوره‌های قبل پویش‌های کتابخوانی مانند «کتا‌ب‌ و زندگی» و «روشنا» هم فعالیت چشمگیری داشت. این رمان به قلم مریم بصیری از سوی انتشارات جمکران منتشر شده است. در این مراسم کتاب جدید «دخیل عشق» و پوستر مسابقه «کتاب ‌و زندگی»‌ با حضور نویسنده کتاب رونمایی می‌شود. این مراسم با حضور هنرمندان و ورزشکاران علاقه‌مند به حوزه کتاب از ساعت 16 روز 12 شهریور در کافه نخلستان واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان برادران مظفر (شمالی) برگزار خواهد شد. 4 دوره قبلی این مسابقه با محوریت کتاب‌های «من زنده‌ام»، «خانواده»، «دختر شینا» و «رؤیای نیمه‌شب» برگزار شده بود.

همکاری مشترک  یک خواننده و مداح
محسن توسلی، خواننده با همراهی نریمان پناهی قطعه‌ای را با موضوع مدافعان حرم و مساله مقاومت تولید کرده‌اند. به گزارش مهر، محسن توسلی که بیشتر در زمینه موسیقی انقلابی فعالیت دارد در ارتباط با این اثر گفت: به‌تازگی با کمک تعدادی از دوستان کاری را به مناسبت تقارن ایام محرم و هفته دفاع‌مقدس تولید کرده‌ایم که در آن بنده و نریمان پناهی از مداحان کشورمان به عنوان خواننده حضور داریم. در این اثر که ضبط آن به‌تازگی به اتمام رسیده قاسم صرافان شاعر، بنده به عنوان آهنگساز و امید رهبران به عنوان تنظیم‌کننده حضور داریم. فضای محتوایی اثر هم با توجه به سابقه آقای پناهی در دوران دفاع‌مقدس مبتنی بر نوحه‌های نوستالژیکی است که تاکنون از وی درباره شخصیت والای حضرت سیدالشهدا(ع) شنیده‌ایم. این روزها به قصد زیارت حرم حضرت زینب(س) در سوریه هستم اما به محض بازگشت به کشورمان کارهای مربوط به آماده‌سازی و تولید یک موزیک ویدئو را آغاز می‌کنیم و این برای من باعث افتخار و خوشحالی است که در ایام منتهی به عزاداری حضرت سیدالشهدا و هفته دفاع‌مقدس چنین کاری با همکاری نریمان پناهی عزیز تولید می‌شود. کما اینکه ایشان نیز از فضای کار بسیار راضی بود و از این ترکیب به عنوان تجربه‌ای ارزشمند یاد کرد.

بازخوانی اعدام‌های سال ۶۷ در «سنگ‌های شکسته»
ایمان گودرزی، مستندساز جوان کشورمان در جدیدترین پروژه خود سراغ واکاوی پرونده اعدام‌های سال ۶۷ رفت. به گزارش عمار فیلم، گودرزی درباره کار جدید خود با عنوان «سنگ‌های شکسته» گفت: با توجه به اینکه موضوع اعدام‌های سال ۶۷ نقطه‌ای مبهم در تاریخ معاصر ما محسوب می‌شود، علاقه‌مند بودم در این حوزه کاری را بسازم.
از 2 سال و نیم گذشته پیگیر مسائل تحقیقاتی و نگارش فیلمنامه مستند «سنگ‌های شکسته» بودم و بعد از پژوهش‌های وسیعی که توسط یک تیم 5 نفره صورت گرفت، موفق شدیم اسناد بسیار خوبی را در این زمینه به دست بیاوریم. وی افزود: تا به حال کسی سراغ ساخت مستندی با چنین موضوعی نرفته بود به همین خاطر پرداختن به چنین سوژه‌ای یک اتفاق بکر محسوب می‌شد. پس از تحقیقات، کار تولید مستند «سنگ‌های شکسته»، سریع آغاز شد، با شاهدان عینی و ۱۵ نفر از رجال سیاسی کشور که در ماجرای اعدام‌های سال ۶۷ مسؤولیتی داشتند و امروز هم به عنوان افرادی شناخته‌شده در جریان‌های مختلف سیاسی بویژه جریان‌های منتسب به چپ هم حضور دارند، گفت‌وگوهایی داشتیم و موفق شدیم به حقایق زیادی دست پیدا کنیم. وی خاطرنشان کرد: مستند «سنگ‌های شکسته» در مدت زمان ۶۰ دقیقه تهیه و تولید شده و قصد داریم مراسم رونمایی از آن را در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار کنیم و بعد از آن هم برای پخش آن از شبکه‌های تلویزیونی اقدام کنیم؛ فکر می‌کنم با پخش این مستند، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.


Page Generated in 0/0056 sec