printlogo


کد خبر: 181064تاریخ: 1396/6/16 00:00
چهارگوشه

شورش در زندان کانزاس
نیروهای امنیتی کانزاس دیروز از وقوع شورش در یکی از زندان‌های ایالتی در غرب این ایالت خبر دادند. سازمان کارکنان ایالتی کانزاس در یک پیام توئیتری اعلام کرد: «شورش بزرگی در بازداشتگاه نورتون به وقوع پیوسته است. ساختمان در حال سوختن است و برخی زندانیان سلاح دارند». دفتر کلانتر منطقه نورتون می‌گوید به شهروندان اطراف این زندان توصیه شده است در خانه‌ها و وسایل نقلیه خود را قفل کنند و در خانه بمانند. گزارش‌ها حاکی از آن است که 3 ساعت بعد از آغاز شورش در زندان نورتون، اوضاع تحت کنترل درآمد.

تظاهرات مدافعان شیخ‌عیسی قاسم در الدراز
بحرینی‌های ساکن منطقه الدراز، امروز پنجشنبه در محکومیت اقامت اجباری آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان این کشور تظاهرات گسترده‌ای برگزار خواهند کرد. برگزاری تظاهرات امروز در زادگاه شیخ عیسی قاسم را تعدادی از احزاب و جریان‌های سیاسی بحرین خواستار شده‌اند. شیخ عیسی قاسم بیش از 3 ماه است توسط آل‌خلیفه در اقامت اجباری قرار گرفته است. دادگاه رژیم آل‌خلیفه این روحانی مبارز را به مصادره اموال به‌میزان 3 میلیون دینار و به پرداخت هزار دینار غرامت محکوم کرده است.

حمله توپخانه‌ای یمنی‌ها به جنوب عربستان
توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شامگاه سه‌شنبه تجمعات نظامیان سعودی و مزدوران آنها در نجران و جیزان واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داد. یک منبع نظامی تصریح کرد نیروهای یمنی تجمعات مزدوران سعودی در پایگاه الطلعه را با چندین موشک کاتیوشا هدف قرار دادند. همچنین یکی از مزدوران سعودی در این پایگاه هدف حمله تک‌تیراندازان یمنی قرار گرفت. تک‌تیراندازان یمنی یک نظامی سعودی را در پایگاه الدخان جیزان نیز هدف قرار دادند. منبع مذکور همچنین از هدف قرار دادن استحکامات نظامیان سعودی در جبل‌البادی در جیزان خبر داد.

خرسندی تل‌آویو از روابط با کشورهای عربی
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر وقوع تحولی بزرگ در روابط تل‌آویو با کشورهای عربی تأکید و این روابط را «بی‌سابقه» توصیف کرده است. بنیامین نتانیاهو مدعی شد هنوز حجم این همکاری‌ها مشخص نشده است اما بسیار بیشتر از هر زمان دیگری است و این تغییری بزرگ است. وی همچنین ادعا کرد این تغییر بزرگ در حالی ایجاد شده که متاسفانه فلسطینی‌ها شروط دستیابی به سازش را تغییر ندادند. نتانیاهو در ماه‌های اخیر دائما مدعی بهبود روابط تل‌آویو با کشورهای عربی شده اما از ارائه جزئیات چگونگی این بهبود روابط خودداری می‌کند.

فروپاشی یک شبکه تروریستی در اسپانیا
وزارت کشور اسپانیا دیروز اعلام کرد با همکاری مراکش در قالب عملیاتی گسترده، یک شبکه تروریستی را متلاشی کرده است. نهادهای امنیتی اعلام کرده‌اند شبکه‌ای متشکل از 6 نفر را دستگیر کرده‌اند که یکی از این افراد در اسپانیا و 5 نفر دیگر در مغرب بازداشت شدند. طبق اطلاعات به دست آمده، این افراد حملات تروریستی بزرگی را در اسپانیا و مغرب برنامه‌ریزی کرده بودند و به همین منظور و برای آموزش از جمله آموزش بریدن سر، نشست‌های شبانه‌ای را برگزار می‌کرده‌اند.

ترور یک افسر ارتش امارات در حضرموت
گروه‌های مسلح وابسته به القاعده، سه‌شنبه یک افسر اماراتی یمنی‌الاصل را در شهرستان دوعن در استان حضرموت در جنوب شرقی یمن ترور کردند. فیصل بارشید با تابعیت دوگانه اماراتی- یمنی به عنوان یک افسر ارشد در نیروهای مسلح امارات خدمت می‌کرد. نظامیان امارات به همراه عربستان و تعدادی از کشورهای عربی زیر عنوان ائتلاف عربی طی افزون بر 2 سال گذشته با تجاوز گسترده به یمن هزاران تن از مردم بیگناه آن کشور را به خاک و خون کشیده‌اند.


Page Generated in 0/0054 sec