مسعود نجابتی، مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاعمقدس گفت: ما سعی داریم تندیسهایی که به جشنوارهها میآید در حد ارائه در جشنواره نماند و آنها را به نماد شهری تبدیل کنیم. بهگزارش مهر، مسعود نجابتی طراح گرافیک، مدیر هنری و خوشنویس که این روزها در قامت مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاعمقدس فعالیت میکند، در ارتباط با چگونگی ارائه عمومی هنر به نحوی که موردپسند عموم مردم قرار بگیرد، اظهار کرد: ما در سیاستگذاریهای خود این موضوع را اعلام میکنیم که باید تولیدات به کدام سمت برود. حالا باید دید راهکار هنرمندان برای جذب حداکثری جامعه و دوری از شعارزدگی در خلق اثر و ایجاد دافعه در مردم چیست. مثلا بحث حجاب و عفاف را که یکی از مباحث مهم جامعه است باید از دوره دبستان و در لوازمالتحریر ترویج کرد. مهم نیست حتما تصویر ما با پیامی نوشتاری همراه باشد، با زبان هنر میتوان راه به زندگی حقیقی مردم باز کرد. بخش دیگر این است که هنر را به دانشگاهها و حتی خیابانها ببریم و آنجا عرضه کنیم. منتها اینها را ما در سیاستگذاریهایمان به نتیجه رساندیم. ما باید به سمتی برویم که طرحهای خودمان را برای محصولات داشته باشیم یا اینکه سعی داریم تندیسهایی که به جشنوارهها میآید در حد ارائه در جشنواره نماند و با همکاری سازمان زیباسازی دنبال این هستیم آنها را به نماد شهری تبدیل کنیم یا اینکه برود در کلانشهرها و حتی شهرهای دور افتاده و آنجاها دیده شود. در حال حاضر بسیاری از شهرهای ما یک نماد واقعی ندارند.