printlogo


کد خبر: 181129تاریخ: 1396/6/19 00:00
سفیر جدید روسیه استوارنامه‌‌‌‌‌‌‌اش را به ترامپ تحویل داد
آنتونف در کاخ سفید

سفیر تازه منصوب شده روسیه در ایالات متحده، در پرتنش‌ترین روزهای روابط 2 کشور وارد واشنگتن شد و با  «دونالد ترامپ» دیدار کرد.
«آناتولی آنتونف» که به همان میزان سوابق دیپلماتیکش، پیشینه‌ای نظامی هم دارد، عملا نخستین سفیر خاص مسکو در واشنگتن برای دوران جنگ سرد جدید میان شرق و غرب است. آنتونف دیروز در کاخ سفید حاضر شد تا پشت درهای بسته استوارنامه‌‌‌‌‌‌‌اش را تحویل ترامپ دهد. او پس از این نشست دیدار یادشده را در جوی «گرم و سازنده» توصیف کرد. او به رسانه‌‌‌‌‌‌ها گفت مسکو آماده برداشتن گام‌های محسوس برای بهبود روابط با واشنگتن است و ابراز امیدواری کرد آمریکا نیز سیاست‌های غیرسازنده خود را پایان بخشد. آنتونف ادامه داد: «روابط دوجانبه [روسیه-آمریکا] نه فقط برای دو طرف بلکه برای امنیت و صلح بین‌الملل فوق‌العاده مهم است».
البته سفیر جدید مسکو در واشنگتن تنها یک هفته پس از تعطیلی کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو به دستور شخص ترامپ، همراه با تفتیش ساختمان آن، کارش را در تنها ساختمان مهم باقیمانده برای سفارت روسیه در واشنگتن آغاز‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کند و به نظر‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌رسد در چنین شرایط بغرنجی حرف‌های او  بیش از اندازه خوش‌بینانه باشد. تازه این در حالی است که ولادیمیر پوتین که تمام هفته گذشته را درگیر اجلاس بریکس در چین و همایش اقتصادی ولادی وستوک در منتهی‌الیه بخش آسیایی روسیه بود، تازه به کرملین بازگشته و قرار است‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درباره واکنش عملی روسیه به اقدام خصمانه اخیر آمریکایی‌‌‌‌‌‌ها تصمیم بگیرد. با این حال تجربیات پیشین آنتونف در مذاکرات دامنه‌دار با طرف آمریکایی و ناتو‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بویژه در امور کنترل تسلیحات هسته‌ای‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌تواند به این معنا باشد که کرملین یک فرمانده عملیاتی را با اختیاراتی فراتر از یک دیپلمات به واشنگتن فرستاده تا بحران میان 2 کشور را پایان دهد.
 


Page Generated in 0/0052 sec