printlogo


کد خبر: 181143تاریخ: 1396/6/19 00:00
رویدادها

برپایی نمایشگاه کاریکاتور داعش در سوریه
سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی از برگزاری نمایشگاه «کاریکاتور داعش» در سوریه خبر داد و گفت: ۶۰ کاریکاتور حاضر در این نمایشگاه، افشاکننده ماهیت صهیونیستی داعش است. به گزارش فارس، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، دبیر مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور داعش که سال ۹۴ در کشورمان برگزار شد، گفت: در این مسابقه، ۳۶۵ هنرمند از ۴۳ کشور بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که در نهایت ۲۸۰ اثر برای نمایش برگزیده شد. این مسابقه در 2 رشته کارتون و کاریکاتور برگزار شد. بخش کارتون به موضوع داعش اختصاص داشت و بخش کاریکاتور به حامیان پشت‌پرده این جریان افراطی می‌پرداخت. اکنون از میان برگزیدگان نمایشگاه کاریکاتور داعش، ۶۰ اثر را انتخاب کردیم تا در 3 شهر سوریه از جمله «حلب» در معرض دید عموم قرار گیرد. آثار انتخابی عموماً افشاکننده ماهیت صهیونیستی داعش است و اشاره مستقیم به این موضوع دارد. مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افزود: حلب شهری است که مردم آن از سوی تروریست‌های داعش بسیار مورد ستم واقع شدند و آنها بشدت از رژیم صهیونیستی متنفرند چون داعش را دست‌پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند. وی برپایی نمایشگاه کاریکاتور داعش در سوریه را اقدامی مؤثر در بالابردن روحیه مردمان این کشور دانست و افزود: انسان‌های آزاده جهان همراهی خود را با مردم سوریه و عراق در مبارزه با داعش ابراز می‌کنند و برپایی نمایشگاه کاریکاتور داعش، جلوه‌ای از این همراهی است. این عکاس باسابقه درباره دیگر اهداف خود از سفر به سوریه گفت: قبلاً از حلب و خط مقدم نبرد با تکفیری‌ها عکاسی کردم، امیدوارم بتوانم آنها را تکمیل کنم و معتقدم عکاسی از مردم مظلوم سوریه، روحیه‌بخش و اثرگذار است.

قاری برتر سال تندیسش را به‌خانواده شهید حججی اهدا کرد
سیدمصطفی حسینی، قاری برتر کشور در سال 96 تندیس افتخار خود را به خانواده شهید محسن حججی، شهید مدافع حرم اهدا کرد. به گزارش ایلنا، همزمان با برگزاری آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در حسینیه ثارالله شهر ارومیه سیدمصطفی حسینی مقام ممتاز رشته قرائت قرآن کریم از قزوین در این دوره از مسابقات با بیان اینکه امنیت امروز را مدیون شهیدان دوران دفاع‌مقدس و شهدای مدافع حرم هستیم، گفت: به پاس دلاوری‌ها و ایثارگری‌های شهید حججی و خانواده معظم ایشان تندیس افتخار خویش را در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم به خانواده معزز شهید حججی اهدا می‌کنم. همچنین در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات سعید علی‌اکبری مقام ممتاز رشته حفظ کل قرآن کریم از قزوین تندیس افتخار خود را به یکی از خانواده‌های شهدای استان قزوین که همسر ایشان از جمله حافظان قرآن است اهدا کرد.

مسابقه تلویزیونی برای نجات یک انسان
مجموعه مستند «دستم را بگیر» با محوریت کمک‌رسانی به مردم نیازمند، در حال تولید برای شبکه «افق» است و بخش‌های زیادی از این مجموعه نیز تصویربرداری شده است. به گزارش ایسنا، تصویربرداری این مجموعه به تهیه‌کنندگی سعید ابوطالب در 5 استان کرمان، کردستان، خوزستان، تهران و خراسان رضوی انجام می‌شود. محور اصلی این مجموعه کمک‌رسانی افراد شرکت‌کننده به هم‌نوعانشان است. گروه‌های شرکت‌کننده در این مسابقه مستند باید به روش‌های مختلف بویژه شیوه‌های ابتکاری خودشان، یک انسان را در فرصتی که به آنها داده شده است، نجات دهند. این افراد نیازمند کمک، ممکن است دچار آسیب‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشند. بنابراین شیوه‌های هر گروه در کمک به این افراد هم متفاوت خواهد بود. 5 گروه متشکل از 3 گروه آقایان و 2 گروه خانم‌ها در 5 استان کشور، فرصت دارند توانمندی‌های خود را در این مجموعه مستند به اثبات برسانند. مجموعه «دستم را بگیر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب در حال تولید است و بزودی از شبکه «افق» پخش می‌شود.


Page Generated in 0/0060 sec