printlogo


کد خبر: 181178تاریخ: 1396/6/19 00:00
اخبار

به‌ مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم صورت گرفت
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
به‌ مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۱۱۶۶ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌‌قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۱۱۶۶ نفر از محکومانی را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه‌قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، مورد موافقت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

ملت‌های مسلمان علیه جنایات حکومت میانمار به پا خیزند
امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت‌های مسلمان علیه جنایات حکومت میانمار به پا خیزند، گفت: سکوت مرگبار مجامع جهانی مدعی حقوق بشر و سازمان ملل در برابر جنایات حکومت میانمار علیه مسلمانان بهت‌آور است. به گزارش فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به تحلیف‌های مسؤولان و قسم خوردن آنان، گفت:‌ دلسوزانه به این عزیزانی که مراسم تحلیف داشتند، توصیه می‌کنم به خودتان رحم کنید و بدانید اگر به قسم‌تان عمل نکنید، منافق خواهید بود و در قیامت هم در این زمره خواهید بود، رئیس‌جمهور ببیند در چه چیزهایی قسم خورده است، قسم خورده در برابر قرآن خود را وقف خدمت به مردم کند، آقایان مراقب باشند. وی همچنین با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار توسط حکومت این کشور گفت: خداوند حکومت میانمار را ساقط کند. چه می‌کنند؟ والله بدن آدم می‌لرزد،‌ نمی‌دانم چطور بگویم، در این جنایات چه کارهایی کردند، سرهای بچه‌ها را می‌برند و بچه‌ها را زنده‌زنده می‌سوزانند و چه جنایت‌هایی می‌کنند، سرهای زن‌ها و مردها را می‌برند. امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در کشتار مسلمانان روهینگیا اظهار داشت: سکوت مرگبار مجامع جهانی مدعی حقوق‌بشر و سازمان ملل در برابر جنایات حکومت میانمار علیه مسلمانان بهت‌آور است. وی تأکید کرد: امیدی به مجامع جهانی نیست اما حداقل همه مردم کشورهای مسلمان باید تظاهرات و اعتراض کنند و فریاد بزنند، مرگ بر حکومت جبار میانمار بگویند، مرگ بر حامیان این جنایات بگویند.

گزینه‌های وزارت علوم و نیرو هنوز نهایی نشده‌اند
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه روحانی همچنان در حال بررسی گزینه‌های تصدی وزارتخانه‌های علوم و نیرو است، تاکید کرد: هنوز هیچ گزینه‌ای نهایی نشده است. حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با آخرین وضعیت معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو گفت: آقای روحانی همچنان در حال بررسی گزینه‌های تصدی وزارتخانه‌های علوم و نیرو است. وی با بیان اینکه هنوز هیچ گزینه‌ای نهایی نشده است، اظهار داشت: این دو وزارتخانه‌ هم‌اینک براساس قانون با سرپرست اداره می‌شوند. سقف مدت قانونی 3 ماه است و تا پایان این فرجه قانونی، گزینه‌های تصدی این دو وزارتخانه توسط دولت به مجلس معرفی خواهند شد. معاون رئیس‌جمهور درباره ادامه کار خود با دولت در کسوت معاونت پارلمانی نیز تصریح کرد: فعلا بنده در خدمت شما و در این سمت عهده‌دار مسؤولیت هستم. باید صبر کرد. فعلا بنده هستم و در جلسات شرکت می‌کنم. امیری افزود: بنده همانند روزهای سابق به فعالیت‌هایم ادامه خواهم داد لذا در انجام امور هیچ وقفه‌ای ایجاد نشده است.


Page Generated in 0/0051 sec