printlogo


کد خبر: 181382تاریخ: 1396/6/22 00:00
دیپلماسی

آمریکا به جای جنگ با داعش دنبال مدیریت آن بود
دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: گزارش‌های مستندی در اختیار ما قرار گرفته که ائتلاف به رهبری آمریکا به جای جنگ با داعش دنبال مدیریت آن بوده و در مواردی که امکان سرکوب وجود داشته نه تنها اقدام نکرده، بلکه برای فرار از معرکه به آنها کمک کرده است. علی شمخانی در گفت‌وگو با روزنامه الوفاق، گفت: ما همانطور که در جنگ با تروریست‌ها جدی و محکم هستیم در پیشگیری از وقوع جنایت انسانی نسبت به خانواده، زنان و کودکان تروریست‌ها هم مصمم هستیم و این تفاوت نبرد جبهه مقاومت با داعش نسبت به ائتلاف آمریکایی است که طی آن با بمباران‌های بی‌هدف غیرنظامیان بسیاری را قربانی کرده است. وی برخی کشورهایی که مدعی مبارزه با تروریسم هستند را فاقد صداقت و جدیت  دانست و گفت: این کشورها و در راس آن ائتلاف ادعایی آنها که آمریکا قرار دارد، تاکنون چه اقدام موثری را در مبارزه با تروریست‌ها یا آزادسازی مناطق اشغالی توسط داعش و دیگر گروه‌های تکفیری انجام داده‌اند؟ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به کرات گزارش‌های مستندی در اختیار ما قرار گرفته که ائتلاف به رهبری آمریکا به جای جنگ با داعش، به دنبال مدیریت داعش بوده است و در مواردی که امکان سرکوب وجود داشته نه تنها اقدام نکرده بلکه برای فرار از معرکه به آنها کمک کرده است. شمخانی افزود: آنچه ما تاکنون از آمریکا و همپیمانانش دیده‌ایم بمباران مناطق مسکونی و قتل عام زنان و کودکان و هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه و نیروهای مردمی عراق و برخی عملیات‌های محدود غیرموثر و در لوای آن ارسال کمک‌های لجستیکی به تروریست‌ها بوده است.

امیرعبداللهیان در دیدار سفیر هلند در تهران:
اتحادیه اروپایی نسبت به جنایات میانمار موضع‌گیری کند
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه کندی روند تحولات میدانی سوریه زمان را برای ابتکارات سیاسی فراهم کرده، گفت: حضور تروریست‌ها در پروسه سیاسی حل بحران سوریه، مسیر را با مشکل مواجه می‌کند. به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان  در دیدار سوزانا ترستال، سفیر هلند در تهران ضمن اشاره به تحولات میانمار و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان این کشور، سکوت و بی‌توجهی جامعه بین‌المللی در قبال این اتفاقات را محکوم کرد و افزود: انتظار ما از اتحادیه اروپایی و کشور هلند این است که در این‌باره اتخاذ موضع کرده و تلاش خود را برای جلوگیری از ادامه این فاجعه انسانی به کار گیرند. امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات میدانی و سیاسی سوریه اظهار داشت: با توجه به پیروزی‌‌های اخیر ارتش سوریه بر تروریست‌ها، این کشور قدم به قدم به سوی آرامش بیشتر پیش می‌رود. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل عنوان کرد: در مقطع کنونی مهم‌ترین نگرانی درباره گفت‌وگوهای سوریه این است که تعدادی از تروریست‌ها به جای معارضه، در پروسه سیاسی حل بحران شرکت دارند که این مسأله فرآیند رسیدن به راه‌حل را با مشکل مواجه می‌کند. سوزانا ترستال، سفیر هلند در تهران نیز در این دیدار درباره تحولات میانمار اظهار داشت: آنچه در میانمار اتفاق می‌افتد حوادثی اسفناک است که مورد توجه رسانه‌ها و جامعه خبری هلند بوده و بسیار به آن پرداخته شده است.

جلسه ویژه کمیسیون امنیت‌ملی برای بررسی جنایات در میانمار
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از جلسه ویژه این کمیسیون برای بررسی جنایات در میانمار خبر داد. سید‌حسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، از تشکیل جلسه ویژه این کمیسیون برای بررسی ابعاد جنایات درمیانمار علیه مسلمانان روهینگیا خبر داد و گفت: این جلسه چهارشنبه 22 شهریور برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه در این جلسه ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه حضور خواهد داشت، ادامه داد: در این جلسه ضمن بررسی ابعاد جنایات در میانمار  اقدامات عملی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با آن نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید براینکه این کمیسیون از شروع این حادثه جنایتکارانه در میانمار عکس‌العمل نشان داد و آن را محکوم کرد، اظهار داشت: پیش از این نیز کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس بیانیه6 بندی را در محکومیت جنایات میانمار صادر و بر لزوم اقدام عملی سازمان‌های بین‌المللی تاکید کرد.


Page Generated in 0/0066 sec