printlogo


کد خبر: 181581تاریخ: 1396/6/26 00:00
اخبار

«پرویز داوودی» رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی شد
پرویز داوودی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی به عنوان رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد. پرویز داوودی در گفت‌وگو با تسنیم، این خبر را تایید کرد و گفت با نظر آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی برای ریاست دفتر وی تعیین شده است.  داوودی در کابینه اول دولت نهم به عنوان معاون اول و مشاور امور اقتصادی و در دولت دهم نیز به عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری فعال بود. پیش از این برخی رسانه‌ها از ریاست سردار احمد وحیدی، وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ریاست دفتر آیت‌الله شاهرودی خبر داده بودند.

برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل
روحانی امروز به نیویورک می‌رود
رئیس جمهـور به منظور شرکت در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، امروز صبح تهران را به مقصد نیویورک ترک می‌کند. طبق اعلام روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری، حسن روحانی روز چهارشنبه 29 شهریور ساعت 11 تا 12 ظهر به وقت نیویورک در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور درباره برنامه‌های سفر روحانی به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: رئیس‌جمهور در سفر کوتاه و فشرده خود به نیویورک، برنامه‌های مختلفی دارد که سخنرانی در سازمان ملل یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها خواهد بود. دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، دیدار با مسلمانان و نخبگان فرهنگی و سیاسی آمریکا، گفت‌وگو با نمایندگان رسانه‌ها و مطبوعات و مصاحبه با برخی شبکه‌های آمریکایی و دیدار با سران برخی کشورهای شرکت‌کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از دیگر برنامه‌های روحانی در این سفر کوتاه و فشرده است.

استفاده ابزاری از تروریسم موجب تسری آن به قلب اروپا شد
دبیر شورایعالی امنیت ملی می گوید استفاده ابزاری برخی کشورها از تروریسم در عراق و سوریه، موجب غیرقابل مهار شدن آن و تسری این پدیده شوم به قلب اروپا شد.
به گزارش دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی، علی شمخانی عصر روز شنبه در دیدار زیگفرید براک، رئیس مجلس نمایندگان بلژیک با تشریح خطرهای ناشی از تسلیح، تجهیز، آموزش و گسترش گروه‌های تروریستی که برخی کشورهای منطقه‌ای و غربی انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: حوادث روزهای اخیر اروپا نشان داد که استفاده ابزاری برخی کشورها از تروریسم در عراق و سوریه، موجب غیرقابل مهار شدن آن و تسری این پدیده شوم به قلب اروپا شد. وی اظهار داشت: ادبیات تهدیدآمیز مقامات سیاسی و امنیتی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ضمن آنکه موجب شفاف‌سازی رویکردهای ستیزه جویانه این کشور برای افکار عمومی جهانی می شود هیچ گونه تاثیری در سیاست‌های اصولی ایران در موضوعات منطقه‌ای، ارتقای توانمندی‌های متعارف دفاعی و استمرار حمایت از ملت‌های تحت ظلم نظام سلطه ندارد.
زیگفرید براک، رئیس مجلس نمایندگان بلژیک نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات تهران در مبارزه با تروریسم در منطقه خاطرنشان کرد: ایران عامل ثبات در منطقه است و در روند مبارزه با تروریسم نقش مهمی ایفا کرده است.

وزیر علوم مهرماه به مجلس معرفی می‌شود
سرپرست وزارت علوم از معرفی وزیر علوم در مهرماه به مجلس خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدضیا هاشمی در حاشیه گردهمایی سراسری هیات رئیسه و روسای استانی دانشگاه‌های پیام نور کشور در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه تعیین وزیر علوم از اختیارات رئیس‌جمهور است، عنوان کرد: با توجه به صحبت‌های رئیس‌جمهور، اوایل مهرماه گزینه وزارت علوم معرفی خواهد شد؛ در آموزش عالی کشور شخصیت‌های زیادی هستند که در قامت وزارت می‌توانند ایفای مسؤولیت کنند و در این مساله دچار محدودیت نیستیم. این مسؤول در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن نام وی برای  وزارت علوم بیان کرد: اولویت اصلی بنده «پیوند دانشگاه با جامعه و صنعت» است  و دانشگاه باید به سمت ماموریت‌گرایی پیش رود و برطرف کردن مسائل جامعه وظیفه اصلی دانشگاه است.


Page Generated in 0/0072 sec