printlogo


کد خبر: 181610تاریخ: 1396/6/27 00:00
کارشناسان آموزشی بر احیای یک معاونت مهم در آموزش‌و‌پرورش تأکید دارند
تلاش برای حذف معاونت پرورشی!

گروه اجتماعی: همزمان با تغییر جامعه و ظهور شبکه‌های اجتماعی نوع زندگی و رفتار بچه‌ها نسبت به گذشته تغییر زیادی کرده و آسیب‌های اجتماعی خطرناکی میان آنها به‌وجود آمده است. این تغییرات ایجاب می‌کند نوع انتقال مفاهیم دینی و پرورشی به آنها تغییر پیدا کند تا با پیچیدگی ذهن دانش‌آموزان امروز همخوانی داشته باشد. در همین رابطه شیرزاد عبداللهی، کارشناس آموزشی معتقد است در مجموع نبود مدیریت کارآمد و برنامه کلان و مدون، نبود منابع و متون پرورشی، عدم ایجاد فضای فعالیت‌های پرورشی و تجهیز امکانات برای فعالیت‌های پرورشی، تکمیل نشدن پروژه‌های پرورشی و نداشتن بودجه کافی از مشکلات پیش‌ روی این معاونت طی این سال‌هاست.
تلاش برای حذف معاونت پرورشی!
به گزارش مهر، به طور قطع به دنبال ظهور یک پدیده جدید در کشور و تغییر نحوه زندگی و طرز تفکر افراد جامعه، آسیب‌های اجتماعی زیادی نیز به ‌وجود خواهد آمد. کارشناسان آموزش‌وپرورش باید با بررسی پدیده، نحوه پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها را تدوین کنند و بعد با انتقال اطلاعات و خوراک لازم به متصدیان اجرای آن، فضای اجتماعی کشور را کنترل کنند. محمود فرشیدی، وزیر آموزش‌وپرورش دولت نهم می‌گوید: جریانی از اول انقلاب با نظام تربیتی اسلام آشنایی نداشت و با معاون پرورشی مخالف بود، همین جریان باعث حذف چندساله این معاونت شد. وی ادامه می‌دهد: پس از دستور مقام معظم رهبری در سال ۸۵ این معاونت احیا شد و در حال حاضر قانونی‌ترین معاونت آموزش‌وپرورش، معاونت پرورشی و فرهنگی است که حتی وزیر اجازه حذف آن را ندارد. فرشیدی اضافه می‌کند: طرز تفکری در کشور وجود داشت که می‌گفتند معاونت پرورشی و فرهنگی در راس نباشد و حذف شود اما وقتی نتواستند آن را در راس حذف کنند، تصمیم به حذف در بدنه گرفتند.
جدایی معاونت پرورشی خلاف قانون است
فرشیدی با بیان اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی باید دانش‌آموزان را با نقاط مثبت و منفی فضای مجازی آشنا کند، اضافه می‌کند: در عین حال این معاونت باید متولی فعالیت‌هایی هم باشد. جدایی معاونت پرورشی از تربیت بدنی خلاف مصوبه مجلس است و باید در هم ادغام شوند. وی معتقد است: برنامه‌های آموزشی معلم‌محور است و دانش‌آموزان می‌پذیرند که اطلاعات کمی دارند اما فعالیت‌های پرورشی، دانش‌آموزمحور است و بچه‌ها در یک فضای گروهی تربیت می‌شوند. به گفته این کارشناس آموزشی، نگاه حداقلی باعث می‌شود بعضی بگویند معاونت پرورشی حذف شود. اگر این معاونت حذف شود آموزش‌وپرورش دیگر کاری ندارد که انجام دهد. وی تاکید می‌کند: نمی‌شود به‌خاطر ضعف‌های موجود در معاونت آموزش و پرورش، صورت مساله یعنی معاونت را حذف کرد. باید علاوه بر معلمان یک نفر دیگر هم به موازات، کارهای پرورشی را رشد دهد.


Page Generated in 0/0061 sec