printlogo


کد خبر: 181635تاریخ: 1396/6/27 00:00
اخبار

شهریار شعر و ادب فارسی
27 شهریور به مناسبت درگذشت استاد شهریار به عنوان  روز شعر و ادب پارسی نامگذاری شده است. سیدمحمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار از شاعران بزرگ ایران زمین است که با خلق  منظومه شاهکار «حیدربابایه سلام» (سلام به حیدربابا) در میان برجسته‌ترین شاعران معاصر قرار گرفت. ارادت شهریار به اهل‌بیت و خلق «علی ‌ای همای رحمت» او را در میان شاعران جاودانه کرد. شهریار که بخشی از زندگی پر پیچ و خم او در یک سریال تلویزیونی  روایت شد، روز 27 شهریور 1367 در تبریز درگذشت. از شهریار شعری در وصف رهبر معظم انقلاب (پس از ترور ایشان) به جا مانده است که در ادامه می‌خوانیم.
رشگم‌ آید که تو حیدر بابا
بوسی آن دست که خود دست خداست
راستان دست چپ از وی بوسند
که خدا بوسد از او دست براست
در امامت به نماز جمعه
صد هزارش بخدا دست دعاست
من بیان هنرم، یک دل و بس
او عیان هنر از سر تا پاست
او شب و روز برای اسلام
پای پویا و زبان گویاست
او چه بازوی قوی و محکم
با امامی که ره و رهبر ماست
شهریارا سری افراز به عرش
کو نگاهیش به حیدرباباست
 
معشوقه صدام در تلویزیون
چهارمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «عشق به سبک دیکتاتور» روی آنتن شبکه مستند می‌رود. به گزارش تسنیم، در این قسمت که به مناسبت هفته دفاع‌مقدس پخش خواهد شد، مرتضی سرهنگی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری، میهمان  برنامه است. وی که پس از سال‌ها در تلویزیون حضور پیدا خواهد کرد، در قسمت گفت‌وگوی برنامه از زوایای پنهانی شخصیت صدام، دیکتاتور عراقی سخن خواهد گفت. همچنین، پس از پخش مستند نیز محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این اثر خواهند پرداخت. مستند «عشق به سبک دیکتاتور» روایتی از شخصیت فردی و خانوادگی صدام حسین از زبان معشوقه او است. این مستند به مناسبت هفته دفاع‌مقدس و برای نخستین بار در برنامه به اضافه مستند بررسی و رونمایی خواهد شد. این مستند از تولیدات موسسه روایت فتح بوده و کارگردان آن یاسمن شریفی‌منش است. برنامه به اضافه مستند با اجرای علی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 28 شهریورماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

در انتظار تأیید «مرگ در برلین» هستم
حبیب‌الله بهمنی، کارگردان «سیب و سلما» در ارتباط با فیلمنامه فیلم جدید خود اظهار داشت: فیلمنامه «مرگ در برلین» که در ژانر دفاع‌مقدس است و نویسندگی و کارگردانی آن را خودم به عهده دارم،  برای بار چندم در بنیاد فارابی بررسی می‌شود و در انتظار تایید مجدد آن هستم. به گزارش صبا، وی افزود: فیلمنامه در دوره‌های پیشین در فارابی تصویب شده  و حتی دارای قرارداد مشارکت با بنده نیز هست، ولی هر بار به دلیل تقارن با تغییرات مدیریتی  کار متوقف و به دایره بررسی مجدد فرستاده می‌شد. اینک نیز با تغییر مدیریت جدید در سازمان سینمایی باردیگر  فیلمنامه در دستور بررسی بنیاد قرار گرفته است. با توجه به خواست آقای حیدریان برای تولید فیلم‌های دفاع‌مقدس و توجه مدیریت محترم فارابی امیدوارم این بار طلسم چندین ساله این پروژه دفاع‌مقدسی گشوده شود.

حامد همایون رکورد کنسرت در ایران را شکست
حامد همایون رکورددار برگزاری بیشترین کنسرت در بازه‌ زمانی کمتر از یک سال است. همایون که نام واقعی‌اش «حامد محمودزاده» است و با برند «حامد همایون» کار هنری می‌کند، سال گذشته نخستین کنسرتش را در دی‌ماه و در جریان سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر برگزار کرد. به گزارش تسنیم، حامد همایون تاکنون تنها یک آلبوم منتشر کرده که عنوان این آلبوم «دوباره عشق» است. این آلبوم 18 قطعه دارد که 12 قطعه آن قبلاً در فضای مجازی منتشر شده بود و 6 آهنگ جدید نیز هنگام انتشار رسمی آلبوم به آن اضافه شد. حامد همایون از دی‌ماه سال گذشته تا تابستان امسال با 232 کنسرت، رکورد برگزاری بیشترین تعداد اجرا در ایران را شکست.
 


Page Generated in 0/0050 sec