printlogo


کد خبر: 182064تاریخ: 1396/7/4 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب
درپی درگذشت حجت‌الاسلام غروی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم جلیل‌القدر حجت‌الاسلام والمسلمین غروی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسمه‌تعالی
درگذشت عالم جلیل‌القدر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدمحمدرضا غروی رضوان‌الله‌علیه را به بازماندگان معظم و مکرم ایشان بویژه آیت‌الله آقای خرازی و حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدمحمد غروی، تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آن بزرگوار را که در طول عمر
با برکت خود منشأ آثار خیر بوده‌اند، از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
والسلام علیکم و رحمه‌الله
سیدعلی خامنه‌ای
۳ مهر ۹۶

جزئیات تشکیل هیأت مشورتی جبهه مردمی
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی جزئیات «هیات مشورتی» جبهه مردمی را تشریح کرد. یحیی آل‌اسحاق درباره جزئیات هیات مشورتی که در جبهه مردمی تشکیل شده، اظهار داشت: شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به این نتیجه رسید که هیاتی مشورتی از خبرگان و بزرگان مجموعه نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان نهادی مشورتی فعالیت کند که با اقبال هم روبه‌رو شد. وی افزود: این هیات مشورتی تاکنون چندین جلسه برگزار کرده است و جهت‌گیری‌های کلی و مسائل اساسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در آن به مشورت گذاشته می‌شود. آل‌اسحاق درباره اعضای این هیات مشورتی، خاطرنشان کرد: افراد مختلفی در این هیات حضور دارند و امیدواریم به عنوان نهادی دائم در کنار شورای مرکزی جبهه مردمی بتواند کارهای جدی انجام دهد.

روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با پوتین:
تمامیت ارضی منطقه و عدم تغییر مرزها برای ایران حائز اهمیت است
رؤسای جمهور ایران و روسیه به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کردند. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه تلفنی گفت‌و‌گو کردند. حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با اعلام این خبر نوشت: بررسی اوضاع منطقه بویژه تحولات جاری عراق و سوریه، تاکید طرفین بر ضرورت مقابله بی‌وقفه با تروریسم، تاکید بر وحدت عراق و ثبات و امنیت منطقه و تشکیل قریب‌الوقوع اجلاس سه‌جانبه ایران، روسیه و آذربایجان در تهران از محورهای این گفت‌و‌گو بوده است. ابوطالبی همچنین گفته در این گفت‌و‌گوی تلفنی رئیس‌جمهور روسیه سخنرانی دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل را بسیار دقیق با جملاتی کاملا سنجیده خوانده و موفقیت ایران در حضور و انجام تعاملات وسیع را تبریک گفته است.

روایت دباغ از نصیحت سردار سلیمانی به بارزانی
نماینده اقلیم کردستان در ایران درباره دیدار «قاسم سلیمانی» با بزرگان اقلیم پیش از همه‌پرسی و همچنین مواضع سیاسی ایران در برابر اقلیم پس از آن توضیح داد. ناظم دباغ درباره سفر سردار قاسم سلیمانی به عراق و محتوای آن به انصاف‌نیوز گفت: دیدار قاسم سلیمانی از اربیل و سلیمانیه بود و پس از آن اتفاقی ندیدیم. در حقیقت ایشان نصیحت کرد که این همه‌پرسی انجام نشود و ایران آمادگی خود را برای ایجاد توافقاتی بین اقلیم کردستان و بغداد برای حل مشکلات در چارچوب قانون اساسی عراق، توافقات دوجانبه و حفظ وحدت عراق نشان داد. نماینده اقلیم در ایران، درباره تأثیر همه‌پرسی بر روابط ایران و اقلیم کردستان گفت: به نظرم این مساله 2 جنبه دارد؛ یک جنبه مردمی است و یک جنبه‌ای که به رهبری سیاسی کرد مربوط است. به اعتقاد من، جمهوری اسلامی ایران در گذشته همواره و همیشه در موضوع عراق و کردستان عراق پشتیبان و کمک بوده است. به همین خاطر به نظر من ایران حتی برای آینده این را در نظر دارد که کمترین آسیبی به مردم کرد عراق برسد. در باقی موارد منتظریم ببینیم با توجه به منافع مشترک ایران، عراق و ترکیه بعد از اجرای همه‌پرسی چه می‌شود. من تاکید می‌کنم نظر شخصی من این است که موضع‌‌‌گیری ایران مربوط و منوط به موضع‌‌‌گیری عراق و ترکیه خواهد بود.


Page Generated in 0/0057 sec