printlogo


کد خبر: 182065تاریخ: 1396/7/4 00:00
موشکی

توسعه موشکی ایران بعد از انتقادات آمریکا چند برابر شده است
فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز در حوزه موشکی کاملا خودکفا هستیم، گفت: توسعه موشکی بعد از انتقادات نامشروع مقامات آمریکایی چند برابر شده و سرعت گرفته است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار حاجی‌زاده در سخنان خود در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور به مناسبت هفته دفاع‌مقدس افزود: طرح‌های جدید موشکی نیز طرح‌‌های بومی و داخلی است و نه کپی.  وی گفت: مواد و قطعات موشک‌های ما از خارج نمی‌‌‌‌‌‌‌‌آید و داخلی است و هر طرحی را که نیروهای ما اراده کنند انجام می‌دهند. وی افزود: در حوزه پدافندی نیز خودکفا شده‌‌‌‌‌ایم و رادارها و سامانه‌‌های زمین به هوای ما کاملا بومی است.  وی با بیان اینکه امروز هواپیماهای بدون سرنشین ما در تراز جهانی قرار دارد، گفت: در بمب‌‌های هوشمند و در فناوری‌‌های نیروهای دریایی و زمینی نیز پیشرفت‌‌های خوبی حاصل شده است.  فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه فناوری‌ها در حوزه‌‌های نظامی در برخی بخش‌ها، صدها و در برخی موارد هزاران برابر نسبت به بخش‌های غیرنظامی پیچیدگی بیشتری دارد، افزود: خوشبختانه ما به این توانمندی‌ها رسیده‌‌‌‌‌‌ایم.  فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به سخنان اخیر مقامات آمریکایی درباره فعالیت‌‌های موشکی کشورمان گفت: آنها غلط کردند و بدانند که توسعه موشکی بعد از انتقادات نامشروع آنها چند برابر شده و سرعت گرفته است. سردار حاجی‌زاده افزود: ما نه‌تنها نباید تهدید شویم بلکه فکر اینکه طرح و برنامه‌ای علیه ما در مخیله دشمن نیز بگنجد، نباید باشد و ما با توسعه این فعالیت‌ها باید کشور را بیمه کنیم تا امنیت مردم تضمین شود.

مسائل موشکی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست
رئیس قوه‌قضائیه گفت: مسائلی نظیر توانمندی موشکی ایران و موضوعات دفاعی کشورمان که با بقای جمهوری اسلامی ارتباط دارد به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست. به گزارش روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به اظهارات ترامپ علیه ایران، گفت: این اظهارات از یک سیاستمدار تازه‌کار کاسب‌کار که تعادل روحی و اخلاقی هم ندارد بعید نیست اما بهتر است دولتمردان آمریکا و بویژه آقای ترامپ به یاد داشته باشند که تهدید درباره ملت آبدیده ایران نه‌تنها تأثیری ندارد بلکه این ملت بزرگ را در ایستادگی مقابل دولت غیرقابل اعتماد آمریکا عازم‌تر و جازم‌تر می‌کند. وی با بیان اینکه امروز حقانیت سخنان رهبر معظم انقلاب در طول دوران مذاکرات و پس از آن مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بیش از هر زمان دیگری به اثبات رسیده است، خاطرنشان کرد: آن زمان که جمهوری اسلامی توانایی مالی و فنی برای مقابله با دشمنان نداشت، تسلیم زیاده‌خواهی‌های دشمنان نشد؛ چه رسد به امروز که بحمدالله قدرت اول منطقه است و آمریکا نیز این موضوع را بخوبی می‌داند؛ بنابراین به دولتمردان آمریکا و بویژه آقای ترامپ توصیه می‌کنیم دست از این تهدیدات بی‌مبنا بردارند. رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه مسائلی نظیر توانمندی موشکی ایران و موضوعات دفاعی کشورمان که با بقای جمهوری اسلامی ارتباط دارد به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست، گفت: علت عصبانیت و ناراحتی رئیس‌جمهور آمریکا برهم خوردن محاسبات آمریکایی‌ها در منطقه و دنیا توسط جمهوری اسلامی است.


قطر: تحریم‌های عربستان ما را به ایران نزدیک‌تر کرد
وزیر خارجه قطر روز دوشنبه در پاریس تصریح کرد تحریم‌های طراحی شده به رهبری عربستان باعث شده این کشور به ایران نزدیک‌تر شود. به گزارش تسنیم، شیخ محمدبن عبدالرحمن آل‌ثانی گفت تحریم‌های طراحی شده به رهبری عربستان باعث شده کشورش از لحاظ اقتصادی به ایران نزدیک‌تر شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه قطر که در پاریس حضور داشت، گفت: «آنها می‌گفتند قطر به ایران نزدیک‌تر شده است اما خودشان با اقدامات‌شان دارند قطر را به سمت ایران سوق می‌دهند». وی اضافه کرد: «آنها دارند قطر را مانند هدیه به ایران یا هر قدرت منطقه‌ای دیگر واگذار می‌کنند. آیا هدف آنها این است که یک کشور عضو شورای همکاری خلیج [فارس] را به سمت ایران سوق بدهند؟ این هدف عاقلانه‌ای نیست». دیپلمات قطری در ادامه تصریح کرد کشورش هنوز با ایران بویژه درباره تحولات سوریه اختلافات سیاسی دارد.


Page Generated in 0/0052 sec