printlogo


کد خبر: 182073تاریخ: 1396/7/4 00:00
اخبار

روایت زندگی 5 پیرغلام حسینی از رادیو
در ایام محرم، مستندهای «پیرغلامان حسینی» از رادیو ایران پخش می‌شود. به گزارش مشرق، در راستای یادآوری ریشه عمیق عشق به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در این سرزمین، خاطرات کسانی که با عشق خدمت به حضرت سیدالشهدا عمر خود را صرف کرده‌اند، روایت می‌شود. در این برنامه در فضایی مستند گزارشی از زندگی 5 پیرغلام حسینی را خواهیم شنید، کسانی که عمری را صرف خدمت به مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله(ع)، روضه‌خوانی، مداحی و برپایی مجالس، هیات‌ها و دسته‌های عزاداری ایام محرم کرده‌اند. شرح عشق و ارادتمندی آنها به
اهل بیت، خاطرات آنها از مداحی و مراسم روضه‌خوانی و  عزاداری محرم و مداحی از بخش‌های این برنامه 25 دقیقه‌ای خواهد بود. مستندهای «پیرغلامان حسینی» به تهیه‌کنندگی عبدالله علایی  ساعت 22:05 تا 22:30 در 5 برنامه  از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود.

بازگشت پایتختی‌ها به ایران
گروه تصویربرداری سریال «پایتخت ۵» به کارگردانی «سیروس مقدم» به تهران بازگشت. به گزارش فارس، الهام غفوری، تهیه‌کننده این مجموعه با اعلام این خبر افزود: پس از مازندران، تهران و شهرک سینمایی گروه برای ضبط برخی سکانس‌های این مجموعه به ترکیه رفت و بازیگران اصلی این مجموعه نیز در این سفر حضور داشته و مقابل دوربین رفتند. تصویربرداری در ترکیه به پایان رسید و گروه روز گذشته به تهران بازگشت. از نکات قابل توجه استفاده از بدل برای باباپنجعلی و حضور بازیگران ترکیه‌ای در سری پنجم مجموعه پایتخت است. وی افزود: یک هفته به پایان تصویربرداری سریال مانده است که سکانس‌های باقیمانده در تهران مقابل دوربین می‌رود. این در حالی است که کار صداگذاری و تدوین همزمان با تصویربرداری در حال انجام است. غفوری درباره تعداد قسمت‌های این سریال هم توضیح داد: احتمالا 13 تا 15 قسمت خواهد بود، ضمن اینکه فکر می‌کنم «پایتخت 5» سریال متفاوتی از سایر قسمت‌ها باشد. به لحاظ پروداکشن، فضای تولید و قصه با پایتخت‌های قبلی خیلی متفاوت‌تر است. «پایتخت 5» احتمالا نوروز 97 روی آنتن شبکه اول سیما خواهد رفت.

فیلمنامه جدید نرگس آبیار مجوز ساخت گرفت
شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی با ساخته شدن 3 فیلمنامه از 3 کارگردان موافقت کرد. به گزارش مهر، شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اول مهر خود با ساخته شدن 3 فیلمنامه موافقت کرد. فیلمنامه‌های «شبی که ماه کامل شد» به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی و کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار با موضوع اجتماعی، «مصائب شیرین ۲» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی علیرضا داوودنژاد با موضوع اجتماعی و «اردک لی» به تهیه‌کنندگی علی حضرتی و کارگردانی و نویسندگی بهروز غریب‌پور با موضوع اجتماعی موافقت شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

ساخت مستندی درباره پاسدار شهید حمله تروریستی مجلس
مستند پاسدار شهید حمله تروریستی مجلس ساخته می‌شود. به گزارش فارس، یوسف نادری‌منش، از مستندسازان کشور در سخنانی درباره شروع تولید مستندی درباره شهید جواد تیموری، شهید حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور ساخت این مستند همه اطلاعات مربوط به شهید تیموری و برادر شهیدش را از فضای مجازی، تلویزیون و... جمع‌آوری کردیم، جلساتی را هم با خانواده این شهیدان داشتیم، به همین دلیل به اطلاعات نسبی از این شهیدان و سبک زندگی آنها دست پیدا کردیم. به دلیل اهمیت کار و همچنین برای استفاده بهینه از جلسات، مصاحبه‌هایی هم با خانواده شهید جواد تیموری برای استفاده در مستند گرفتیم، البته دیگر آرشیوهای موجود درباره این شهید هم در اختیار ما قرار می‌گیرد. همچنین طبق برنامه‌ریزی با چند نفر از دوستان شهید که مدافع حرم هم هستند، مصاحبه‌هایی می‌گیریم. وی با بیان اینکه مستند شهید جواد تیموری، نهایتا اوایل آذرماه آماده می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر، کار تصویربرداری آغاز شده است؛ این مرحله حدود 2 ماه زمان می‌برد. پاسدار شهید جواد تیموری در جریان حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی در 17 خردادماه سال جاری به شهادت رسید.
 


Page Generated in 0/0055 sec