printlogo


کد خبر: 182084تاریخ: 1396/7/4 00:00
بزرگداشت غیرمحترمانه
لوکاکو هم خسته شد

کریس واکس: روملو لوکاکو راهی ندارد جز اینکه برای منچستریونایتد گل بزند اما به نظر هواداران تصمیمی برای دست برداشتن از شعار عجیب‌شان درباره او ندارند؛ واقعا در سال 2017 هستیم؟
در دیدار یونایتد مقابل ساوتهمپتون لوکاکو تنها 20 دقیقه زمان لازم داشت تا دروازه حریف را باز کند اما هواداران شعاری درباره او می‌خوانند که حاوی الفاظ جنسی است و از این بابت چند بار به باشگاه منچستر هشدار داده شده است. طبق قوانین فیفا این شعارها نژادپرستانه است و نباید در زمین فوتبال شنیده شود. منچستر هم با انتشار بیانیه‌ای از هوادارانش خواست دیگر این شعار را ندهند و حتی خود لوکاکو هم در مصاحبه‌ای درخواست کرده بود با این شعار باعث دردسر او و تیم محبوب‌شان نشوند اما دوباره در بازی با ساوتهمپتون این شعار شنیده شد.
این‌ بار اما شعاری جدید هم اضافه شده بود: «ما منچستریونایتد هستیم و هرچه بخواهیم می‌خوانیم». البته بعد از گلزنی لوکاکو این شعر فقط یک بار خوانده شد و خیلی زود تمام شد اما هواداران متوجه نیستند با این کار و حاشیه‎سازی می‌توانند کار را برای بازیکن‌شان سخت کنند.
منچستریونایتد در امتیار با سیتی، رقیب همشهری‌اش برابر است و به‌خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارد. این یعنی تا اینجای کار بازیکنی که بتازگی از اورتون به آنها ملحق شده می‌توانسته با بیشتر گل زدن سرنوشت تیمش را عوض کند. او تا اینجا در 8 بازی 8 گل زده است و تنها یک بار وقتی لباس یونایتد را به تن داشته نتوانسته گل بزند.
جالب اینجاست که 3 گل اخیر او در لیگ برتر با دومین شوت به سمت دروازه زده شده است و در آخرین بازی هم او توانست دروازه فریزر فورستر را باز کند. این بار هم دروازه‌بان حریف توپ را مهار کرد اما توپ برگشتی دوباره به زمین افتاد، آن هم درست مقابل پای لوکاکو.
در یونایتدی که نسبت به سال‌های گذشته به وضوح تیم و بازیکنان بهتر و بااستعدادتری دارد، حضور مهاجمی مانند لوکاکو و گلزنی‌اش کاملا مورد نیاز است. البته فصل گذشته زلاتان هم گل‌های زیادی در این تیم زد اما مانند لوکاکو مدام در محوطه جریمه حریف حضور نداشت. او مهاجمی بی‌نظیر است و هواداران یونایتد باید بدانند شعارهایی مانند اینکه به سن، رنگ پوست و... مربوط می‌شود می‌تواند بیشتر تمرکز او را به هم بزند و در عوض شعارهایی در حمایت از این بازیکن بلژیکی می‌تواند شدیدا باعث پیشرفتش شود.
ژوزه مورینیو از زمانی که هدایت منچستریونایتد را به عهده گرفته بارها به سکوت و جو معمولی اولدترافورد اشاره کرده است اما مطمئنا هرگز هم نمی‌خواسته در ورزشگاه خانگی تیمش چنین شعارهایی داده شود. سر دادن این شعار تا همینجا هم روی نام لوکاکو و وجود آن در تاریخ باشگاه تاثیر داشته است. هر زمان در آینده صحبت از این بازیکن شود به این شعار هم اشاره می‌شود و مطمئنا این چیزی نیست که هیچ بازیکنی بخواهد. بهتر است در دورانی که او پیشرفت خوبی دارد و می‌تواند مهره‌ای باشد که تیم سال‌ها به دنبالش بوده، با این شعارها به حاشیه نرود و این بستگی به واکنش هواداران دارد.
 


Page Generated in 0/0050 sec