printlogo


کد خبر: 182482تاریخ: 1396/7/15 00:00
اخبار

فروش بالای پراید ناشی از وضعیت بد  اقتصادی کم‌درآمدهاست
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برندسازی در صنعت خودرو جزو ضروریات توسعه در این صنعت مولد است، گفت: برندسازی بر ایجاد تنوع تولید در صنعت خودرو‌‌سازی تقدم دارد. ولی ملکی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره تنوع تولید در صنعت خودروی کشور، گفت: تنوع تولید نباید در صنعت خودرو خلاصه در تغییرات ظاهری خودرو شود، بنابراین اگر شرکت‌های خودروسازی کشور، خودروهای متنوع را وارد بازار مصرفی کنند این قبیل خودروها باید با رعایت استانداردهای تولید تبدیل به برند شده تا در بازار خودرو ماندگار شود. وی ادامه داد: تولید متنوع خودرو بدون نگاه برندسازی یک روش چینی است  زیرا برخی خودروهای چینی را مشاهده می‌کنیم که روز به روز با انواع امکانات متنوع با تغییرات جزئی بدنه‌ای در بازار به‌فروش می‌رود. وی ادامه داد: پراید متعلق به دهک‌‌های اقتصادی پایین جامعه است و اگر میزان فروش آن در کشور بالاست تنها به‌خاطر قدرت پایین خرید طبقه اقتصادی ضعیف جامعه است.

دلهره نخل‌داران از خرید تضمینی خرما توسط تعاون روستایی
رئیس انجمن خرما گفت: امسال زمزمه‌های خرید تضمینی خرما از سوی تعاون روستایی به گوش می‌رسد که این امر ضرر و زیان کشاورزان و دولت را به همراه دارد. محسن رشیدفرخی، رئیس انجمن خرما در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، امسال مشکلی در زمینه تولید خرما نداریم. به گفته وی، امسال پیش‌بینی می‌شود مجموع تولید خرما در نخلستان‌های کشور به یک میلیون و 200 هزار تن برسد. رشید  فرخی با بیان اینکه نیازی به خرید تضمینی خرما نداریم، افزود: از دولت تقاضا داریم در بحث قیمت‌گذاری خرما مداخله نکند، چرا که سال گذشته در تمام فصول به سبب نبود خرید تضمینی، قیمت خرما از تعادل نسبی برخوردار بوده است. رئیس انجمن خرما ادامه داد: امسال زمزمه‌های خرید تضمینی خرما از سوی تعاون روستایی به گوش می‌رسد که این امر ضرر و زیان کشاورزان و دولت را به همراه خواهد داشت. این مقام مسؤول با بیان اینکه عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت‌ها است، گفت: در تمام کشورها تنها کالاهای استراتژیک  از سوی دولت خریداری می‌شود که این امر بیانگر آن است که اقتصاد سالم، نیازی به خرید تضمینی محصول ندارد. رشیدفرخی درباره آخرین وضع صادرات خرما بیان کرد: سال گذشته 20 درصد مجموع تولید خرما به بازارهای  هدف از جمله اروپا، آمریکای‌شمالی،  شرق آسیا و هند صادر شد که امسال پیش‌بینی می‌شود در صورت تعادل قیمت‌ها به رقم 23 درصد برسیم.


Page Generated in 0/0049 sec