printlogo


کد خبر: 182489تاریخ: 1396/7/15 00:00
اخبار

مفسدان اقتصادی و فتنه‌گران ریشه تخریب رئیس قوه‌قضائیه هستند
خطیب موقت نماز جمعه تهران می‌گوید مفسدان اقتصادی و فتنه‌گران طراحان اتهام‌افکنی‌‌های اخیر علیه رئیس قوه‌قضائیه هستند. آیت‌الله سیداحمد خاتمی دیروز در خطبه‌‌های نماز جمعه تهران گفت: امروز دشمنان وارد ترور نرم‌افزاری برای تخریب رئیس مجتهد قوه‌قضائیه شده‌‌‌اند. البته ریشه این تخریب‌ها روشن است، چرا که قوه‌قضائیه عزمش را جزم کرده است با مفسدان اقتصادی برخورد کند. آیت‌الله خاتمی گفت: رئیس قوه‌قضائیه محکم در برابر فتنه‌گران ایستاده و این هم هزینه‌‌‌‌اش است. دشمنان می‌خواهند با این تخریب‌ها، این افراد از اهداف والای‌شان دست بردارند که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. وی با بیان اینکه وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه این خبر را تکذیب کرده اند، گفت: رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفته است طی ماه‌های آینده شاهد اتهام‌زنی به دیگر مسؤولان هم خواهیم بود. با این دروغی که گفتند ملت در برابر همه خبرهای اینها یک علامت سوال می‌گذارد و این گامی در مسیر بصیرت است. خطیب نماز جمعه تهران گفت: منشأ این شایعات، سایتی است که از طرف بهایی‌ها تغذیه می‌شود. من نام نمی‌برم اما مسؤولان محترم این سایت‌ها را می‌شناسند. با این سایت‌ها قاطعانه برخورد کنید.

قطعنامه‌ کمیته روابط خارجی سنا برای زندانیان آمریکایی در ایران
کمیته روابط خارجی مجلس سنای ایالات متحده قطعنامه‌ای را برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران تصویب کرد. کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه قطعنامه‌ای را با اتفاق نظر دو حزبی تصویب کرد که در آن از دولت ایران خواسته می‌شود زندانیان آمریکایی را هرچه سریع‌تر آزاد کند. به نوشته وبگاه خبری- تحلیلی «فری بیکن» در این قطعنامه از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته شده این مسأله را در اولویت‌های دولت قرار داده و فشارهای بیشتری به ایران وارد کند. بر این اساس، مخالفان توافق هسته‌ای ایران و آنهایی که خواستار آزادی زندانیان آمریکایی هستند، امیدوارند دولت ترامپ بتواند با فشار آوردن روی توافق هسته‌ای، در زمینه آزادی اتباع آمریکایی امتیازهایی را به‌دست آورد. مجلس نمایندگان آمریکا نیز در ماه مه ‌چنین طرحی را تصویب کرده و انتظار می‌رود صحن علنی سنا نیز در هفته‌های آتی این طرح را تصویب کند. سناتور «باب منندز» یکی از دست‌اندرکاران این قطعنامه مدعی است: «اگر ایران می‌خواهد از سوی جامعه بین‌المللی پذیرفته شود باید به زندانی کردن آمریکایی‌ها خاتمه دهد». این قطعنامه همچنین از آمریکا و متحدانش می‌خواهد کارگروه چندملیتی برای تامین امنیت اتباع خارجی در ایران و همچنین آزادی آنها، تشکیل شود.

واکنش کانادا به محکومیت 5 ساله  دری‌اصفهانی
سخنگوی وزارت خارجه کانادا در یک پیام ایمیلی درباره بازداشت و محکومیت «دری‌اصفهانی» به اتهام جاسوسی واکنش نشان داد. به گزارش فارس، «عبدالرسول دری‌اصفهانی» فعال اقتصادی
ایرانی- کانادایی و از اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 که سال گذشته به اتهام جاسوسی دستگیر شده بود، به 5 سال زندان محکوم شد. روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در این‌باره گزارش کرد «فیلیپ هانان» سخنگوی وزارت خارجه کانادا که مسؤولیت نظارت بر موضوعات دیپلماتیک را دارد، در یک واکنش ایمیلی درباره بازداشت و محکومیت دری‌اصفهانی گفت: «وزارت خارجه کانادا درباره گزارشات رسانه‌ای مبنی بر محکومیت یک فرد دوتابعیتی در ایران آگاه است». وی ادامه داد: «برای محافظت از حریم خصوصی این فرد، قادر به افشای جزئیات بیشتر در این زمینه نیستیم». دری‌اصفهانی مسؤولیت امور بانکی را در جریان گفت‌‌وگوهای هسته‌ای بر عهده داشت و این همان ناحیه‌ای است که مشکلات توافق ایران با آمریکا هنوز پابرجا مانده‌ است. دری‌اصفهانی از سوی ولی‌الله سیف به عنوان کارشناس بانکی در تیم فنی مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران حضور داشت. حفره‌‌های حقوقی در حوزه تعلیق تحریم‌‌های بانکی در متن برجام از یک سو و فعالیت‌ها و همکاری‌‌های مشکوک دری‌اصفهانی در انگلیس، باعث شده ابهامات زیادی درباره نحوه فعالیت او در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران مطرح شود.


Page Generated in 0/0057 sec