printlogo


کد خبر: 182504تاریخ: 1396/7/15 00:00
«بازداشت ابرقاچاقچی» لوازم خانگی و ظروف شیشه‌ای

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه ناظر جدید گمرکات استان همکاری گسترده‌ای در خشکاندن قاچاق در هرمزگان با دستگاه‌های مسؤول داشته است، از بازداشت یک ابرقاچاقچی لوازم خانگی و ظروف شیشه‌ای در هفته‌های اخیر خبر داد. عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی هرمزگان در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه مسیری که نیروی انتظامی در استان‌های مرزی در پیش گرفته فضا را برای قاچاقچیان ناامن کرده است، گفت: پدیده قاچاق کالا خسارت‌های سنگینی را به‌لحاظ فرهنگی و اقتصادی به کشور وارد کرده و از این رو نمی‌توان نسبت به موضوع برخورد جدی و قاطع با قاچاقچیان بی‌تفاوت بود. وی افزود: اخیراً نیروی انتظامی علاوه بر تشدید کنترل‌ها در مسیرهای زمینی، به مبارزه با قاچاق در دریا نیز ورود جدی کرده است، به‌عنوان مثال هفته قبل مأموران یک لنج را توقیف کردند که بیش از 10 میلیارد تومان کالای قاچاق شامل انواع پودرهای بدنسازی و بهداشتی را حمل می‌کرد. ملکی ادامه داد: این لنج  در 10کیلومتری ساحل توقف کرده و منتظر موقعیت مناسب برای تخلیه محموله خود در بنادر بود.
این مقام ارشد انتظامی گفت: در حال حاضر یک کارگروه مشترک از مأموران آگاهی نیروی انتظامی و گمرک تشکیل شده که 2 روز در هفته در مقر نیروی انتظامی و 2 روز نیز در گمرک شهید رجایی جلسات مربوط به موارد قاچاق کالا را انجام می‌دهد.
سردار ملکی افزود: به‌عنوان مثالی دیگر از همکاری دستگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا می‌توان به دستگیری یک ابرقاچاقچی در هفته‌های گذشته اشاره کرد، اخیراً بعد از همکاری مناسب دستگاه‌های امنیتی، ناظر گمرکات استان و مرجع قضایی یکی از قاچاقچیان شناخته‌شده کالا دستگیر و براساس اطلاعات موجود با اتهامات سنگینی مواجه شده است. وی در پایان گفت: قاچاقچیان وقتی در تور اطلاعاتی نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق قرار می‌گیرند، برای رهایی خود از وکلای تراز اول استفاده می‌کنند اما نیروی انتظامی برای احقاق حقوق دولت تا آخر ایستاده است و اجازه پایمال شدن حقوق مردم را نمی‌دهد.
 


Page Generated in 0/0049 sec