printlogo


کد خبر: 182515تاریخ: 1396/7/15 00:00
رویدادها

در نشست خبری «جشنواره روایت» مطرح شد
راه‌اندازی باشگاه‌های روایت در سراسر کشور
نشست خبری جشنواره روایت با حضور مدیران موسسه روایت فتح در خبرگزاری تسنیم برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، اخباری مدیر روابط عمومی موسسه روایت فتح درباره شیوه برگزاری جشنواره روایت گفت: این جشنواره بر مبنای فعالیت کارگاهی و آموزش‌محور برگزار می‌شود و برگزیدگان نهایی ۱۴ تیرماه (روز قلم) سال آینده معرفی می‌شوند. علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت‌نام در سایت
Revayatfest.ir  سوژه‌های خود را برای بررسی ارسال کنند. از میان سوژه‌ها در مرحله اول، سوژه‌هایی که نمره قبولی را گرفته باشند به مرحله تحقیق اولیه راه پیدا می‌کنند. در مرحله بعد و پس از داوری پژوهش‌های اولیه، 25 درصد آثار رسیده تا سقف ۱۰۰ اثر به فاز دوم مرحله دوم راه پیدا خواهند کرد و در این مرحله از میان پژوهش‌های تکمیلی ارسالی، 10 پژوهش جهت راهیابی به مرحله نویسندگی انتخاب می‌شوند. در مرحله پایانی داوری بین 10 اثر نهایی داستانی صورت می‌گیرد. در تمام مراحل جشنواره، آموزش‌های مختلف به صورت مجازی و کارگاهی روی سایت یا در قالب باشگاه‌های نویسندگان استانی در دسترس شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت. مجید سان‌کهن، دبیر جشنواره روایت نیز در سخنانی گفت: جشنواره روایت به دنبال پوشش فضای معرفتی انقلاب و دفاع‌مقدس با ثبت و ضبط تاریخ شفاهی آن است؛ امری که تاکنون آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. در نخستین گام تاریخ شفاهی ملت ایران در انقلاب و جنگ را ثبت می‌کنیم. برای این کار به جای اتکا به نهادهای رسمی، بستر را برای حضور جوانان پرشور و نکته‌سنج فراهم می‌کنیم. وی خاطرنشان کرد: بزودی باشگاه‌های روایت در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود تا پاتوقی برای یادگیری جوانان علاقه‌مند به انقلاب و دفاع‌مقدس باشد. جشنواره روایت ویترین این باشگاه‌هاست.

یک انگلیسی ژاپنی‌تبار برنده نوبل ادبیات شد
آکادمی نوبل پنجشنبه 5 اکتبر «کازو ایشی گورو» را به عنوان برگزیده نوبل ادبیات معرفی کرد. به گزارش فارس، «کازو ایشی گورو» برنده صد و دهمین جایزه نوبل ادبیات در سال 2017 شد و جایزه 8 میلیون کرونی (برابر 740 هزار پوند) را دریافت کرد. او نویسنده انگلیسی ژاپنی‌تبار است که خانواده‌اش وقتی 5ساله بود به انگلستان مهاجرت کردند. او یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان معاصر انگلستان است و در سال 2008، مجله تایمز او را در رده 32 در بین 50 نویسنده برتر انگلیسی از سال 1945 قرار داده است. هر چند بسیاری معتقد بودند جایزه امسال فرصتی است برای آکادمی سوئدی تا اندکی از بار انتخاب تعجب‌برانگیز و پیش‌بینی ‌نشده سال گذشته بکاهد. البته با نگاهی به تاریخچه مهم‌ترین جایزه ادبی جهان، می‌توان دریافت که این جنجال‌ها امری سابقه‌دار بوده است. نام‌های بسیاری برای دریافت جایزه امسال مطرح بودند که از آن جمله می‌توان به وجود نام «هاروکی موراکامی» نویسنده شهیر ژاپنی در فهرست احتمالی منتخب آکادمی سوئدی نوبل اشاره کرد.

مجموعه داستان «عطر عربی» نقد می‌شود
مجموعه داستان «عطر عربی» که داستان‌هایی با محوریت مدافعان حرم دارد با حضور کارشناسان نقد و بررسی می‌شود. به گزارش فارس، نشست نقد و بررسی مجموعه داستان «عطر عربی» با محوریت مدافعان حرم به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید سردار حاج‌حسین همدانی برگزار می‌شود. این مجموعه، چهارمین مجموعه «قصه زمانه» شهرستان ادب و شامل 14 داستان کوتاه به انتخاب زنده‌یاد فیروز زنوزی‌جلالی است که در 228 صفحه منتشر شده و به بازار کتاب می‎آید. نویسندگان داستان‌های «عطر عربی» به زندگی مدافعان حرم در میدان جنگ و بیرون از میدان می‌پردازد. چگونگی حضور در میدان جنگ، مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیرامون این دفاع‌مقدس، تاثیرات حضور در جنگ بر زندگی خانواده‌های رزمندگان مدافع حرم، مسائل محور مقاومت و به طور کلی زندگی و زمانه مدافعان حرم درونمایه اصلی این داستان‌هاست. نشست نقد و بررسی مجموعه داستان «عطر عربی» که انتشارات شهرستان ادب منتشر کرده، امروز از ساعت 16 در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0060 sec