printlogo


کد خبر: 182521تاریخ: 1396/7/15 00:00
چهارگوشه

ترامپ: اکثر اخبار آمریکا دروغ است
رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از هجوم انبوه اخبار منتشره در این کشور، اغلب آنها را دروغ خواند. به گزارش فاکس‌نیوز، دونالد ترامپ کمیته اطلاعات (جاسوسی) مجلس سنا را به عدم پیگیری درباره آنچه افکار جعلی درباره ارتباطش با روسیه خواند متهم کرد. او در جدیدترین توئیت خود نوشت: «چرا کمیته اطلاعات سنا به دنبال شبکه‌‌های انتشار اخبار دروغ در کشور ما نمی‌رود تا ببیند چرا اکثر اخبار ما دروغ است؟» این در حقیقت واکنش رئیس‌جمهور آمریکا بود به سخنان سناتور «ریچارد بور» عضو کمیته مزبور درباره رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تبانی احتمالی ترامپ با مقامات کرملین. جالب اینکه خود بور اعلام کرده با وجود مطرح شدن تبانی ترامپ و پوتین در انتخابات 2016 ایالات متحده توسط کمیته اطلاعات و حتی سازمان سیا، عملا هیچ سند قطعی‌ای در این‌باره به سنا نرسیده است.

استعفای نماینده آمریکایی پس از افشای روابط نامشروع
یکی از اعضای جمهوری‌خواه خانه نمایندگان کنگره آمریکا که مخالف سرسخت قانونی شدن سقط جنین بود، در پی رسوایی اخلاقی و افشای ریاکاری‌‌‌‌اش استعفا داد. به گزارش هافینگتون‌پست، تیم مورفی، نماینده پنسیلوانیا و از حامیان دونالد ترامپ در کنگره از مدافعان سرسخت ایجاد موانع قانونی برای سقط جنین محسوب می‌شد ولی پس از آنکه مشخص شد در پی برقراری ارتباط نامشروع با یک زن، او را مجبور به سقط جنین کرده تصمیم به استعفا گرفت. مورفی چهارشنبه گذشته ضمن اعلام خبر تصمیم خود برای استعفا گفته بود قصدی برای شرکت در دور بعدی انتخابات مجلس ندارد، زیرا حل کردن مشکلات به‌وجود آمده در خانواده‌اش، زمانبر خواهد بود. «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان و هم‌حزبی او نیز دریافت استعفای موری را تایید کرده است.

هک تلفن رئیس کارکنان کاخ سفید
تلفن همراه «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید از 10 ماه پیش یعنی قبل از انتصاب او در سمت فعلی به جای «رینس پریبوس» هک شده بوده است. نشریه پولیتیکو به نقل از بخش فناوری کاخ سفید نوشت، این ژنرال آمریکایی اخیرا تلفن همراه خود را به آنان تحویل داده و گفته چند ماه است به‌درستی عمل نمی‌کند. اگرچه هنوز زمان دقیق این اتفاق روشن نیست ولی گوشی همراه این ژنرال آمریکایی دست‌کم از دی‌ماه گذشته یعنی حتی پیش از به قدرت رسیدن ترامپ هک شده بود. بدین ترتیب نه فقط طی 3 ماه گذشته که او در پست رئیس دفتر دونالد ترامپ بوده بلکه حتی طی 2 سمت قبلی‌اش یعنی وزارت امنیت داخلی کابینه ترامپ و رئیس مرکز فرماندهی جنوبی پنتاگون (آمریکای لاتین) نیز او یک هدف ایده‌آل برای سازمان‌های جاسوسی رقیب بوده است.

چامسکی: آمریکا ایران را به‌خاطر سرنگونی دیکتاتور نمی‌بخشد
نوام چامسکی  مهم‌ترین دلیل دشمنی آمریکا با ایران را سرنگونی رژیم دیکتاتوری پهلوی در جریان انقلاب اسلامی می‌داند. این دانشمند زبان‌شناس و تحلیلگر سرشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با نشریه «نیشین» به تشریح ریشه‌های عداوت آمریکا با ایران پرداخت و گفت: «ایالات متحده و اسرائیل نمی‌توانند وجود یک نیروی مستقل [مثل ایران] در منطقه‌‌ای را تحمل کنند که خودشان را صاحب آن منطقه تصور می‌کنند. اما ماجرا ابعاد بیشتری دارد. گناه نابخشودنی ایران این است که دیکتاتوری را سرنگون کرد که آمریکا در سال 1953 با کودتای نظامی آن را روی کار آورده بود؛ کودتایی که نظام پارلمانی ایران و باور بحق این کشور برای تملک منابع طبیعی خودش را نابود کرد.» او همچنین دلیل سفر «دونالد ترامپ» به عربستان و خصومت‌ورزی‌اش علیه ایران را چنین تشریح کرد: «سعودی جایی است که ترامپ در آنجا احساس می‌کند در خانه خودش است؛ یک دیکتاتوری بی‌رحم که به نحو رقت‌انگیزی واپس‌گرا است، اولین تولیدکننده نفت است و پول هنگفتی در اختیار دارد».


Page Generated in 0/0042 sec