printlogo


کد خبر: 182522تاریخ: 1396/7/15 00:00
پیروزی تیم‌ملی در بازی تدارکاتی مقابل توگو
آغاز تغییر نسل

تیم‌ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام‌جهانی آماده می‌کند، در نخستین گام از برنامه بلندمدت آماده‌سازی با ترکیبی متفاوت برابر توگو به برتری رسید. دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال ایران و توگو در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که این بازی با برتری ۲ بر صفر تیم ایران به پایان رسید. کریم انصاری‌فرد(۵۱ و ۵۹) برای شاگردان کی‌روش گل زد. در این دیدار حامد لک، احسان حاج‌صفی (۴۶ سعید آقایی)، روزبه چشمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان(۷۴ سیدجلال حسینی)، وریا غفوری، احمد عبدالله‌زاده(۷۴ وحید امیری)، سعید عزت‌اللهی(۴۶ امید ابراهیمی)، مهدی ترابی(۷۷ اکبر ایمانی)، سامان قدوس(۶۳ رضا قوچان‌نژاد)، کاوه رضایی و کریم انصاری‌فرد برای ایران از ابتدا به میدان رفتند. ملی‌پوشان ایران که قصد داشتند از فرصتی که کی‌روش به آنها داده استفاده کنند، از همان ابتدا تلاش کردند خود را به دروازه حریف نزدیک کنند اما در تمام طول نیمه اول هر چند تیم برتر میدان بودند اما نتوانستند موقعیت خطرناکی را روی دروازه حریف ایجاد کنند. با شروع نیمه دوم تیم‌ملی ایران نمایش بهتری داشت و مسنجم‌تر از قبل برای رسیدن به دروازه حریف کار کرد و چند دقیقه بعد از شروع نیمه دوم روی شوتی که سامان قدوس به سمت دروازه حریف زد و دروازه‌بان برگشت داد، کریم انصاری‌فرد با یک بغل پا دروازه را باز کرد. در دقیقه ۵۹ بازهم این کریم انصاری‌فرد بود که درون محوطه جریمه پاسی که امید ابراهیمی برای او ارسال کرده بود را به گل دوم تبدیل کرد. بعد از این گل توگویی‌ها کمی بهتر از قبل حرکت کردند و چند دقیقه‌ای را روی دروازه ایران فشار آوردند اما دفاع خوب ملی‌پوشان کشورمان که روزبه چشمی نقش پررنگی در آن داشت اجازه نداد این تیم آفریقایی به گل برسد. در دقایق پایانی با تعویض‌هایی که کی‌روش انجام داد ملی‌پوشان کشورمان نمایش روان‌تری داشتند و با آرامش بیشتری توپ را به گردش درآوردند و در نهایت موفق شدند گام اول برای برنامه بلندمدت آماده‌سازی جام‌جهانی را محکم بردارند. تیم‌ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار تدارکاتی خود روز ۱۸ مهرماه در شهر کازان به مصاف تیم‌ملی روسیه خواهد رفت.
انصاری‌فرد؛ متخصص گل در بازی‌های دوستانه
 کریم انصاری‌فرد 2 گل برای تیم‌ملی ایران زد تا عامل اصلی پیروزی 2 بر صفر ایران بر توگو باشد. انصاری‌فرد با این 2 گل در بازی‌های ملی ۱۶ گله شد و از وحید هاشمیان و حمید علیدوستی ۱۵ گله گذشت و در رتبه نهم گلزنان ملی تاریخ فوتبال ایران قرار گرفت اما نکته جالب در این باره این است که او این اواخر بیشتر گل‌های ملی‌اش را در بازی‌های دوستانه و تدارکاتی زده است. در واقع آخرین گل کریم در یک بازی رسمی تیم‌ملی مربوط به تقریبا 2 سال پیش است؛ در تاریخ 26 آبان 94 و مقابل تیم‌ملی گوام در تهران. آن بازی در مرحله اول مسابقات انتخابی جام‌جهانی 2018 برگزار شد. بعد از آن بازی کریم دیگر نتوانست در بازی‌های رسمی برای تیم‌ملی گل بزند. البته او کمتر در ترکیب اصلی تیم‌ملی قرار می‌گرفت. با این وجود بعد از آن، او در 3 بازی دوستانه و در هر کدام از این بازی‌ها 2 گل زد!  در 18 خرداد 95 در بازی ایران و قرقیزستان که با پیروزی 6 بر صفر تیم‌ملی همراه بود کریم دو بار دروازه حریف را باز کرد. 20 آبان 95 هم در بازی مقابل پاپوا گینه نو 2 گل برای تیم‌ملی زد. آن بازی هم با نتیجه 8 بر یک به سود تیم‌ملی تمام شد. پنجشنبه شب گذشته هم کریم در بازی با توگو 2 بار موفق به گلزنی شد.
درخشش ایمانی و عبدالله‌زاده
سعید عزت‌اللهی که با حکم فیفا از حضور در بازی اول ایران در جام‌جهانی محروم است، پنجشنبه‌شب در نیمه اول بازی مقابل توگو در ترکیب اصلی تیم‌ملی قرار داشت. در کنار او احمد عبدالله‌زاده هافبک جوان فولاد خوزستان بازی می‌کرد که اتفاقا بازی خوب و کم‌اشتباهی ارائه داد. عزت‌اللهی در نیمه دوم جایش را به امید ابراهیمی داد که پس از مدت‌ها مصدومیت بازگشت پرفروغی داشت. اکبر ایمانی، هافبک جنگنده پدیده هم در دقایق پایانی به بازی آمد و نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه داد. درخشش این 3 بازیکن و بویژه عبدالله‌زاده و ایمانی زنگ خطر را برای سعید عزت‌اللهی به صدا درآورد. او که در بازی‌های انتخابی جام‌جهانی بیشترین دقایق حضور در زمین را در تیم کارلوس کی‌روش داشت حالا چند رقیب جوان و باانگیزه دارد که هر لحظه ممکن است جای او را بگیرند. این رقابت البته می‌تواند به سود خود سعید هم باشد و او را که مدتی است در حاشیه‌ها پررنگ‌تر از متن می‌درخشد، به خودش بیاورد.  
قدوس در راه اشکان
سامان قدوس در همان بازی اول خود در لباس تیم‌ملی، شک و تردیدها را درباره توانایی خود از بین برد. هرچند حریف آفریقایی تیم‌ملی، چیز زیادی در چنته نداشت اما بازی موثر، دوندگی بالا، نفوذهای خوب و پاس‌های دقیق او در یک سوم دفاعی حریف، ثابت کرد که تیم‌ملی ایران یک بازیکن بین‌المللی دیگر در اختیار گرفته است. تا قبل از نخستین بازی سامان برای ایران، نگرانی‎هایی درباره او وجود داشت. کم نبودند کسانی که معتقد بودند او هم مثل بازیکنانی مثل دانیال داوری، استیون بیت‌آشور و امید نظری خیلی زود از دایره بازیکنان تیم‌ملی خارج خواهد شد اما در این بازی سامان همه تردیدها را درباره خودش از بین برد. با این نمایش، او حالا رقیبی جدی برای اشکان دژاگه هم هست؛ بازیکنی که مدت‎هاست تیم باشگاهی ندارد و مصدومیت به بخشی جدانشدنی از بازی او تبدیل شده است.


Page Generated in 0/0062 sec