printlogo


کد خبر: 182548تاریخ: 1396/7/16 00:00
پرونده مبهم دستیاران ایرانی برای استقلال
اهرم فشار برای بود و نبود مجیدی

درحالی که شواهد و قرائن حاکی از حضور فرهاد مجیدی در باشگاه استقلال بود و وینفرد شفر از ابراز علاقه به ستاره سابق استقلال برای دستیاری خود خبر داده بود اما در نهایت سیروس دین‌محمدی و بیژن طاهری به عنوان مربیان این تیم منصوب شدند تا حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی استقلال عملا منتفی به نظر برسد اما در نهایت اعلام شد که این دو گزینه تنها پیشنهاد بوده‌اند و انتصابی صورت نگرفته است. پنجشنبه هفته گذشته بود که اعلام شد با نظر کمیته فنی استقلال، سیروس دین‌محمدی و بیژن طاهری 2 عضو این کمیته به عنوان دستیاران وینفرد شفر منصوب شدند، خبری که توسط سخنگوی کمیته فنی باشگاه استقلال رد و اعلام شد سیروس دین‌محمدی و بیژن طاهری تنها به عنوان دستیار پیشنهاد شده‌اند و خبری از انتصاب نبوده‌ است. وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: «ما این دو بازیکن سابق استقلال را به عنوان دستیار شفر پیشنهاد کردیم. نمی‌دانم اینکه بعضی از رسانه‌ها این پیشنهاد را به عنوان انتخاب، نشر داده‌اند بر چه اساسی بوده است، این دو عزیز تنها پیشنهاداتی بودند که ما به سرمربی جدید استقلال دادیم و همچنین آقای افتخاری نیز با مربی آلمانی صحبت کرد و شرایط را به او توضیح داد. شفر نیز انسانی منطقی است و از ما خواست به او فرصت مطالعه بدهیم تا بتواند اطلاعاتی را جمع‌آوری کند و سپس برای دستیارانش تصمیم بگیرد.» سخنگوی کمیته‌ فنی باشگاه استقلال درباره شایعه دستیاری مجیدی نیز تصریح کرد: «انتخاب دستیار به عهده شخص سرمربی است و هر کسی تنها می‌تواند به او پیشنهاد بدهد. صحبتی درباره حضور فرهاد مجیدی به عنوان دستیار شفر مطرح نبوده اما اگر هم چنین چیزی بخواهد اتفاق بیفتد باید سرمربی آلمانی او را بخواهد. فکر می‌کنم که شفر نیز در حال‌ مطالعه است تا بهترین تصمیم را در این رابطه بگیرد».
شفر مانع دور شدن نام مجیدی
آنچه درباره انتصاب دستیاران شفر واقعی به نظر می‌رسد این است که دین‌محمدی و طاهری توسط کمیته فنی به عنوان دستیاران شفر منصوب می‌شوند اما با مخالفت این مربی آلمانی حضور این دو بازیکن سابق استقلال در کادر فنی فعلی آبی‌پوشان در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. از سوی دیگر زمزمه‌های حضور فرهاد مجیدی در جمع کادر فنی استقلال بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد. کاپیتان محبوب سال‌های نه چندان دور استقلال هم در همین بین از تماس دوست مشترک خودش و سرمربی آلمانی استقلال برای حضور وی به عنوان دستیار شفر پرده برداشته و در نهایت هم جهت همکاری با این مربی آلمانی ابراز تمایل کرده است. پس از این اتفاقات نیز شفر با حضور دین‌محمدی و طاهری به عنوان دستیاران خود موافقت نکرده و به نظر می‌رسد در روزهای آینده باید منتظر اعلام اسامی جدیدی در این سمت باشیم که به طور قطع فرهاد مجیدی یکی از افرادی است که احتمال حضور او در استقلال بسیار بالاست.
پشت‌پرده بود و نبود مجیدی در استقلال چیست؟
حضور مجیدی در استقلال قطعا جریان مخالفی نیز خواهد داشت، جریان مخالفی که با آمدن یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال تضعیف خواهند شد. این جریان اما این روزها با رضا افتخاری درباره عدم حضور مجیدی در جمع کادرفنی این باشگاه همسو شده‌اند و قطعا موضع‌گیری‌های مجیدی درباره عملکرد ضعیف مدیریتی باشگاه استقلال طی 2 فصل اخیر یکی از اصلی‌ترین دلایل مخالفت مدیرعامل استقلالی‌ها با حضور وی در جمع مربیان این تیم است. حضور 2 جبهه قدرتمند برای بازگشت و عدم بازگشت مجیدی به استقلال کار را گره زده است، تا جایی که همچنان مشخص نیست آیا جریان مخالف حضور مجیدی با تکیه بر قدرت مدیرعامل مانع بازگشت ستاره سابق استقلالی‌ها به این تیم می‌شود یا وینفرد شفر مربی سابق مجیدی، بازیکن خود و یکی از محبوب‌ترین افراد تاریخ باشگاه را به جمع کادر فنی خود اضافه می‌کند؟
 


Page Generated in 0/0067 sec