printlogo


کد خبر: 182551تاریخ: 1396/7/16 00:00
زمان حمایت از پیکه رسیده

بن هیوارد: پیش به سوی روسیه با سوت‌ها، اعتراضات و هو شدن‌ها. اسپانیا توانست به عنوان صدرنشین گروه G به رقابت‌های جام‌جهانی روسیه راه پیدا کند، آن هم بعد از برد قاطع 3 بر صفر مقابل آلبانی. تیم خولن لوپتگی در این بازی عملکرد خوبی داشت و تنها مشکل رفتار بد هواداران با پیکه بود.
مدافع بارسلونا در روزهای اخیر سوژه اصلی رسانه‌ها بوده و موضوع هو شدنش توسط هواداران بیش از هر زمانی مطرح شده است. دلیل اصلی‌اش هم حمایت او از استقلال و رفراندوم کاتالونیاست. او حتی بعد از بازی بارسلونا مقابل لاس‌پالماس در حالی که تحت تاثیر قرار گرفته بود و گریه می‌کرد صحبت و حمایتش را اعلام کرد و این هواداران اسپانیایی را عصبانی‌تر کرد. بعد از آن اتفاق این بازیکن 30 ساله توسط هواداران در زمین تمرین اسپانیا در مادرید هو شد و در نتیجه آن بود که قبل از بازی مقابل آلبانی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد حاضر است همه معترضان را به شام دعوت و با آنها مذاکره کند. او در پایان حرف‌هایش اعلام کرد به تیم‌ملی اسپانیا وفادار است و بین حامی استقلال کاتالان بودن و بازی کردن در تیم‌ملی اسپانیا با عشق تضادی نمی‌بیند. بعد از این حرف نظر برخی هواداران اسپانیا درباره او تغییر کرد، به همین دلیل هم بود که برخی از سوت و اعتراضات در دیدار مقابل آلبانی جای‌شان را به تشویق او دادند.
البته که باز هم سوت‌‎ها وجود داشت و مخصوصا در اوایل بازی و هر بار توپ به پای او برخورد می‎کرد صداهایی از جایگاه‌های ورزشگاه شنیده می‎شد، هرچند این اعتراضات تاثیری روی عملکرد او نداشت و مدافع کاتالانی یکی از بهترین بازی‌هایش را در این دیدار ارائه کرد. حتی در غیاب اینیستا، اسپانیا 3 گل زیبا به ثمر رساند. بعد از زدن 3 گل زیبا اسپانیا پایش را از روی پدال گاز برداشت و این زمانی بود که چند موقعیت هم به آلبانی رسید. یکی از این موقعیت‌ها به خاطر اشتباه پیکه در محوطه جریمه بود که البته هیچ خطری برای دروازه ایجاد نکرد. در نهایت ایتالیا هم به تساوی رسید تا صدرنشینی اسپانیا تایید شود. پیکه اما در بازی بعدی مقابل رژیم صهیونیستی غایب است. شاید به خاطر این غیبت و اتفاقات اخیر او کمی خوشحال باشد که زمان مناسبی برای ریکاوری روحی پیدا کرده است. بعد از آن اما دیداری دوستانه در خانه آلمان و مقابل این تیم باید در ماه مارچ برگزار شود و بعد هم جام جهانی. انتظار می‎رود تا آن زمان اوضاع کمی آرام شده باشد و البته اگر اینطور نباشد واقعا باید هواداران اسپانیا را به خاطر این رفتار سرزنش کرد. پیکه قهرمان جام‌جهانی و جام ملت‌های اروپاست و نظرش راجع به کاتالونیا هرچه باشد، در اسپانیا فقط قصدش کمک کردن است تا این تیم بتواند در جام‌جهانی روسیه در تابستان آینده نتیجه خوبی بگیرد. پس زمانش رسیده که از او حمایت کنیم، نه اینکه او را هو کنیم و برایش سوت بزنیم.
 


Page Generated in 0/0064 sec