printlogo


کد خبر: 182569تاریخ: 1396/7/16 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت داوود احمدی‌نژاد
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت آقای حاج داوود احمدی‌نژاد را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت حاج داوود احمدی‌نژاد را تسلیت گفتند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای محمود احمدی‌نژاد
درگذشت برادر انقلابی و صادق، مرحوم آقای حاج داوود احمدی‌نژاد را به بازماندگان محترم به خصوص همسر و فرزندان آن مرحوم تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت و پاداش شایسته‌ الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
15مهرماه96

جزئیات طرح تشکیل «سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی»
رئیس کمیسیون قضایی مجلس جزئیات طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی را تشریح کرد. اللهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیسیون قضایی مجلس،  اعضا با کلیات این طرح موافقت کردند. وی درباره جزئیات این طرح گفت: با تصویب نهایی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در صحن علنی و تصویب آن از سوی شورای نگهبان، سازمانی تحت همین عنوان زیر نظر رئیس قوه‌قضائیه تشکیل می‌شود. رئیس کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه در طرح
یاد شده پیش‌بینی شده رئیس این سازمان باید یک قاضی با سابقه با حداقل پایه 10 قضایی باشد، افزود: براساس این طرح، یک سازمان مرکزی وجود دارد که می‌تواند در استان‌ها سازمان یا اداره متناظر داشته باشد. ملکشاهی با اشاره به اینکه براساس طرح یاد شده، این سازمان نیروهای کشف جرم و تعقیب مجرمان را در اختیار دارد، گفت: این سازمان دارای نوعی تشکیلات اطلاعاتی است که زیر نظر سازمان فعالیت می‌کند. وی ادامه داد: سازمان یادشده دارای دادسرا، دادگاه بدوی، کیفری و تجدیدنظر است، در واقع می‌توان گفت سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی، سازمانی است که هم دادگاه و هم مباحث انتظامی، امنیتی و  کشف جرم را در اختیار دارد. نماینده مردم کوهدشت در مجلس تصریح کرد: قرار است در جلسات آتی کمیسیون، جزئیات این طرح بررسی و به رای اعضای کمیسیون گذاشته شود.

تشکیل کمیسیون در مجمع برای پیاده‌سازی سیاست‌های کلی نظام
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبات دومین جلسه مجمع  را تشریح کرد. به گزارش تسنیم، محسن رضایی در نشستی خبری با اشاره به تشکیل دومین جلسه مجمع تشخیص در دوره جدید، گفت: مصوبه جلسه مجمع به تعیین یک کمیسیون خاص با حضور 16 نفر از اعضای مجمع برای بحث حول محور راهکارهای عملیاتی درباره نحوه پیاده‌سازی سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب و ارائه آن به صحن مجمع و خدمت رهبر انقلاب اختصاص داشت. رضایی درباره وضعیت اجرای سیاست‌های کلی نظام، ابلاغی از سوی رهبر انقلاب اظهار داشت: این سیاست به‌دلیل اینکه پس از قانون اساسی و قبل از قانون مجلس قرار دارد، باید در اداره کشور ساری و جاری شود و به‌تعبیری یکی از ابزارهای مهم اعمال ولایت است ولی این سیاست‌ها در کشور آنطور که انتظار می‌رود، اجرا نمی‌شود. رضایی یادآور شد: بنابراین اعضا تأکید داشتند باید مطالعات راهبردی و تعریف و توضیح ابعاد جدید جمهوری اسلامی در سطح علمی،‌ پژوهشی و دانشگاهی مورد بررسی قرار گیرد. وی افزود: همچنین 2 کمیسیون جدید مجمع تشکیل جلسه دادند و اعضای هیات‌رئیسه آنها مشخص شد که آقای شمخانی به‌عنوان رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی و آقای آقازاده و سردار وحیدی هم به‌ترتیب به‌عنوان نواب رئیس و دبیر این کمیسیون انتخاب شدند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همچنین در جلسه کمیسیون اقتصادی، بازرگانی و اداری نیز بنده به‌عنوان رئیس و آقای قالیباف هم به‌عنوان نایب‌رئیس اول و آقای داوودی نیز به‌عنوان نایب‌رئیس دوم و آقامحمدی هم به‌عنوان دبیر این کمیسیون انتخاب شدند.


Page Generated in 0/0057 sec