printlogo


کد خبر: 182573تاریخ: 1396/7/16 00:00
اخبار

قرارداد خرید هواپیما فوق‌محرمانه است
جزئیات قراردادهای خرید هواپیماهای غربی پیچیده و فوق‌محرمانه است. فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی درباره جزئیات خرید هواپیما اظهار کرد: «صحبت‌هایی که گهگاه در رسانه‌ها درباره هواپیماهای خریداری‌شده مطرح می‌شود به این دلیل است که قراردادهای پیچیده خرید هواپیما را نمی‌دانند و هرکس برداشتی می‌کند». وی تصریح کرد: «مطمئن باشید سعی می‌کنیم منطقی‌ترین و اصلح‌ترین تصمیمات را برای مملکت بگیریم که هیچکس نگران نباشد». وی اضافه کرد:‌ «قراردادهای خرید هواپیما هم مفصل و هم فوق‌محرمانه است». وی ادامه داد:‌ «محرمانه بودن این قراردادها به دلیل تقاضای کارخانه‌های سازنده و طرفین مذاکره است. بعضی دوستان اصرار می‌کنند جزئیات این قراردادها را در رسانه‌ها مطرح کنم که بدیهی است این اختیار را ندارم». مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه وقتی می‌خواهید خودرو بخرید،‌ فقط قیمت آن مهم نیست، تاکید کرد: «آپشن‌های خودرو، زمان تحویل و... به هم مرتبط است، از این رو اعلام قیمت هواپیما باعث بروز اشتباه می‌شود».


چگونه مجوز مشاغل خانگی بگیریم؟
رئیس دبیرخانه ستاد حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به فرآیند صدور مجوز این مشاغل، ظرفیت اشتغالزایی، توانایی متقاضی برای اجرای طرح و اتصال به بازار را شرط صدور مجوز اعلام کرد. مهناز امامدادی در گفت‌وگو با مهر، افزود: در فرآیند صدور مجوز فقط متمرکز بر افراد متقاضی دریافت مجوز مشاغل خانگی نخواهیم بود بلکه متولیان امر اشتغالزایی مانند تعاونی‌ها و نهادهای مردم‌نهاد نیز شناسایی می‌شوند. وی مخاطبان راه‌اندازی مشاغل خانگی را 3 گروه از افراد اعلام کرد و افزود: گروه نخست افرادی هستند که از صفر تا ۱۰۰ فعالیت در طرح مربوط توسط خود فرد انجام می‌شود و «افراد مستقل» شناخته می‌شوند. گروه دوم افرادی هستند که مهارت لازم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار خرد را دارند اما به دلیل اینکه یا با اصول بازاریابی آشنا نیستند یا توانایی تامین تجهیزات لازم را ندارند، نیازمند حامی و پشتیبان هستند. علاوه بر این مخاطبان دیگر مشاغل خانگی، افرادی هستند که در راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی توانایی لازم برای تحت پوشش قراردادن افراد دیگر را دارند. وی با تاکید بر اینکه در فرآیند جدید صدور مجوز گروه‌های مختلف مخاطب مشاغل خانگی شناسایی می‌شوند، به تشریح فرآیند جدید صدور مجوز پرداخت و گفت: در نخستین مرحله، متقاضیان باید طرح و ایده خود را در سامانه مشاغل خانگی
http://www.mashaghelkhanegi.ir/ ثبت کنند. وی با بیان اینکه سقف تسهیلات مشاغل خانگی ۲۰ میلیون تومان است، یادآور شد: جهت‌دهی تسهیلات به مشاغل اشتغالزا و دارای بازار مناسب و همچنین رسمیت بخشیدن به مشاغل غیررسمی از اهداف صدور مجوز برای مشاغل خانگی به شمار می‌رود.


چین: کالاهای باکیفیت به ایران صادر می‌کنیم
دولت چین تأکید دارد کالاهای تولیدی باکیفیت و دارای فناوری به ایران صادر شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیر کل توسعه اقتصادی سازمان بازرگانی استان جی جیانگ چین با اشاره به نگرانی مردم و شرکت‌های ایرانی از ورود کالای بی‌کیفیت این کشور به ایران از تاکید دولت چین بر ورود کالاهای باکیفیت به ایران خبر داد. ژوانگ جی افزود: مبادلات تجاری ایران و چین در یک سال اخیر نزدیک به 50 درصد افزایش داشته است. وی ادامه داد: امسال از ماه میلادی ژانویه تا آگوست میزان صادرات ایران به جی جیانگ یک میلیارد و 700 میلیون دلار بوده و میزان صادرات جی جیانگ به ایران 3 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده که افزایش 14 درصدی داشته است. وی  با اشاره به ابهامات دولت و مردم ایران درباره واردات کالاهای نامرغوب چینی تصریح کرد: دولت چین تأکید دارد که به واسطه سازمان بازرگانی و ارگان‌های مختلف، کالاهای تولید شده شرکت‌های با کیفیت بالا و دارای تکنولوژی را به ایران صادر کند و کالای‌های صادر شده از فیلترهای ویژه بگذرد.
 


Page Generated in 0/0056 sec