printlogo


کد خبر: 182658تاریخ: 1396/7/17 00:00
چهارگوشه

افزایش شمار قربانیان وبا در یمن
سازمان جهانی بهداشت روز شنبه اعلام کرد شمار تلفات شیوع وبا در یمن از آغاز شیوع آن در این کشور در اواخر آوریل، به 2 هزار و 151 نفر رسیده است. شمار تلفات در مقایسه با گزارش هفته گذشته سازمان جهانی بهداشت 24 نفر افزایش یافته است. این در حالی است که موارد مشکوک به ابتلا به وبا نیز 33 هزار و 102 مورد افزایش یافته است. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هفته گذشته پیش‌بینی کرد شمار افراد مبتلا به این بیماری در یمن تا پایان سال به یک میلیون نفر برسد.

هشدار تازه ترامپ به کره‌شمالی
رئیس‌جمهوری آمریکا پیام توئیتری تازه‌ای علیه کره‌شمالی منتشر کرده است. دونالد ترامپ که مذاکره با پیونگ‌یانگ را اتلاف وقت می‌داند، معتقد است در قبال کره‌شمالی «فقط یک چیز موثر خواهد بود». ترامپ شنبه در پیام توئیتری تازه خود نوشت: «۲۵ سال است که دولت‌های پیشین آمریکا درباره برنامه ‌اتمی کره‌شمالی با این کشور توافق‌هایی امضا کرده و پول‌های کلانی خرج کرده‌اند اما پیش از آنکه جوهر توافق خشک شود، این توافق‌ها نقض شده‌اند».

دستگیری سرکردگان داعش در غزه
جنبش حماس شماری از عناصر وابسته به داعش را در نوار غزه طی عملیاتی امنیتی بازداشت کرد. بر اساس این خبر در این عملیات شماری از نیروهای امنیت داخلی و ده‌ها تن از نیروهای امنیتی حماس حضور داشتند و طی آن نور عیسی، از سرکرده‌های داعش در غزه که طی یک سال گذشته تحت تعقیب بوده بازداشت شده است. نیروهای امنیتی حماس مقدار زیادی سلاح نیز از این افراد مصادره کرده‌اند. این عملیات امنیتی بعد از تحول قابل توجهی که در روابط جنبش حماس و مصر ایجاد شده، انجام شده است.

پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی به خانواده طالبانی
مرجع عالیقدر شیعیان درگذشت رئیس‌جمهور پیشین عراق را به خانواده وی تسلیت گفت و تصریح کرد طالبانی نقش بسزایی در حل بحران‌های اخیر این کشور داشته است. به گزارش سومریه نیوز، در بیانیه‌ای که از دفتر آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق صادر شد، آمده است: «ایشان نسبت به امور بصیرت داشت، خواهان وحدت کلمه بود و پس از سقوط رژیم سابق نقش بسزایی در حل بحران‌های اخیر کشور داشت».
 


Page Generated in 0/0053 sec