printlogo


کد خبر: 182666تاریخ: 1396/7/18 00:00
اخبار

برخی می‌خواهند کشور را «سکولار» کنند
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: امروز برخی‌ها در تلاشند مملکت را به سمت سکولاریسم ببرند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله احمد جنتی در نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بعضی‌ها در دوران جنگ می‌ترسیدند آمریکا به ما حمله ‌کند ولی امام با قدرت می‌فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، خاطرنشان کرد: انگیزه الهی و مردمی بودن سبب شد آمریکا نتواند کاری انجام بدهد و امروز شاهدیم انقلاب اسلامی ما خود به خود صادر و از طرفی باعث منزوی شدن اسرائیل می‌شود. اسرائیلی که ادعای نیل تا فرات را در ذهن می‌پروراند امروز به فکر مرزهای کنونی خودش است که به خطر افتاده است. وی با بیان اینکه مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید با بهترین کیفیت و عظمت برگزار شود، گفت: این مهم برعهده سازمان‌های مربوط مانند صداوسیماست. امروز برخی‌ها در تلاشند تا مملکت را به سمت سکولاریسم ببرند. امروز دشمن از بروز افرادی چون شهید حججی می‌ترسد که با شجاعت خود موجی از انقلابی‌گری در کشور به راه انداختند لذا این ارزش‌ها باید توسط رسانه‌ها بویژه صداوسیما برای جوانان تبیین شود. وی افزود: ما باید به مردم بفهمانیم که دشمن در حال انجام چه توطئه‌هایی علیه کشور است. حفظ نظام و دین مانند حفظ هواست و همه باید برای حفظ نظام که همه در پرتو آن زندگی می‌کنند  بکوشند.

رانت دوطرفه مجلس با وزارت نفت
نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید برخی نمایندگان به دنبال استخدام در وزارت نفت هستند تا در این رانت دوطرفه حقوق‌شان از 4 میلیون به 20 میلیون ارتقا پیدا کند. هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با فارس، با تصریح اینکه تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس منتظر استخدام در وزارت نفت طی 3 سال آینده بوده و امروز در حال تهیه مقدمات هستند، عنوان داشت:‌ در نطق آینده میان دستور خود حتما از رئیس مجلس خواهم خواست موضوع استخدام چند نفر از نمایندگان کنونی مجلس را در وزارت نفت طبق وعده خود پیگیری کند، چرا که اکنون دیگر این موضوع مشخص شده است. نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ هرچند ممکن است برخی همکاران ما ناراحت شوند ولی در زمانی که جوانان ما بیکارند، نباید نماینده مجلس به فکر استخدام در وزارت نفت باشد. وی ادامه داد: این یک رانت دوطرفه است؛ نماینده مجلس از سازمان تأمین اجتماعی به وزارت نفت منتقل می‌شود و حقوق خود را از ماهی 4 میلیون به ماهی 20 میلیون می‌رساند،‌ پس دیگر آن نماینده، وکیل‌المله نیست و نامش چیز دیگر است. خادمی گفت: شورای نگهبان باید وارد موضوع شود،‌ زیرا صلاحیت نماینده برای انجام قانون‌گذاری و نظارت در مجلس تأیید شده است، از این رو وقتی نماینده‌ای استخدام شد یعنی دیگر نمی‌تواند نظارت خود را روی همان دستگاه انجام دهد و قانون مطابق با منافع ملی نیز درباره آن نهاد و سازمان وضع کند. وی خاطرنشان کرد:‌ اگر به این منوال پیش رود همه 290 نفر نماینده مجلس تبدیل به کارکنان دولت می‌شوند.

دفع حمله ۷ قایق دزدان دریایی
به شناور ایرانی در خلیج عدن
دزدان دریایی خلیج عدن قصد هجوم به کشتی تجاری ایرانی را داشتند که با حضور ناوشکن الوند نیروی دریایی ارتش متواری شدند. دزدان دریایی که بامداد روز دوشنبه با 7 فروند قایق در حوالی تنگه باب‌المندب قصد تعرض به کشتی تجاری ایرانی را داشتند با حضور بموقع ناوشکن الوند متواری شدند.
بر اساس این گزارش دزدان دریایی خلیج عدن با استفاده از سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین قصد ربایش کشتی تجاری ایرانی که حامل کالاهایی با ارزش میلیاردها تومان بود را داشتند که ناوشکن الوند پس از دریافت پیام درخواست کمک این کشتی با حضور بموقع مانع این اقدام دزدان دریایی شد. گفتنی است، ناوشکن «جمهوری اسلامی ایران - الوند» در قالب ناوگروه 48 نیروی دریایی ارتش شهریورماه برای انجام ماموریت به آب‌‌های آزاد اعزام شده است.


Page Generated in 0/0046 sec