printlogo


کد خبر: 182673تاریخ: 1396/7/18 00:00
اخبار

متقاضیان جدید وارد بازار مسکن شدند
جهت معاملات در بازار مسکن نشان‌دهنده ورود متقاضیان با سطح اقتصادی متوسط و متوسط رو به پایین برای خرید مسکن است. به گزارش تسنیم، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی، عضو هیات‌مدیره بانک مسکن با اشاره به استقبال تهرانی‌ها از تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن، گفت: بیشترین استقبال از تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن با اتکا به اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن از سوی ساکنان تهران صورت می‌گیرد و دیگر تسهیلات موجود در مابقی شهرها و استان‌ها به نسبت جمعیت آنها و تعداد خریداران مسکن در آنها، متقاضیان بیشتری دارد. وی تصریح کرد:‌ حدود نیمی از متقاضیان خرید مسکن با استفاده از تسهیلات بانک مسکن در پایتخت، از طریق امکانات حساب ممتاز بانک مسکن و دریافت تسهیلات بدون سپرده اقدام به دریافت تسهیلات می‌کنند. وی افزود: آنچه در شرایط حال حاضر بازار مسکن مسلم است اینکه تقاضا برای خرید واحدهای مسکونی لوکس، بزرگ متراژ و گران‌قیمت در برابر تقاضا برای خرید واحدهای مصرفی معمولی کوچک‌متراژ، میان‌متراژ، ارزان‌قیمت یا با سطح قیمتی متوسط درصد بسیار اندکی را به خود اختصاص می‌دهد و رکود در بازار معاملات واحدهای مسکونی لوکس کماکان ادامه دارد. انارکی از سازندگان مسکن خواست تمرکز خود را بر سمت ساخت واحدهای با متراژ پایین‌تر از 100 متر معطوف کنند.

آغاز تعیین دستمزد سال ۹۷ کارگران
نخستین جلسات کمیته دستمزد و کمیته روابط کار به منظور بررسی کارشناسی حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۷ کارگران و همچنین موضوعات مربوط به روابط کار، امروز به طور جداگانه برگزار می‌شود. به گزارش مهر، نخستین جلسه بررسی کارشناسی دستمزد ۱۳۹۷ در قالب «کمیته دستمزد» در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل می‌شود. در جلسه اخیر شورایعالی کار 3 کمیته «دستمزد»، «روابط کار» و «تغییر ساختار» ذیل شورایعالی کار، هر یک به طور مجزا به موضوعات مربوط خواهند پرداخت. در این میان علی خدایی، عضو شورای عالی کار از تلاش برای افزایش رقم حداقل دستمزد کارگران در سال آینده به رقم متناسب با هزینه معیشت خبر داد. خدایی افزود: درباره موضوع دستمزد نکته مهم این است که سال گذشته برای نخستین بار گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت درباره فرمول تعیین حداقل هزینه سبد معیشت ماهانه به توافق رسیدند و این موضوع در شورایعالی کار نیز به تصویب رسید. وی با بیان اینکه هزینه سبد معیشت خانوار به‌عنوان یکی از معیارهای تعیین مزد در سال گذشته با شرکای اجتماعی (نماینده کارگران، کارفرمایان و دولت) ٢ میلیون و ٤٨٩ هزارتومان تعیین شد، افزود: این نرخ بر اساس یک فرمول مورد توافق نمایندگان 3 گروه محاسبه شد که در همه سال‌ها به عنوان یک فرمول ثابت تعیین هزینه سبد معیشت خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد و فقط با اعمال میزان افزایش قیمت کالاها با استناد به مراجع رسمی یعنی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در فرمول مورد توافق، هزینه سبد معیشت هر سال به‌روز می‌شود.

اجازه فعالیت به کانال‌های ضدانقلاب تلگرام نمی‌دهیم
ما با کانال‌های ضدانقلاب مخالفیم و آنها را پیگیری کرده و به آنها اجازه فعالیت نمی‌دهیم. به گزارش تسنیم، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات درباره اظهارات مقامات قضایی درباره تلگرام، اظهار داشت: هدف اول ضدانقلاب ناراضی کردن مردم و جدا کردن مردم از بدنه نظام است. وی افزود: یک کانال ضدانقلاب در فضای مجازی تهمت ناروایی می‌زند که ما نیز آنها را تایید نمی‌کنیم و حتی به خود ما نیز چنین موضوعاتی را نسبت دادند، اینکه ما به واسطه این موضوع بخواهیم گام برداریم و مردم را ناراضی کنیم، اشتباه است؛ دادستان کل کشور هم همانطور که اظهار کرده به دنبال بستن فضای مجازی نیست. وی با بیان اینکه ما باید ضدانقلاب و کسانی که این فضا را ناامن می‌کنند و آرامش روانی جامعه را به هم می‌زنند مورد هدف قرار دهیم، افزود: ما از گردش آزاد اطلاعات استقبال می‌کنیم و دولت نیز  بر این موضوع تأکید دارد. مردم پلتفرم مورد نیاز خود را انتخاب کرده و ما نیز باید درباره آن تعامل کنیم. آذری‌جهرمی خاطرنشان کرد: البته باید خطوط قرمز رعایت شود؛ این درست نیست که دو مجموعه نظام به خاطر کانال‌های ضدانقلاب، دعواهای رسانه‌ای داشته باشند؛ هم قوه‌قضائیه و هم دولت با مطالب خلاف شرع، خلاف دین و دروغ‌پراکنی که مخل امنیت کشور باشد مخالف هستند.


Page Generated in 0/0059 sec