printlogo


کد خبر: 182692تاریخ: 1396/7/18 00:00
رویداد

درخشش مستند «تنها میان طالبان» در اسپانیا
مستند «تنها میان طالبان» ساخته محسن اسلام‌زاده برنده بهترین فیلم بخش مستند دوازدهمین دوره جشنواره ماربلای اسپانیا شد. به گزارش سینماپرس، در بخش مستند 2 فیلم دیگر از کشورهای انگلستان و آرژانتین نیز به‌عنوان کاندیدای دریافت جایزه معرفی شده بودند که در نهایت  تندیس بهترین مستند جشنواره به کارگردان «تنها میان طالبان» اهدا شد. این فیلم قبل از این، در جشنواره‌هایی در کشورهای آمریکا، روسیه، مصر، ایتالیا و استرالیا حضور داشته که در 2 جشنواره آتن آمریکا و فیلم‌های پلیسی مسکو به عنوان مستند برگزیده انتخاب شد. این مستند از تولیدات مرکز فرهنگی میثاق است و علیرضا شاهرخی عرضه بین‌المللی آن را به عهده دارد.

موزه حمید سبزواری خوابگاه معتادان شد!
فرزند زنده‌یاد حمید سبزواری از آماده نشدن موزه پدر شعر انقلاب خبر داد و گفت: متأسفانه باخبر شدیم خانه‌ای که قرار بود موزه شود، به خوابگاه معتادان تبدیل شده است. به گزارش تسنیم، محسن ممتحنی، فرزند زنده‌یاد حمید سبزواری از آماده نشدن موزه‌ای به نام پدر شعر انقلاب خبر داد و گفت: قرار بود منزل پدری استاد سبزواری به موزه‌ای برای ارائه آثار و یادگاری‌های او تبدیل شود. برای این منظور با مسؤولان ذی‌ربط صحبت و قرار شد این موزه در شهر سبزوار راه‌اندازی شود تا مکانی برای جمع شدن ادب‌دوستان شود اما به‌رغم وعده‌های مسؤولان، این موزه هنوز راه‌اندازی نشده است و مشخص هم نیست چه زمانی این اتفاق بیفتد. متأسفانه باخبر شدیم در خانه شکسته شده و مدتی است خوابگاه معتادان شده است! ممتحنی یادآور شد: کلید خانه را به مسؤولان شهری سبزوار و میراث فرهنگی سپرده بودیم تا کارهای راه‌اندازی موزه را راحت‌تر پیگیری کنند اما گویا خانه به حال خود رها شده و کارهای راه‌اندازی موزه نیز پیگیری نمی‌شود. البته این نخستین‌‌بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد، خانه‌های شاعران و بزرگان دیگری هم در شهر سبزوار بوده که به دلیل عدم پیگیری مسؤولان بلاتکلیف رها شده‌ است. فرزند زنده‌یاد سبزواری با بیان اینکه از واسپاری امور به مسؤولان پشیمان شده‌ایم و ممکن است به صورت شخصی اقدام به راه‌اندازی موزه کنیم، افزود: از سوی دیگر، مجموعه اشعار استاد نیز قرار بود به چاپ برسد که به دلیل کمبود بودجه کار انتشار آن نیز متوقف شده است. زنده‌یاد حمید سبزواری، از شاعران توانای شعر انقلاب است که با نام «پدر شعر انقلاب» از او یاد می‌شود.

«دخیل عشق» 20 هزارتایی شد
20 هزار جلد از کتاب «دخیل عشق» در پویش مطالعاتی کتاب و زندگی به فروش رفته است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین شاهمردای، دبیر پویش کتاب و زندگی با اعلام این خبر گفت: پنجمین دوره پویش کتابخوانی «کتاب و زندگی» از شهریور آغاز شده است و تا پایان آذر ادامه دارد، این دوره از پویش با محوریت کتاب «دخیل عشق» درحال برگزاری است که تاکنون استقبال خوبی از آن شده است. این دوره از مسابقه به یاد شهید حججی برگزار شده است، چون ایشان از بانیان این مسابقه کتابخوانی بوده‌ است. علاقه‌مندان هم از طریق فضای مجازی و هم از طریق خرید کتاب و پاسخ به سوالات مرتبط با آن می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

رسوایی جنسی عامل اخراج تهیه‌کننده سرشناس هالیوودی!
«هاروی وینستین» تهیه‌کننده نامدار هالیوودی و دارنده جوایز متعدد اسکار و از حامیان قدرتمند دموکرات‌ها و هیلاری کلینتون با پذیرش اتهامات تجاوز جنسی به کارمندان کمپانی «وینستین» رسما از سوی هیات مدیره این شرکت اخراج شد. به گزارش فارس، هیات کارگردانان این کمپانی اعلام کرد «وینستین» رئیس و بنیانگذار شرکت «وینستین» رسما از سمت خود برکنار می‌شود. براساس اطلاعات جدیدی که از این چهره هالیوودی ظرف چند روز گذشته هویدا شده، کارگردانان کمپانی «وینستین» شامل «رابرت وینستین» «لنس مائه‌روف» «ریچارد کونیگزبرگ» و «طارق بن عمار» برکناری هاروی را اعلام کرده‌اند. قبل از این خود هاروی به علت 8 فقره اتهام تجاوز جنسی که طی روزهای گذشته به وی زده شده بود، اعلام کرده بود کارش را ترک می‌کند.


Page Generated in 0/0061 sec