printlogo


کد خبر: 182706تاریخ: 1396/7/18 00:00
چهارگوشه

حمله رژیم صهیونیستی به غزه
نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در واکنش به آنچه شلیک ناموفق موشک از نوار غزه خواندند، یکشنبه‌شب یک پست بازرسی نیروهای حماس را در نوار غزه هدف گلوله توپخانه قرار دادند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد این موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌ اشکلون شلیک شده است. در حالی که مقامات صهیونیستی حماس را مسؤول حملات موشکی می‌دانند اما برخی از اینگونه حملات از سوی گروه‌های افراطی سلفی مخالف با حکومت حماس در غزه انجام می‌شود.

پذیرش آوارگان در آلمان محدود شد
منابع آگاه اعلام کردند پس از یک روز مذاکره میان احزاب آلمان، توافقی اصولی به‌دست آمد که با قبول آن، آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور و حزب محافظه‌کارش پذیرفتند اختلاف نظر 2 ساله بر سر پذیرش آوارگان خارجی پایان یابد. محور اصلی توافق را موافقت مرکل با تعیین سقف برای پذیرش آوارگان در کشور تشکیل می‌دهد؛ چیزی که تا کنون با مخالفت صدراعظم روبه‌رو بود.

مادورو: ترامپ مرا مشهور کرد!
رئیس‌جمهوری ونزوئلا به همتای آمریکایی خود طعنه زد و از او تشکر کرد، چرا که با انتقادهای فراوان خود باعث شده نیکلاس مادورو در سراسر جهان معروف شود. مادورو که بتازگی از سفر به روسیه، بلاروس و ترکیه بازگشته، افزود: باعث افتخار است که دونالد ترامپ هر روز یاد من می‌کند. ترامپ به رئیس مخالفان ونزوئلا تبدیل شده است. او باعث شهرت من در سراسر جهان شده است.

موج جدید آوارگان روهینگیایی
این هفته با شدت گرفتن باران‌های موسمی در جنوب شرقی آسیا، موج جدیدی از مهاجرت اجباری مسلمانان روهینگیا زیر فشار ارتش این کشور به راه افتاده است. دیروز هزاران تن از مسلمانان استان راخین در غرب میانمار برای در امان ماندن از خشونت‌های مرگبار نیروهای امنیتی و تندروهای بودایی میانمار از مرز بنگلادش عبور کردند و به گفته آنها ده‌ها هزار تن دیگر نیز ظرف روزهای آتی به منطقه مرزی می‌رسند. یکی از آوارگان تازه وارد روهینگیا به خاک بنگلادش به خبرگزاری رویترز گفت: «نیمی از روستای من سوخته است. من آنها (نیروهای میانمار) را دیدم که این کار را انجام دادند. سربازان و اوباش بودایی روستای ما را آتش زدند. ما همه چیز را رها کردیم». موج جدید آوارگان مسلمان میانماری در حالی وارد کشور فقیر همسایه می‌شود که از شهریور ماه تاکنون حدود 519هزار روهینگیایی از استان راخین به این کشور گریخته‌‌اند که با کمبود شدید غذا، آب و امکانات بهداشتی مواجهند. نگهبانان مرزی از غرق‌شدن یک قایق حامل پناهجویان روهینگیایی در مسیر بنگلادش خبر دادند. پلیس بنگلادش تصریح کرد در پی واژگونی این قایق که حامل ۶۰ مسلمان میانماری بود، ۱۶ نفر نجات یافته و ۱۳ نفر دیگر از جمله ۱۱ کودک جان‌شان را از دست دادند. طبق این گزارش، شمار مفقودان حادثه واژگونی این قایق ۳۱ نفر است.
 


Page Generated in 0/0055 sec