printlogo


کد خبر: 182734تاریخ: 1396/7/19 00:00
اخبار

ایران اجازه شکل‌گیری «اسرائیل جدید» را در منطقه نمی‌دهد
مرجع تقلید شیعیان هدف دشمن از تجزیه و استقلال کردستان عراق را شکل‌گیری اسرائیل جدید در منطقه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌هیچ ‌عنوان اجازه شکل‌گیری اسرائیل جدید در منطقه را نمی‌دهد. به گزارش تسنیم، آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار جمعی از پاسداران، به همه‌پرسی استقلال کردستان عراق اشاره کرد و گفت: دشمنان با ایجاد پایگاهی در عراق به دنبال استقلال و جدایی کردستان از عراق بودند و با این کار به دنبال ایجاد پایگاهی برای رژیم صهیونیستی و در رأس آن آمریکایی‌ها بودند که با بیداری ملت‌ها این نقشه دشمن نقش بر آب‌ شده است. آیت‌الله نوری‌همدانی ابراز کرد: دشمن به دنبال همسو کردن کردها و ایجاد مشکل در 4 کشور عراق، ایران، سوریه و ترکیه است و این 4 کشور باید با اتحاد، وحدت و همدلی در برابر توطئه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان باشند. وی هدف دشمن از تجزیه و استقلال کردستان عراق را شکل‌گیری اسرائیل جدید در منطقه دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به‌هیچ ‌عنوان اجازه شکل‌گیری اسرائیل جدید در منطقه را نمی‌دهد تا از این طریق بتوانند بر کشورهای منطقه تسلط پیدا کنند.

روحانی به‌دور از سهم‌خواهی سریعاً گزینه وزارت علوم را معرفی کند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس‌جمهور مـی‌خواهیـم بـه‌دور از حاشیــه‌سازی، فشار‌های سیاسی و سهم‌خواهی گزینه وزارت علوم را به مجلس معرفی کند. جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تأخیر رئیس‌جمهور در معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس، اظهار داشت: با توجه به جایگاه حساس و مهم وزارت علوم، بهتر است رئیس‌جمهور هرچه زودتر وزیر پیشنهادی این وزارتخانه را به مجلس معرفی کند. وی با بیان اینکه بهتر بود رئیس‌جمهور در همان ترکیب هیات وزرای پیشنهادی، وزیر علوم را هم معرفی می‌کرد، افزود: بنده معتقدم رئیس‌جمهور در همان زمان شخصی را برای معرفی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم در نظر داشت اما شاید فشار‌های بیرونی باعث شد نتواند وزیر پیشنهادی علوم را هم در ترکیب هیات وزرای پیشنهادی معرفی کند. عضو کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: هرچه زمان برای معرفی وزیر علوم بگذرد ضعف تصمیم‌گیری در دولت و فشار‌های گروه‌های سیاسی از بیرون بیشتر در اذهان‌ متبادر می‌شود. کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور باید هرچه سریع‌تر یک نیروی علمی، مدیر، قوی و معتدل را انتخاب و به مجلس معرفی کند، تصریح کرد: از رئیس‌جمهور می‌خواهیم به‌دور از حاشیه‌سازی و فشار‌های سیاسی و همچنین سهم‌خواهی برخی آقایان، گزینه وزارت علوم را به مجلس معرفی کند.

سپاه و وزارت خارجه در دفاع از اقتدار ملی یکدل هستند
فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر یکسان بودن جهت‌گیری دیپلماتیک و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «آقای ترامپ مطمئن باشد ما با وزارت امور خارجه و دولت‌مان یکدل هستیم. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در خاتمه نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در محل مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در اعلام مواضع علیه دشمنان و دشمنی‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران هماهنگی در همه بخش‌های کشور وجود دارد، هرچند ممکن است بیان آنها با هم تفاوت داشته باشد. فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: توان مناسبی در عرصه‌های سیاسی، دفاعی و اجتماعی کشور وجود دارد. سرلشکر جعفری با اشاره به مواضع وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: این مواضع را بخش‌های دفاعی و امنیتی نیز دارند اما ممکن است نوع گویش و بیان‌ها متفاوت باشد. وی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی نیز بخوبی مطلعند همه مسؤولان نظام در دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها، اقتدار ملی و توان دفاعی و امنیتی همدل و همزبان هستند اما ممکن است نوع گویش‌های شان متفاوت باشد.


Page Generated in 0/0056 sec