printlogo


کد خبر: 182757تاریخ: 1396/7/19 00:00
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خبر داد
وجود بیش از 3 میلیون فارغ‌التحصیل فاقد شغل

گروه اجتماعی: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بیش از 3 میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی فاقد شغل هستند، گفت: بیش از 3میلیون دانش‌آموز تحت پوشش آموزش‌های کارآفرینی قرار گرفته‌اند. به گزارش فارس، علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش روز گذشته در مراسم رونمایی از طرح «ایران مهارت» که در وزارت کار برگزار شد، با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور بر فراگیری مهارت از سوی دانش‌آموزان، اظهار داشت: بیش از 3 میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی فاقد شغل هستند.
وی با اشاره به برنامه «آموزش برای همه»، افزود: این برنامه از سال 2000 تا 2015 اجرا شد و به دلیل فراگیری در دوره ابتدایی و اول متوسطه، بحث آموزش مهارت برای شغل مطرح شد. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: هدف سوم آموزش برای همه، «آموزش مهارت به دانش‌‌آموزان» است تا مهارت زندگی و شغل را کسب کنند. وی اضافه کرد: در برنامه درسی که بر اساس سند تحول است و درس‌های جدیدی مانند تفکر و پژوهش، تفکر و سبک زندگی در راستای تقویت مهارت‌های عمومی دانش‌آموزان ارائه می‌شود.
زرافشان با اشاره به رویکرد جدید آموزش‌وپرورش در حوزه کار و فناوری در برنامه درسی، گفت: در این برنامه، همه دانش‌آموزان از دوره ابتدایی تا پایان متوسطه، مخاطبان این حوزه هستند. معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه بیش از 38 درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم در فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند، گفت: آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان شاخه نظری در پایه دهم برخی استان‌ها مورد توجه قرار گرفته و اجرا شده است.
زرافشان با بیان اینکه بیش از 3 میلیون دانش‌آموز در دوره متوسطه تحت آموزش‌های کارآفرینی قرار دارند، افزود: امروز در همه استان‌ها در هفته، تعدادی بازارچه‌های کسب و کار دانش‌آموزی فعال است.


Page Generated in 0/0055 sec