printlogo


کد خبر: 182768تاریخ: 1396/7/19 00:00
نیمکت استقلال چند تغییر دیگر دارد
به امید روزهای‌آفتابی

براساس آخرین تصمیمات باشگاه استقلال قرار است علاوه بر پسر «وینفرد شفر» یک مربی داخلی و یک مربی خارجی دیگر به کادر فنی آبی‌پوشان اضافه شوند. پس از جدایی علیرضا منصوریان از تیم استقلال، شفر آلمانی جای او را روی نیمکت گرفت. پیرمرد کهنه‌کار به صورت رسمی کارش را با شاگردانش آغاز کرده اما او همچنان هیچ فرد جدیدی را به‌عنوان دستیار در کنار خود نمی‌بیند و تنها «میک مک‌درموت» بدنساز از تیم سابق فنی به‌عنوان دستیار در کنار شفر حضور دارد. از مهم‌ترین برنامه‌های هیات‌مدیره و کمیته فنی آبی‌ها تعیین و استخدام دستیاران این سرمربی است. پیش از این یکبار کمیته فنی 2 پیشکسوت این تیم را به‌عنوان دستیار پیشنهاد داد که شفر در نهایت استفاده از طاهری و دین‌محمدی را پذیرا نشد. پیگیری‌ها در این باره نشان می‌دهد جز یک آنالیزور جدید که فرزند شفر است و تا آخر این هفته به آبی‌ها ملحق می‌شود، حضور حداقل 2 دستیار دیگر در کادر فنی آبی‌ها قابل پیش‌بینی است. 2 دستیاری که به احتمال زیاد یکی ایرانی و یکی خارجی خواهد بود. کمیته فنی و هیات مدیره در این باره پیشنهاداتی دارند که در صورت رسیدن به جمع‌بندی آنها را مطرح می‌کنند و در صورت موافقت شفر به کادر فنی اضافه می‌شوند.
کمیته فنی یا...؟
محمد نوری، سخنگو و عضو کمیته فنی استقلال این روزها حسابی روی دور مصاحبه است. او که یکی از بهترین و محجوب‌ترین هافبک‌های استقلال در دهه 70 بود، سال‌ها در انزوا و سکوت خبری قرار داشت و کمتر خبری درباره او در رسانه‌ها منتشر می‌شد اما عضویت ناگهانی در کمیته فنی استقلال روحیه او را تغییر داده  و نوری این روزها تبدیل به یکی از پرحاشیه‌ترین و پر سر و صداترین‌های فوتبال ایران شده است. نوری بعد از انتخاب به عنوان سخنگوی کمیته فنی، با مصاحبه‌های متعددش وارد حاشیه‌های زیادی شده است. در روزهای اخیر چند پیشکسوت دیگر استقلال از عملکرد کمیته فنی انتقاد کرده‎اند و نوری به جای دفاع از این کمیته به منتقدان حمله کرده و مدعی شده مخالفان، پیشکسوت استقلال نیستند. اما امروز نوری به انتقاد و پاسخگویی به منتقدان بسنده نکرده و توصیه‌هایی به دیگر پیشکسوتان استقلال کرده و در نقش دلسوز و مصلح آنها ظاهر شده است! این بخشی از حرف‌های او درباره مجیدی است: «مجیدی اسطوره استقلال است اما نباید سرنوشت علیرضا منصوریان برای او تکرار شود. او باید کلاس‌های مربیگری را طی کرده و سپس بیاید. شاید مجیدی جای دیگری بتواند مربیگری کند اما در استقلال شرایط فرق می‌کند.» حالا سوالی که مطرح می‌‎شود این است که خود محمد نوری با کدام رزومه و تجربه کاری و شرکت در کدام کلاس مربیگری، عضو کمیته فنی شده است؟ سوال دیگر اینکه اگر وینفرد شفر خواهان حضور مجیدی در کادر فنی باشد آیا نوری یا دیگر اعضای کمیته فنی می‌توانند به هر بهانه‌ای با این خواسته مخالفت کنند؟ واقعیت این است که وظیفه کمیته فنی بررسی کاندیداها و نفراتی است که به عنوان دستیار به شفر معرفی شده‌اند. آنها نباید وارد مسائل حاشیه‌ای شوند و صلاح فرهاد مجیدی و دیگران را تشخیص دهند و به بهانه‌های واهی با حضور آنها در استقلال مخالفت کنند.  

2 هدف بزرگ پدیده استقلال
 ستاره جوان آبی‌پوشان پایتخت دو هدف اصلی پیش رو دارد که می‌خواهد با تلاش زیاد به آنها برسد. با وجود آنکه تنها چند بازی به صورت نصف و نیمه در ترکیب استقلال به میدان رفته اما به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است و ثابت کرده آینده درخشانی در انتظارش است. مهدی قائدی با نظر علیرضا منصوریان پیراهن استقلال را بر تن کرد، این درحالی بود که او از پرسپولیس هم پیشنهاد داشت. این بازیکن جوان در دوران منصوریان در ترکیب اصلی به میدان نمی‌رفت هر چند امیدوارکننده ظاهر می‌شد. او با آمدن شفر در درجه نخست این وظیفه را دارد که توانایی خود را به این مربی جدید ثابت کند. به نظر می‌رسد شفر هم بخوبی متوجه استعداد قائدی شده است، چرا که چند باری در تمرین با او به صورت خصوصی صحبت کرده است. قائدی از حضور در استقلال 2 هدف بزرگ دارد؛ نخست اینکه خود را به شفر ثابت کند و در ترکیب اصلی آبی‌پوشان به میدان برود و دوم اینکه او هم مانند هر فوتبالیست ایرانی دوست دارد در تیم‌ملی کشورش به میدان برود و در جام‌جهانی بازی کند. قائدی بخوبی می‌داند با حضور کی‌روش احتمال دعوت هر بازیکنی به تیم‌ملی وجود دارد. او باید ابتدا توانایی خود را در استقلال ثابت کند و به ترکیب اصلی برسد بعد از آن امیدوار به دعوت شدن به تیم‌ملی فوتبال ایران باشد. این بازیکن بوشهری نشان داده است استعداد بالایی دارد. جام‌جهانی بهترین فرصت برای هر بازیکنی است تا حضور در یک تیم اروپایی را تجربه کند. قائدی اگر در استقلال جا بیفتد می‌تواند به تیم‌ملی هم دعوت شود  و در جام‌جهانی بازی کند. او این روزها به سختی تمرین می‌کند و امیدوار است در درجه نخست به ترکیب اصلی آبی‌پوشان برسد و بعد از آن هم به تیم‌ملی دعوت شود. استقلال در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر باید در آزادی از فولاد خوزستان پذیرایی کند و قائدی امید زیادی دارد که در این دیدار به میدان برود.


Page Generated in 0/0051 sec