printlogo


کد خبر: 182792تاریخ: 1396/7/20 00:00
اخبار

اصناف موافق اجرای رجیستری هستند
گران شدن و مشکل در تأمین نیاز بازار دغدغه اصلی اصناف پس از اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه است. محمدمهدی غفوریان پیرنیا، رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه اصناف در گفت‌وگو با فارس با اشاره به پیامدهای اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه گفت: اگرچه اصناف با اجرای طرح رجیستری موبایل 100 درصد موافقند اما اجرای این طرح با توجه به اینکه در تصمیم‌گیری‌ها نظرات فعالان این صنف لحاظ نشده است ممکن است مشکلاتی را برای 400 هزار واحد صنفی فعال سراسری کشور در این بخش  به‌وجود آورد. وی با بیان اینکه سود خرده‌فروشان تلفن همراه بسیار اندک و حدود یک درصد است، افزود: به دلیل سود اندک و ضرر و زیان‌های ناشی از این کار سالانه همان تعداد که وارد صنف فروش گوشی تلفن همراه می‌شوند، از آن خارج می‌شوند. وی خواستار بازنگری در تعرفه 15 درصدی واردات تلفن همراه و ارزش افزوده 9 درصدی آن شد. وی با بیان اینکه 56 درصد از بازار تلفن همراه را یک برند به خود اختصاص داده است، گفت: بخش اعظمی از واردات این برند توسط 4 واردکننده انجام می‌شود.

 ساماندهی پیامک‌ها با شکایات مردم
سرپرست رگولاتوری از ساماندهی پیامک‌های مزاحم شخصی طبق شکایات مردمی تا پایان مهر و طراحی پنل کاربری دریافت انتخابی پیامک‌های تبلیغی تا حدود ۳ ماه آینده خبر داد. حسین فلاح‌جوشقانی در گفت‌وگو با فارس، با تشریح جزئیات راه‌اندازی سامانه ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی شخصی، از فراهم شدن امکان گزارش‌دهی آسان پیامک‌های مزاحم شخصی تا پایان مهر و امکان دریافت انتخابی پیامک‌های تبلیغی از طریق پنل کاربری پس از مهرماه خبر داد. وی توضیح داد: تا پایان مهر سامانه‌ای راه‌اندازی می‌شود که اگر مردم شکایتی از پیامک‌های شخصی دارند می‌توانند به رگولاتوری منتقل کنند تا از طریق این سامانه، پیامک‌ها مدیریت و اعمال مقررات شود. علاوه‌ بر این تا چند ماه دیگر سامانه‌ای راه‌اندازی خواهد شد تا امکان دریافت انتخابی پیامک‌‌های تبلیغاتی فراهم شود که در این صورت اگر مردم متقاضی دریافت برخی پیامک‌های انبوه هستند، می‌توانند از این امکان استفاده کنند. وی یادآور شد: در حال حاضر تنها راه‌حل دریافت نکردن پیامک‌های تبلیغاتی انبوه، مسدود کردن کامل پیامک انبوه از طریق سامانه 800 است.

مأموریت ربیعی به مدیران وزارتخانه
همه عوامل باید نخستین مسؤول و مقامی باشند که در جریان اخبار و رخدادهای مرتبط با مجموعه تحت مدیریت خود به صورت ویژه و شبانه‌روزی قرار می‌گیرند و در این‌باره به هیچ وجه نباید فرصت‌سوزی خاصی صورت گیرد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابلاغ بخشنامه‌ای به مسؤولان تحت امر خود اعلام کرد: باید نخستین مسؤول و مقامی باشید که در جریان اخبار و رخدادهای مجموعه تحت مدیریت خود قرار می‌گیرید. به گزارش مهر، علی ربیعی اخیرا با ابلاغ بخشنامه‌ای به معاونان، مشاوران، رؤسای سازمان‌ها، صندوق‌ها، بانک‌ها و مدیران کل اجرایی اعلام کرد: پایش، اشراف و تسلط خبری درباره موضوعات مرتبط با سازمان تحت‌الامر اعم از رویدادها، اتفاقات، سوانح و حوادث، یکی از اولویت‌های بنیادی و از ارکان اصلی مدیریت و عامل پیش‌برنده در راهبری هرچه کارآمدتر بحران‌های به‌وجود آمده تلقی می‌شود. این مهم موجب جلوگیری از گسترش احتمالی حوادث و شایعات مترتب می‌شود.

رشد 5/3 درصدی اقتصاد ایران در سال 96
صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود رشد اقتصادی ایران در سال جاری را 5/3 درصد و تورم را 5/10 درصد پیش‌بینی کرد. به گزارش تسنیم، رشد اقتصادی ایران برای سال قبل 5/12 درصد برآورد شده است. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است اقتصاد ایران در سال آینده نیز رشد 8/3 درصدی را تجربه کند. بر اساس این گزارش، نرخ تورم ایران که سال قبل 9 درصد اعلام شده بود در سال جاری به 5/10 درصد و در سال 2018 به رقم 1/10 درصد خواهد رسید. نرخ بیکاری ایران نیز در سال 2016 بالغ بر 5/12 درصد اعلام و پیش‌بینی شده بود این رقم در سال جاری به 4/12 درصد کاهش یابد و در سال 2018 به 2/12 درصد برسد.


Page Generated in 0/0056 sec