printlogo


کد خبر: 182793تاریخ: 1396/7/20 00:00
رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد
106 هزار میلیارد تومان رقم معوقات بانکی

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: 800 هزار میلیارد ریال بودجه شرکت‌های دولتی و 80 هزار میلیارد ریال بودجه دانشگاه‌هاست که خیلی از فسادها در همین بودجه‌هاست.
 به گزارش تسنیم، ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان بازرسی افزود: همین چند روز پیش افرادی 700میلیون تومان از یکی از دانشگاه‌ها اختلاس کردند.  متاسفانه ما درباره رانت و امضاهای طلایی قانون نداریم. بحث دیگر انحصارگرایی است که شورای رقابت خیلی تلاش کرد اما به جایی نرسید. رئیس سازمان بازرسی همچنین آخرین وضعیت پرونده گزارش آلودگی هوا را اعلام کرد. ناصر سراج در پاسخ به این سوال که نتیجه گزارش آلودگی هوا به کجا رسید؟ گفت: چندین استان را که درباره آلودگی هوا مشکل داشتند، بررسی کردیم و هزاران ساعت روی این مساله وقت گذاشتیم و مسؤولیت هر نهاد، سازمان، وزارتخانه و حتی فرد را مشخص کردیم. وی از تکمیل گزارشات خبر داد و گفت: تاکنون 2 گزارش بعد از تکمیل با همه جزئیات برای سران قوه ارسال شده است. وی در رابطه با بررسی کیفری این موضوع و تخلفات و اقدامات انجام شده، گفت: گزارش افرادی که مسؤولیت داشتند و از اجرای وظایف کوتاهی کرده بودند به نهادهای مربوطه از جمله ریاست‌جمهوری ارسال شده است.  اگر پیشنهادات ما اجرایی شود و کوتاهی‌ها در آینده انجام نشود هوای آلوده مثل سابق نخواهیم داشت. سراج تاکید کرد: این موضوع آیتم به آیتم بررسی و احصا شد.
 بازبینی قراردادهای شهرداری
سراج در بخشی دیگری از صحبت‌هایش افزود: شوراهای شهر که تاسیس شد، کل یافته‌های خود را در مرکز و استان‌ها بررسی کردیم و چالش‌ها و دام‌هایی را که ممکن است بر سر راه‌شان قرار بگیرد به شوراها ابلاغ کردیم. اخیرا شورای شهر و شهردار تهران کل یافته‌های ما را مصوب و ابلاغ کردند. مثلا در رابطه با قراردادها مصوب شد تمام قراردادها بازبینی شود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره نامه خبرساز سرپرست شهرداری رشت به خودش برای در اختیار گرفتن یک خانه گفت: به مساله شهرداری رشت هم همان روز بازرسی کل ورود کرد و متوجه شدند این آقا خانه هم دارد و حق دریافت خانه ندارد.
بررسی قرارداد هواپیمای «فلایت‎چک»
وی دربــاره بررسی قراردادهای خرید هواپیما توسط وزارت راه بویژه هواپیماهای فلایت چک گفت: سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده و در قالب یک پرونده مشغول بررسی این موضوع است اما چون منتج به نتیجه نشده است امکان افشای آن وجود ندارد.
مالک هپکو وام دریافتی را جای دیگری مصرف کرد
رئیس سازمان بازرسی همچنین درباره آخرین وضعیت شرکت آذرآب و هپکو گفت: خصوصی‌سازی از ابتدا تا امروز، آنطور که مد نظر قانون‌گذار و رهبر انقلاب بود، اجرا نشد. پیش‌بینی می‌شد انقلاب اقتصادی بعد از خصوصی‌سازی اتفاق بیفتد که ما شاهد نتیجه معکوس شدیم. سراج تاکید کرد: در شرکت هپکو فردی که این شرکت به او واگذار می‌شود، وام‌های کلان برای تجهیز کارخانه و افزایش کارگران می‌گیرد تا در نهایت صادرات داشته باشد اما این وجوه در جاهای دیگر به مصرف می‌رسد و به جایی می‌رسد که این کارخانه زیان‌ده می‌شود. سراج افزود: زیان و بدهی این کارخانه هزار میلیارد تومان است و هزار و 200 کارگر متخصص دارد که چندین ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند. در حال حاضر سود هر سهام این کارخانه در بورس منهای 501 ریال است. وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد کارخانه مشابه هپکو وجود دارد، گفت: تعدادی شناسایی شده‌اند که متاسفانه تعداد آنها
زیاد است.
106 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی
سراج در رابطه با لیست معوقات بانکی هم گفت: طبق آماری که دارم 106 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم و فکر می‌کنم 11درصد کاهش پیدا کرده و قرار است طی روزهای آتی جلساتی با مسؤولان بانک مرکزی داشته باشیم تا راه‌های اقدامات احتمالی برای این کار بررسی شود.


Page Generated in 0/0057 sec