printlogo


کد خبر: 182810تاریخ: 1396/7/20 00:00
حسن عباسی در مراسم رونمایی از مستند جنجالی «پول و پورن»:
بیماری فرهنگی جامعه باید توسط طبیبان درمان شود

مراسم رونمایی از مستند «پول و پورن» با حضور اصحاب رسانه و عوامل این فیلم و همچنین حسن عباسی که سخنرانی این برنامه را بر عهده داشت در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. به گزارش فارس، محسن یزدی، مدیر مرکز مستند سوره حوزه هنری در ابتدای مراسم گفت: ورود به مسائلی از این دست مشکلات خودش را دارد، ما مرتب بحث می‌کردیم که آیا نشان دادن این مسال خوب است یا بد؟! بحث‌ها همیشه وجود داشته است، اما با اینکه بیان این موارد مانند شمشیر دولبه است، باید گفت که گفتنش نیز لازم است. این پروژه کار آخر ما نیست و خودمان می‌دانیم که مشکلاتی داشتیم، ولی کارشناسان، فیلم را نقد کنند و به ما بگویند. صراحت‌هایی وجود دارد که عذرخواهی می‌کنم ولی احساس ما بر این است که این نوع صراحت گاهی لازم است.
در ادامه حسن عباسی که سخنران این مراسم بود اظهار داشت: خدا امر می‌کند به عدل و شیطان به فحشا. به حضرت رسول(س) گفتند هجرت یعنی چه؟ فرمودند عبور از حرام خدا. وی با مخاطب قرار دادن جریان لیبرال گفت: همان جریانی که علیه این فیلم شروع به شانتاژ کرده‌اند، اگر تا دیروز ما سندی نداشتیم که آمریکا علیه ایران جنگ نرمی را آغاز کرده است امروز خودشان اسنادی را منتشر کرده‌اند. این کارشناس با تاکید بر این مطلب که موضوع بعدی نابودی خانواده و ازدواج سفید است، ابراز داشت: حالا خودشان آمار داده‌اند که زنازادگی نیز وجود دارد، اما وقتی ما اعلام کردیم در دانشگاه آمار افزایش یافته آنقدر به داد و فریاد پرداختند و گفتند مگر همه مشکلات ما رفع شده که اینها را می‌گویید؟! که من در نهایت گفتم مگر روی صحبت من با شماست؟! یک شکل از لیبرالیسم در حوزه اخلاق، صنعت پورن است و یک شکل دیگر همانی بود که در این مستند به نمایش در آمد؛ دولت لیبرال‌ها در دهه 70 که بر سر کار آمد جلوی 2 فیلم در این‌باره را گرفت. در سال 83 نیز در ارتباط با فروش دختران هشدار دادم که از من چندین شکایت شد و 49 ماه خانه‌نشین شدم. همان زمان مسعود ده‌نمکی «فقر و فحشا» را ساخت و حالا 13 سال گذشته و «پول و پورن» ساخته شده است. شبکه مستند فرانسه مستندی ساخت با عنوان «پورنوکراتی» که به نوعی حاکمیت فحشا و تمایلات نفسانی را نشان داد. این فیلم 70 دقیقه‌ای را ببینید چرا که در آن شبکه جهانی، پورن و پایتخت، پورن را معرفی می‌کند و با یکی از همین زن‌ها همراه می‌شود. در این فیلم کشورها، شهرها و نقشه‌ای نشان داده می‌شود که در آن یک حکومت جهانی وجود دارد که بر دنیا حکومت می‌کند. وی با اشاره به این فیلم و مخاطبان آن اضافه کرد: مخاطب این فیلم آدم‌‌های خاکستری جامعه هستند. ما باید در پاتولوژی فرهنگی به بررسی این موارد بنشینیم. بعد از پاتولوژی فرهنگی، بیماری فرهنگی جامعه نیز باید توسط طبیبان درمان شود.
گفتنی است، موضوع این مستند قاچاق دختران ایرانی است. کارگردان این اثر مهدی نقویان است و تهیه‌کنند‌گی آن را مرکز مستند سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی با همکاری سازمان جرائم سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر عهده داشته‌اند. مستند «پول و پورن» پس از ترسیم نمایی کلی از باندهای زیرزمینی اما پرکار فساد و فحشا (اسکورت سرویس‌ها) و بیان نحوه فعالیت آنها، ماجرای یک پرونده امنیتی مرموز و مهم از نفوذ آنها به ایران و قاچاق دختران ایرانی را روایت می‌کند.


Page Generated in 0/0054 sec