printlogo


کد خبر: 182814تاریخ: 1396/7/20 00:00
رویدادها

حوزه هنری در سودای اکران فیلم خارجی
محمد حمزه‌زاده، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در نشست سراسری مدیران امور سینمایی این نهاد، از علاقه‌مندی حوزه هنری به اکران فیلم خارجی سخن گفت.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، پنجمین نشست سراسری مدیران امور سینمایی حوزه هنری روز چهارشنبه در شهر سنندج برگزار شد. محمد حمزه‌زاده، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری درباره مسائل اکران و سینماداری حوزه هنری صحبت کرد. او گفت: یکی از وظایف دولت این است که در کنار سایر برنامه‌هایش به موضوع صنعت و اقتصاد سینما توجه کند. هر کسب و کاری، در اتاق بازرگانی یا مراکزی از این دست نماینده دارد اما سینما از این امکان محروم است. هر فیلمی که تولید می‌شود از نظر محتوا از مجاری مختلف بررسی می‌شود اما در کنار توجه به بهداشت محتوا باید به این موضوع توجه کرد که یک فیلم از نظر اقتصادی و جذب مخاطب چه جایگاهی دارد. حمایت از تولید ملی اولویت اول، دوم و سوم ما است. همان حساسیتی که برای نمایش فیلم ایرانی داریم برای انتخاب و نمایش فیلم خارجی هم داریم اما به اکران فیلم خارجی به عنوان یک گزینه فکر می‌کنیم. نمی‌توان همه بار را بر دوش سینماداران گذاشت و به بخش سالن‌داری و تامین هزینه‌‌های آن بی‌توجه بود. وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تنوع اکران اشاره کرد و گفت: میزی که برای جذب مخاطب چیده می‌شود باید متنوع باشد. در بخش تولید و اکران باید این موضوع را در نظر گرفت.

شکایت ترانه‌سرای لس‌آنجلسی علیه 3 خواننده داخلی نتیجه داد!
رضا صادقی، سینا سرلک و علی لهراسبی به اتهام سرقت ادبی با شکایت اردلان سرفراز، ترانه‌سرا به 2 سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند. به گزارش فارس، اردلان سرفراز ترانه‌سرایی که با بسیاری از خوانندگان اصطلاحا لس‌آنجلسی و خارج‌نشین همکاری داشته، علیه 3 خواننده داخلی به دلیل استفاده بدون اجازه از 2 ترانه‌اش شکایت کرده که دادگاه بدوا رای به 2 سال حبس تعزیری این خوانندگان داده است. علی جعفری، مدیر برنامه‌های رضا صادقی ضمن تایید خبر گفت: ما هم از طریق رسانه‌ها این موضوع را مطلع شدیم. موضوع را از طریق وکیل‌مان پیگیری می‌کنیم البته فکر نمی‌کنم موضوع مهمی باشد و طی روزهای آینده این مسأله حل خواهد شد. دادگاه با شکایت سرفراز این خوانندگان را احضار می‌کند اما به‌رغم دعوی، آنها‌ در جلسه حضور پیدا نکرده‌‌اند و درنهایت دادگاه بنا بر ماده 23 قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان مصوب 1384،‌ هر یکی از متهمان را به تحمل 2 سال حبس تعزیری محکوم کرده است. البته این حکم از سوی دادگاه بدوا صادر شده و با اعتراض امکان تجدیدنظر در رای صادره وجود دارد.


Page Generated in 0/0067 sec