printlogo


کد خبر: 182816تاریخ: 1396/7/20 00:00
اخبار

سقوط ۹ پله‌ای ایران در رده‌بندی فیفا
تیم‌ملی فوتبال ایران در رده‌بندی جدید فیفا با سقوطی چشمگیر به رده سی‌وچهارم رسید. ساکرنت رده‌بندی ماه اکتبر فیفا را که اهمیت زیادی برای سیدبندی تیم‌ها دارد اعلام کرد. بر اساس این رده‌بندی تیم‌ملی فوتبال ایران بعد از 2 دیدار دوستانه برابر توگو و روسیه به رده سی‌وچهارم جهان سقوط کرد ولی همچنان در جایگاه نخست تیم‌های آسیایی باقی ماند. سقوط ۹ پله‌ای ایران به این دلیل است که ایران 2 بازی دوستانه در این ماه انجام داده ولی بقیه تیم‌ها بازی‌های انتخابی برگزار کردند و امتیاز بازی‌های انتخابی از بازی‌های دوستانه بیشتر است و به همین خاطر ایران در این رده‌بندی سقوط کرد. صعود چشمگیر را تونس داشت که به رده بیست‌وهشتم رسید و جای مصر را به عنوان بهترین تیم آفریقایی گرفت. همچنین تیم‌ملی استرالیا با صعود 7 پله‌ای به رده چهل‌وسوم رسید و ژاپن با 4 پله سقوط در رده چهل‌وچهارم قرار گرفت.

بازتاب شکست نوجوانان آلمان مقابل ایران
شکست سنگین تیم‌ملی نوجوانان آلمان برابر ایران در صدر اخبار رسانه‌های آلمانی قرار گرفت. تیم‌ملی فوتبال نوجوانان ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌‌های جام‌جهانی نوجوانان در هند، موفق شد با ۴ گل برابر آلمان به برتری برسد. آلمان‌ها که انتظار این باخت را برابر ایران نداشتند، با تعجب از قدرت ملی‌پوشان ایرانی یاد کردند و این شکست در صدر اخبار ورزشی رسانه‌‌های آلمانی بود. روزنامه اشپیگل درباره این دیدار نوشت: فوتبال آلمان در این دیدار کاملا تسلیم ایران بود و هیچ شانسی برای برتری نداشت. حریف بسیار خوب عمل کرد و از همان ابتدای بازی نیز بر بازی مسلط بود. این یک افتضاح بزرگ برای فوتبال آلمان بود که با این نتیجه در دومین دیدار خود در جام‌جهانی نوجوانان مغلوب ایران شود.  سایت ولت نیز با دردناک خواندن این شکست برابر ایران نوشت: شکست ۴ بر صفر برابر ایران دردناک است. ممکن است روی روحیه بازیکنان جوان فوتبال آلمان تاثیر بگذارد ولی کادرفنی تیم‌ملی آلمان باید این دیدار را فراموش کنند و به فکر بازی بعدی خود در این رقابت‌ها باشند تا آلمان بتواند به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد جام‌جهانی شود. «شب تیره فوتبال آلمان در گوا» تیتر روزنامه کیکر بود که اشاره به شکست تاریخی 4 بر صفر آلمان برابر ایران داشت. تیم‌ملی فوتبال نوجوانان ایران در سومین دیدار خود در مرحله گروهی باید به مصاف تیم‌ملی نوجوانان کاستاریکا برود.

فیفا  فدراسیون فوتبال پاکستان را تعلیق کرد
فدراسیون جهانی فوتبال، پاکستانی‌ها را به خاطر دخالت مقامات دولتی در امور فوتبال این کشور مجازات کرد. فدراسیون جهانی فوتبال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فدراسیون فوتبال پاکستان را به‌خاطر دخالت دولت این کشور در امور فوتبالی مجازات کرده و فعالیت فدراسیون را به حالت تعلیق درآورده است. طبق اعلام فیفا، روز سه‌شنبه جلسه‌ای برای رسیدگی به پرونده دخالت غیرقانونی مسؤولان غیرورزشی پاکستان در امور فدراسیون فوتبال این کشور برگزار شده و به موجب آن فعالیت‌های این فدراسیون تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است. اقدام پاکستانی‌ها که نقض اساسنامه فیفا درباره عدم دخالت مسؤولان دولتی در امور فوتبال کشورهاست، انتصاب یک مدیر توسط قوه‌قضائیه این کشور برای اداره امور فدراسیون فوتبال بوده است که استقلال آن را زیر سؤال برده است. این تعلیق مادامی که اداره امور فدراسیون فوتبال پاکستان به مسؤولان این فدراسیون بازگردانده نشود، ادامه خواهد داشت. به موجب بند
13 اساسنامه فیفا، تعلیق فدراسیون‌ها از سوی فیفا به منزله از دست رفتن همه حقوق عضویت‌شان در فدراسیون جهانی فوتبال است، ضمن اینکه تیم‌های فوتبال این کشور حق شرکت در هیچ تورنمنت بین‌المللی را نخواهند داشت.

تیم کشتی آزاد فرانسه هم به ایران می‌آید
تیم کشتی آزاد فرانسه برای حضور در جام باشگاه‌‌های جهان که به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود به ایران خواهد آمد. تیم کشتی آزاد فرانسه در رقابت‌‌های جام باشگاه‌‌های آزاد جهان که در کشورمان برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد. تاکنون تیم‌‌های تایتان مرکوری آمریکا و گامید گامیداف روسیه برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند. به گزارش مهر، با موافقت اتحادیه جهانی کشتی میزبانی چهارمین دوره پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جام باشگاه‌‌های جهان بر عهده ایران گذاشته شد تا این رویداد بین‌المللی در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذرماه در کشورمان برگزار شود.
 


Page Generated in 0/0051 sec