printlogo


کد خبر: 182817تاریخ: 1396/7/20 00:00
تیم‌ملی فوتبال آمریکا با شکست برابر ترینیداد و توباگو در جمع 6 تیم منطقه کونکاکاف پنجم شد و از حضور در جام‌جهانی روسیه بازماند
از جام مانده

سرانجام پرونده صعودهای مستقیم به جام‌جهانی و تیم‌هایی که باید در پلی‌آف رو در روی هم صف‌آرایی کنند مشخص نیست. از شامگاه سه‌شنبه تا بامداد چهارشنبه به وقت تهران بازی‌های متعددی در نقاط مختلف جهان برگزار شد که با انجام این دیدار‌ها تیم‌های ملی آمریکا، شیلی و هلند به طور قطع جام‌جهانی 2018 روسیه را از دست دادند. آرژانتین هم با درخشش مسی توانست عاقبت صعود مستقیمش را مسجل کند. در ابتدا اما نگاهی بیندازیم به اروپا. 8 تیم صعود کرده به پلی‌آف جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه اروپا مشخص شدند. سه‌شنبه شب دیدارهای مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه اروپا به پایان رسید و تیم‌های آلمان، اسپانیا، انگلیس، بلژیک، فرانسه، پرتغال، ایسلند، صربستان و لهستان با صدرنشینی در گروه‌های‌شان به جام‌جهانی صعود کردند. 8 تیم برتر رتبه دوم هم به پلی‌آف راه یافتند. ضعیف‌ترین تیم دوم اسلواکی ۱۸ امتیازی بود و این تیم نتوانست در شانس مجدد حضور داشته باشد. بر این اساس سوییس، ایتالیا، کرواسی و دانمارک در سید یک قرار می‌گیرند و تیم‌های سوئد، ایرلند، یونان و ایرلند شمالی در سید 2 حضور دارند. حریفان هر یک از تیم‌ها بر اساس قرعه‌کشی مشخص خواهند شد و پیروز 2 بازی رفت و برگشت به جام‌جهانی صعود خواهد کرد.
آمریکا جام‌جهانی را از دست داد
تیم‌ملی فوتبال آمریکا با شکست برابر ترینیداد و توباگو فرصت حضور در جام‌جهانی 2018 را از دست داد و هندوراس با صعود به پلی‌آف، حریف استرالیا شد. بامداد چهارشنبه آخرین دیدارهای مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه در منطقه کونکاکاف برگزار شد که مهم‌ترین اتفاق آن ناکامی آمریکا در رسیدن به جام‌جهانی بود. آمریکا در حالی به مصاف ترینیداد و توباگو رفت که با پیروزی می‌توانست به جام‌جهانی صعود کند اما 2 بر یک مغلوب میزبانش شد تا فرصت حضور در بزرگ‌ترین فستیوال فوتبال جهان را از دست بدهد. پاناما هم با پیروزی 2 بر یک برابر کاستاریکا در جایگاه سوم جدول قرار گرفت و به صورت مستقیم به جام‌جهانی صعود کرد. در دیگر بازی نیز هندوراس به سختی توانست مکزیک را شکست دهد و به پلی‌آف صعود کند. این تیم باید در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف استرالیا برود و در صورت پیروزی فرصت حضور در جام‌جهانی را خواهد داشت. پیش از این تیم‌های مکزیک و کاستاریکا از این منطقه به جام‌جهانی صعود کرده بودند.
هت‌تریک مسی آرژانتین را به جام‌جهانی رساند
تیم‌ملی آرژانتین با گلزنی ستاره‌اش توانست اکوادور را شکست دهد و به جام‌جهانی 2018 روسیه صعود کند اما شیلی مغلوب برزیل شد و از رسیدن به این رقابت‌ها بازماند. بامداد چهارشنبه چهره 3 تیم دیگر صعودکننده به جام‌جهانی مشخص شد. در مهم‌ترین بازی آرژانتین برابر اکوادور قرار گرفت و توانست با درخشش لیونل مسی پیروز شود. آرژانتین که در ابتدا یک بر صفر عقب افتاد در نهایت با درخشش مسی و هت‌تریک این بازیکن موفق شد با نتیجه 3 بر یک ازسد اکوادور بگذرد. به این ترتیب آرژانتین به صورت مستقیم راهی روسیه شد. در یکی دیگر از بازی‌های مهم شیلی برابر برزیل قرار گرفت و با 3 گل مغلوب میزبانش شد. با این نتیجه لاروخا به رتبه ششم سقوط کرد و فرصت حضور در جام‌جهانی را از دست داد. گل‌های برزیل را پائولینیو و گابریل ژسوس به ثمر رساندند. اروگوئه هم با پیروزی 4 بر صفر برابر بولیوی صعودش به جام‌جهانی را تثبیت کرد. دبل لوییس سوارز و گل‌های ادینسون کاوانی و کاسرس این پیروزی را رقم زدند. کلمبیا برابر پرو متوقف شد اما توانست به دور بعد صعود کند. خامس رودریگز تک گل کلمبیا را به ثمر رساند. از طرفی پرو با این تساوی در جایگاه پنجم قرار گرفت و به پلی‌آف رفت. این تیم با پیروزی برابر نیوزیلند می‌تواند به جام‌جهانی صعود کند. در دیگر بازی این منطقه پاراگوئه برابر ونزوئلا قرار گرفت و با یک گل مغلوب میهمانش شد. به این ترتیب برزیل، آرژانتین، اروگوئه و کلمبیا راهی جام‌جهانی شدند و پرو در پلی‌آف برای رسیدن به این رقابت‌ها تلاش خواهد کرد.
فیفا موجب حذف شیلی شد
جریمه فیفا موجب شد شیلی نتواند به جام‌جهانی ۲۰۱۸ صعود کند. بولیوی در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ از نلسون کابررای محروم در ترکیب خود بهره برد به همین خاطر فیفا این تیم را جریمه کرد و تساوی‌اش برابر شیلی (صفر-صفر) و پیروزی‌اش مقابل پرو
(۲-صفر) را لغو کرد. هر دو بازی 3 بر صفر به نفع دو تیم ذکر شده اعلام کرد. 2 تیم شیلی و پرو از این اتفاق بهره بردند و 3 امتیاز کسب کردند اما لاروخا هرگز فکر نمی‌کرد این موضوع به ضررش تمام شود. در این اتفاق 3 امتیاز به پرو افزوده شد و این تیم در هفته پایانی با تساوی برابر کلمبیا ۲۶ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر توانست بالاتر از شیلی قرار بگیرد. پرو با قرار گرفتن در رتبه پنجم به پلی‌آف صعود کرد و باید برای حضور در جام‌جهانی نیوزیلند را در این مرحله شکست دهد. اگر 3 امتیاز به پرو نمی‌رسید شیلی اکنون در شانس مجدد حضور داشت.
 


Page Generated in 0/0054 sec