printlogo


کد خبر: 182839تاریخ: 1396/7/22 00:00
اخبار

همزمان با اجرای طرح رجیستری
2 مدل موبایل کمیاب غیرفعال می‌شود
2 برند موبایل رجیستر نمی‌شود بلکه تنها 2 مدل موبایل کمیاب که از بازار خارج شده است از پایان مهر رجیستر می‌شود این یعنی احتیاج به نگرانی نیست و گام اول رجیستری تنها برای 2 مدل گوشی کمیاب که بازار ندارد اجرا می‌شود. آذری جهرمی پس از جلسه مشترک وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات، گمرک، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت و  ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با موضوع رجیستری اعلام کرد: در همان ماه اول اجرا، درباره 2 وندور مدل‌های گوشی موبایل که خدمات مناسب به کاربران ایرانی ارائه نمی‌کنند و حقوق گمرکی دولت را نیز نمی‌پردازند اعمال سیاست می‌شود و جلوی قاچاق آنها را می‌گیریم و برای ادامه روند بعداً تصمیم گرفته می‌شود تا در آینده تمام برندها را تحت پوشش قرار دهیم. بنا بر اطلاعات دریافتی، به احتمال زیاد یکی از نسخه‌های قدیمی و منسوخ‌شده اپل در بازار جزئی از این طرح است.


خانه‌‌های خالی از سکنه امسال مشمول مالیات می‌شوند
در حالی که سال‌هاست بحث وجود خانه‌های خالی از سکنه مطرح است، وزیر راه‌وشهرسازی از پیگیری برای اجرای دریافت مالیات از این واحدها خبر می‌دهد و می‌گوید: در حال تعقیب اجرای این برنامه هستیم اما اجرای آن زمان می‌برد. عباس آخوندی در پاسخ به این سوال که بارها از وجود بیش از 5/2 میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور و 500 هزار مسکن خالی از سکنه در تهران صحبت کرده‌اید اما چرا اقدامی مثل دریافت مالیات از این واحدها برای ورود به بازار نمی‌کنید، گفت: وزارت راه‌وشهرسازی در حال تعقیب دریافت مالیات از واحدهای خالی از سکنه است، بنابراین اجرای آن تا حدودی زمان می‌برد. وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: به هر حال این موضوع از وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال پیگیری است و اقدامات آن در حال انجام است اما زمان می‌برد. اگرچه بارها مسؤولان ارشد وزارت راه‌وشهرسازی و نمایندگان مجلس از تدوین طرحی برای اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی از سکنه سخن گفته‌‌اند اما هر بار بعد از مدتی مجددا به فراموشی سپرده شده است.
به گزارش فارس، حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی در تازه‌‌‌‌‌ترین اظهارنظر خود درباره واحدهای مسکونی خالی از سکنه در حاشیه همایش سیاست‌های توسعه مسکن که اخیرا برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: حدود5/2 میلیون خانه خالی از سکنه در کشور وجود دارد که سهم شهر تهران حدود 490 هزار واحد است و نشان می‌دهد قیمت خانه‌ها بالاتر از توان خرید مردم است. وی افزود: خانه‌‌های خالی از سکنه امسال مشمول مالیات می‌شود و در سال اول نیم درصد اجاره‌بها، سال دوم یک درصد و سال سوم نیز 5/1 درصد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، مالیات از خانه‌‌های اجاره‌ای دریافت می‌شود تا مردم تشویق شوند خانه‌ها را برای اجاره وارد بازار کنند.


بانک‌ها از رسالت اصلی خود دور شده‌اند
استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: وظیفه اصلی بانک جمع‌آوری اندوخته‌های مردم و دادن تسهیلات به صنایع، کشاورزی و خدمات است. از آنجا که به دلایل مشخص بانک‌ها چندین برابر بانک مرکزی پول در اختیار دارند و مقدار بهره دریافتی‌شان زیاد است، تاثیر مهم‌تری هم بر اقتصاد دارند. فرشید سیم‌بر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اصلاح دستوری نظام بانکی افزود: البته به دلیل وجود دستورالعمل‌ها و سیاست‌های دستوری دولتی، نظام بانکی خصلت اصلی خود را از دست می‌دهد. وقتی پرداخت و دریافت بهره و نیز نوع سپرده‌گذاری به صورت دستوری تعیین می‌شود، لاجرم بانک‌ها خارج از قوانین اقتصادی عمل می‌کنند. وی درباره فعالیت‌های غیررسمی بانک‌ها بیان کرد: اقتصاد دستوری موجب شده است بانک‌ها اموال مردم را صرف بنگاهداری می‌کنند تا بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند، در این وضعیت نظام بانکی روز به روز از رسالت اصلی خود دور می‌شود. وی تصریح کرد: دولت باید در نخستین قدم بدهی‌های خود را به بانک‌ها بپردازد و بهترین راه برای افزایش کارایی نظام بانکی، نظارت مستمر و حساب‌شده بانک مرکزی بر فعالیت بانک‌ها است. وی درباره تجربه اصلاح نظام بانکی در دولت یازدهم گفت: آقای سیف 4سال سرکار بودند و ما تاکنون  به غیر از پایین آوردن نرخ بهره حرکت درخور توجهی از ایشان در راستای اصلاح نظام بانکی ندیده‌ایم.


Page Generated in 0/0049 sec