printlogo


کد خبر: 182843تاریخ: 1396/7/22 00:00
اخبار

رکود بازار طلا را رها نمی‌کند
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر کشور از کاهش تولید طلا تا یک دهم در ۵ سال گذشته خبر داد. عبادالله محمدولی با اشاره به اینکه میزان اشتغال در این صنف با کاهش تولید افت چشمگیری داشته است، افزود: ادامه این روند سبب زمینه‌‌سازی واگذاری بازار ۸۰ میلیون نفری ایران به رقبا و کالای خارجی است. وی با اشاره به اینکه وضعیت تولید طلا هر روز بدتر می‌شود، گفت: در ۲۰ ماه گذشته بازار طلای داخلی با رکود مواجه بوده و از مشتری خالی است. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا قانون مالیات بر ارزش افزوده را سبب افزایش هزینه تولید و کاهش قدرت رقابت دانست و ادامه داد: روش دریافت این مالیات اشتباه بوده و سبب رکود بازار طلا در کشور شده است. محمدولی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی ادامه داد: مسؤولان تا امروز تدبیری برای خروج از وضعیت فعلی طلا نداشته‌اند و این رویه سبب کاهش قدرت تولید‌کنندگان برای حفظ نیروی کار شده است.


 مناطق آزاد محل رانت است
هدایت‌الله خادمی، نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره مناطق آزاد گفت: این مناطق صرفا به مکان‌هایی برای رانت و سوءاستفاده برخی افراد ذی‌نفوذ تبدیل شده است، از زمان تاسیس این مناطق تاکنون فایده‌ای در آنها دیده نشده است و متاسفانه افرادی نیز هستند که نظارتی بر آنها وجود ندارد و کسی هم نمی‌داند این افراد چه می‌کنند. به گزارش فارس، وی درباره مثبت یا منفی بودن فضای صحن علنی مجلس نسبت‌ به لایحه افزایش مناطق آزاد، عنوان کرد: گاهی اوقات در مجلس تصمیماتی گرفته می‌شود که به جای آنکه در راستای تامین منافع ملی باشد، در راستای تامین منفعت‌های فراکسیون است؛ بنابراین امیدواریم همکاران ما درباره موضوع افزایش مناطق آزاد فراکسیونی عمل نکنند و چنین طرحی تصویب نشود. خادمی در ادامه به ذکر مثال‌هایی اشاره کرد و گفت: برای مثال در منطقه آزاد قشم چند هزار نفر مشغول به کار شدند؟ چه تعداد کالا صادر یا تولید می‌کنیم که درآمدی برای کشور داشته باشد؟ بنابراین باید گفت در هیچ‌کدام از مناطق‌آزاد اتفاقات مثبت خاصی نیفتاده و فقط مکان‌هایی بی‌حساب و کتاب و بدون نظارت هستند. نماینده مجلس در پایان با تاکید بر اینکه نظر کمیسیون انرژی مخالف لایحه افزایش این مناطق است، از رد شدن این لایحه در صورت ورود به کمیسیون انرژی خبر داد.


اتصال به شبکه‌های بین‌المللی‌پرداخت کلید خورد
شرکت خدمات انفورماتیک به نمایندگی از بانک مرکزی با شرکت PBC روسیه قرارداد همکاری امضا کرد تا اتصال به شبکه بین‌المللی پرداخت به طور رسمی کلید بخورد. به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، این شرکت در راستای عمل به مسؤولیت محول شده درباره فراهم آوردن امکان اتصال به شبکه‌های بین‌المللی پرداخت در قالب یکی از پروژه‌های استراتژیک نقشه راه بانک مرکزی، با شرکت PBC روسیه قرارداد امضا کرد. سیدابوطالب نجفی، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک درباره روند انعقاد قرارداد اظهارداشت: از چندی پیش که مسؤولیت اتصال به شبکه‌های بین‌المللی پرداخت در قالب نقشه راه بانک مرکزی به شرکت خدمات انفورماتیک ابلاغ شد، مقدمات برگزاری مناقصه بین‌المللی برای تهیه یک سامانه سوئیچ کارت استاندارد با تهیه اسناد مناقصه توسط همه ذی‌نفعان آغاز و نهایی شد و سپس آگهی مناقصه در نشریات داخلی و خارجی منتشر شد. وی تصریح کرد: مذاکره و تعامل با شرکت BPC برای تهیه و تنظیم اسناد قرارداد با این شرکت تا روز ۱۷ مهرماه به سرانجام رسید و در نهایت قرارداد اجرای پروژه بین شرکت روسی و شرکت خدمات انفورماتیک در روز ۱۹ مهرماه ۱۳۹۶ به امضا رسید.


Page Generated in 0/0053 sec