printlogo


کد خبر: 182846تاریخ: 1396/7/22 00:00
نبض جامعه

سرکنسول ایران در کربلا  اعلام کرد
3 سال زندان برای ورود غیرقانونی زائران به عراق
سرکنسول ایران در کربلا با بیان اینکه داشتن مدارک قانونی اعم از ویزا، گذرنامه و مهر ورود و خروج برای زائران اربعین الزامی است، گفت: ورود به خاک عراق بدون ویزا یا بدون ثبت مهر ورود به‌عنوان ورود غیرقانونی تلقی شده و حداقل 3 سال زندانی در پی دارد. میرمسعود حسینیان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین تدابیر و اقدامات انجام‌شده برای ایام اربعین حسینی(ع) امسال و آخرین توصیه‌های ویژه به زائران اربعین، اظهار کرد: با توجه به حساسیت دولت عراق، ورود به خاک این کشور بدون ویزا یا بدون ثبت مهر ورود به‌عنوان ورود غیرقانونی تلقی می‌شود و حداقل 3 سال زندانی در پی دارد، پس معطلی چندساعته پشت مرز بهتر از چند سال زندانی یا چندین ماه معطلی است.حسینیان تأکید کرد: زائران پس از ورود به خاک عراق از عکاسی نقاط حساس و سیطره‌ها خودداری کنند و حتما مقررات و دستورالعمل‌ها رعایت شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:
تنوع مدارس با عدالت آموزشی سازگار نیست
رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: ۱۷ نوع مدرسه در کشورمان داریم که این تنوع با عدالت آموزشی سازگار نیست و برای اصلاح آن باید برنامه‌ریزی کنیم. به گزارش فارس، در حاشیه اجلاس دوم از دوازدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس، اظهار داشت: شورایعالی انقلاب فرهنگی نقش مؤثری در بسیاری از سیاست‌گذاری‌های فرهنگی کشور داشته است و 5 سال روی نقشه جامع علمی کشور کار شد که اجرای آن باید مطالبه شود. رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نتوانسته است بخوبی انتظارات را جامه عمل بپوشاند، گفت: در کشور هنوز نتوانسته‌ایم بین نهادهای فرهنگی هماهنگی ایجاد کنیم. وی درباره ایرادات مطرح شده درباره سند تحول بنیادین اظهار داشت: این سند براساس قرآن و سنت نوشته شده و قرار است دانش‌آموزان را به حیات طیبه برساند و ربطی به مبانی تربیتی غربی ندارد. وی درباره ایراد مطرح شده درباره سرپرستی غیرقانونی در دانشگاه فرهنگیان، گفت: ما هم به وضعیت دانشگاه فرهنگیان معترضیم و امیدواریم وزیر جدید شرایط این دانشگاه را تغییر دهد.

راه‌اندازی مرکز کنترل سفرهای برون‌استانی دانش‌آموزان
 مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش از راه‌اندازی مرکز کنترل سفرهای برون‌استانی دانش‌آموزان با هدف تامین ایمنی اردوها از  امروز 22 مهرماه در سازمان دانش‌آموزی خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، در اطلاعیه آموزش و پرورش آمده است: این مرکز با همکاری تمام تشکل‌های دانش‌آموزی و همه واحدهای حوزه ستادی در زمینه سفرها و اردوهای دانش‌آموزی در سازمان دانش‌آموزی تشکیل و سفرهای برون‌استانی را از ابتدای سفر، نظارت و کنترل می‌کند. علاوه بر این، این مرکز مجاز است که اگر در هر لحظه و به هر دلیلی ایمنی سفر با کمترین مخاطره‌ای مواجهه شود نسبت به صدور دستور توقف کاروان و رفع مخاطرات اقدام و درباره ادامه یا توقف سفرتصمیم‌گیری کند. گفتنی است، در مراحل بعدی تمام اردوهای دانش‌آموزی تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرد و از طریق کانال‌های ارتباطی اطلاعات این اردوها قابل رؤیت و پیگیری است.


Page Generated in 0/0061 sec