printlogo


کد خبر: 182871تاریخ: 1396/7/22 00:00
اخبار

کاوه رضایی ۷۵ درصد شانس حضور در جام‌جهانی دارد
یک سایت بلژیکی شانس حضور کاوه رضایی در جام‌جهانی را ۷۵ درصد دانست. به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اینترنتی DH، کاوه رضایی در تیم شارلوای بلژیک عملکرد خوبی در چند ماه اخیر داشته و همین باعث شد کارلوس کی‌روش او را به تیم‌ملی ایران دعوت کند. سایت بلژیکی درباره حضور کاوه رضایی در تیم‌ملی ایران نوشت: رضایی بعد از ۲ سال غیبت از سوی کارلوس کی‌روش به تیم‌ملی ایران دعوت شد و در بازی برابر توگو که با برتری ۲ بر صفر ایران به پایان رسید توانست ۹۰ دقیقه برای ایران به میدان برود. او در بازی برابر روسیه نیز همراه تیم‌ملی ایران بود و ۲۶ دقیقه به میدان رفت. به نظر می‌رسد این بازیکن شانس زیادی برای حضور در جام‌جهانی دارد و اگر بتواند همین روند خوب را ادامه دهد، او ۷۵ درصد شانس حضور در جام‌جهانی روسیه را با تیم‌ملی ایران دارد.

نام لیگ جهانی والیبال عوض شد
اجلاس دپارتمان لیگ جهانی در پاریس برگزار شد و نام این رقابت‌ها از سال ۲۰۱۸ به «لیگ ملت‌های والیبال» تغییر یافت. شورای دپارتمان لیگ جهانی روز پنجشنبه نشستی یک روزه در پاریس برای بررسی برنامه‌های این مسابقات در سال ۲۰۱۸ برگزار کرد که محمدرضا داورزنی، عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) و سرپرست فدارسیون ایران نیز در آن شرکت داشت. این نشست همزمان با جشن هفتادمین سالروز تاسیس فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) بود. یکی از مصوبه‌های این نشست تغییر نام «لیگ جهانی» به «لیگ ملت‌های والیبال» است که از سال ۲۰۱۸ در 2 گروه مردان و زنان برگزار خواهد شد. بر این اساس لیگ ملت‌های والیبال از سال ۲۰۱۸ در 2 گروه زنان و مردان با حضور ۱۶ تیم در سطح یک برگزار می‌شود که ۱۲ تیم از جمله ایران تا 7 سال آینده ثابت هستند و 4 تیم نیز متغیر خواهند بود. همچنین مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۱۸ مردان در مدت 5 هفته برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی ایران در هفته پنجم دور مقدماتی میزبان است. در لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۱۸ مردان هر تیم حداقل ۱۵ بازی انجام می‌دهد که در مجموع ۱۳۰ مسابقه برگزار خواهد شد. در این نشست همچنین به پخش زنده تلویزیونی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در پخش زنده تاکید شد تا والیبال علاوه بر علاقه‌مندان در سالن‌های والیبال، تماشاگران تلویزیونی را به این رشته ورزشی جذب کند.

صعود قاطع نوجوانان ایران به مرحله حذفی جام‌جهانی فوتبال
تیم‌ملی نوجوانان فوتبال ایران با کسب سومین پیروزی برابر کاستاریکا، با ۹ امتیاز به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی زیر ۱۷ سال صعود کرد. تیم‌ملی نوجوانان ایران در سومین دیدار خود در جام‌جهانی زیر ۱۷ سال، برابر کاستاریکا قرار گرفت و توانست این تیم را با 3 گل مغلوب کند. نوجوانان ایران با کسب سومین پیروزی، ۹ امتیازی و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند. رقیب ایران در مرحله بعد، امروز (شنبه) و با اتمام بازی‌های دور گروهی مشخص می‌شود. تیم‌ملی کشورمان با یکی از تیم‌های سوم دور گروهی روبه‌رو می‌شود. در این بازی برای ایران محمد غبیشاوی و طاها شریعتی از روی نقطه پنالتی و سرداری گلزنی کردند. در دیگر بازی این گروه، آلمان با شکست ۳ بر یک گینه، 6 امتیازی شد و  به عنوان تیم دوم، صعود خود را قطعی کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. گینه و کاستاریکا با یک امتیاز از این مسابقات
حذف شدند.

واکنش معاون نخست‌وزیر روسیه به تساوی با ایران
موتکو می‌گوید باید تیم‌ملی روسیه با آرامش به کار خود ادامه دهد.  ویتالی موتکو، رئیس فدراسیون فوتبال روسیه و معاون نخست‌وزیر این کشور با تاکید بر اینکه بازی با کره‌جنوبی و ایران دوستانه بود و برای پیشرفت بیشتر روسیه، درباره انتقاد بعضی کارشناس‌ها از نتیجه بازی با ایران گفت: «همه باید با کمال میل به خودشان آرامش بدهند، زیرا اتمسفر تیم‌ملی فوتبال روسیه فوق‌العاده است. ما باید در مسیر ادامه آزمایش‌های مختلف تیم‌ملی گام برداریم. فکر می‌کنم کادر فنی در این مرحله کار گسترش تیم‌ملی روسیه را به اتمام رسانده و امیدوارم هیچ یک از بازیکنان مصدوم نشوند».


Page Generated in 0/0054 sec