printlogo


کد خبر: 182901تاریخ: 1396/7/23 00:00
اخبار

آمریکا دنبال فشار به ایران برای گرفتن امتیازات بیشتر است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فشار برای محدود کردن توانایی‌های نظامی و دفاعی ایران را غیرقابل قبول دانست و گفت: همه‌ مسؤولان ایران در همه‌ بخش‌ها، بارها اعلام کرده‌اند نمی‌گذاریم بازوان دفاعی کشور تضعیف شوند. آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در آغاز جلسه کمیسیون موارد خاص مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان غیردیپلماتیک و غیرمتعادل ترامپ درباره تحریف تاریخ و جغرافیای ایران گفت: وی در لفاظی‌های خود، غیر از مجموعه‌ای از اتهامات واهی، مسائل دیگری را مطرح نکرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام این عصبانیت‌ها را نتیجه شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه دانست و گفت: آمریکا که خود فتنه‌ داعش را در منطقه ایجاد کرده است، اکنون پس از شکست سیاست‌هایش، دنبال فتنه‌های دیگر مانند تجزیه‌ کشورهاست و همیشه ایران را مانع اجرای سیاست‌های قلدرمآبانه خویش می‌بیند و به همین دلیل نیز خشمگین است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اتهامات بی‌ادبانه‌ ترامپ نسبت به سپاه پاسداران و ایران اسلامی را ناشی از خشم سیاسی سردمداران استکبار جهانی دانست و گفت: این را همه می‌دانند که ایران و سپاه پاسداران از عوامل اصلی انحلال تشکیلات داعش در کشورهای منطقه هستند. هاشمی شاهرودی مجموعه موضع‌گیری‌های خصمانه‌ رئیس‌جمهور آمریکا را تکرار بحث‌های زمان تبلیغات انتخابات دانست و گفت: هنوز دنبال فشار به ایران و طرف‌های مذاکرات هسته‌ای برای گرفتن امتیازات بیشتر در برجام است و گویا نمی‌داند تصویب معاهدات بین‌المللی زمان خاص دارد و پس از آن نوبت اجراست.

150 هزار توئیت واکنش کاربران ایرانی به اظهارات ترامپ
بر اساس رصد و تحلیل آنلاین فضای مجازی، پس از اظهارات خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران، کاربران ایرانی در فضای مجازی بالغ بر ۱۵۰ هزار توئیت در این‌باره منتشر کردند. به گزارش مهر، سامانه رصد و تحلیل آنلاین فضای مجازی (پایشگر) متعلق به یک شرکت دانش‌بنیان، رفتار کاربران ایرانی توئیتر را طی ۲۴ ساعت گذشته مورد تحلیل قرار داده و نمودار استفاده از ۵ هشتگ برتر را در این بازه زمانی منتشر کرده است. بر اساس تحلیل صورت گرفته از جمعه‌شب تا ظهر روز شنبه نزدیک به ۱۵۰ هزار توئیت از سوی کاربران ایرانی برای ۵ هشتگ ترامپ، روحانی، سپاه، خلیج‌فارس و Nevertrustusa ایجاد شده است. در این زمینه سهم هشتگ ترامپ ۶۷ هزار توئیت، سهم هشتگ روحانی ۲۰ هزار، سهم هشتگ سپاه ۳۰ هزار، سهم هشتگ خلیج‌فارس ۱۵ هزار و سهم هشتگ Nevertrustusa بالغ بر ۱۵ هزار توئیت اعلام شده است. در همین حال استفاده از هشتگ‌هایی چون آمریکا و برجام در رده‌‌های بعدی موضوعات داغ کاربران ایرانی در این فضا قرار داشته است. برآوردها نشان می‌دهد موضع‌‌‌گیری آمریکا درباره سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، مخالفان بسیاری در میان کاربران توئیتر داشت. کاربران ایرانی در توئیت‌های‌شان ضمن محکومیت دخالت آمریکا، خواستار حمایت هرچه بیشتر از سپاه شدند. از سوی دیگر حمایت ترامپ از مردم ایران در سخنرانی خود، موجب تمسخر کاربران توئیتری شده است.

احتمال ایجاد کمیسیون بین‌پارلمانی دومای روسیه با مجلس ایران
رئیس مجلس دومای روسیه از احتمال ایجاد کمیسیونی بین‌پارلمانی با همکاری مجلس ایران خبر داد. به گزارش فارس، «ویاچسلاو وولودین» رئیس مجلس دومای روسیه گفته است، مجلس ایران و دومای روسیه درحال بررسی ایجاد یک کمیسیون بین‌پارلمانی هستند. بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران که در رأس هیاتی پارلمانی به سن‌پترزبورگ سفر کرده است، روز جمعه 21 مهر با رئیس مجلس دومای روسیه دیدار و گفت‌وگو کرده است. رئیس مجلس ایران به منظور حضور و سخنرانی در یکصدوسی‌وهفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس عصر روز پنجشنبه (20 مهرماه) عازم سن‌پترزبورگ روسیه شد.


Page Generated in 0/0058 sec