printlogo


کد خبر: 182902تاریخ: 1396/7/23 00:00
پسابرحام

روحانی: شکستن میز مذاکرات هنر نیست
حسن روحانی می‌گوید «شکستن میز مذاکرات هنر نیست و باید پایه‌های حل‌وفصل اختلافات جهانی از مسیر گفت‌وگو تقویت شود». رئیس‌‌جمهور دیروز در دیدار «لاینتر» سفیر جدید سوییس در تهران با تأکید بر اینکه کشور سوییس می‌تواند نقش بسیار سازنده‌ای در حوزه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کند، اظهار داشت: معتقدیم ضربه به برجام، ضربه به امنیت و ثبات منطقه و جهان است و امیدواریم اتحادیه اروپایی جلوی حرکت‌های ناصحیح که مخل صلح و همکاری‌های بین‌المللی است، بایستد. وی با اشاره به اینکه «شکستن میز مذاکرات هنر نیست و باید پایه‌های حل‌وفصل اختلافات جهانی از مسیر گفت‌وگو تقویت شود»، خاطرنشان کرد: بی‌تردید در آینده، تاریخ و مردم جهان و آمریکا بهتر قضاوت خواهند کرد راهی که دولتمردان کنونی انتخاب کرده‌‌‌‌اند، بی‌نتیجه و اشتباه بوده است. وی افزود: امروز در شرایط بسیار حساس و مهمی قرار گرفتیم و این شرایط حساس تنها برای ایران و 1+5 نیست، بلکه آثار آن برای کل منطقه و جهان است، چرا که برجام آرامش بیشتری را در جهان و منطقه ایجاد کرد.

سنا برای اعمال نظرات ترامپ دست به کار شد
نمایندگان جمهوری‌خواه در سنای آمریکا همزمان با سخنرانی رئیس‌جمهور این کشور علیه ایران و تاکید بر تغییر برجام، از 2 طرح در شاخه‌های قانونگذاری این کشور رونمایی کردند که خواستار وضع شرایط جدید برای توافق هسته‌ای‌ ایران و گروه 1+5 است. به گزارش تسنیم، وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشت این طرح قانونی که «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا، همراه با «تام کاتن» سناتور تندروی ضدایرانی در حال تدوین آن هستند، خواستار بازگرداندن خودکار تحریم‌ها علیه ایران در صورت تخطی این کشور از محدودیت‌های جدیدی است که شرایط آن در همین طرح تعیین خواهد شد. وبگاه واشنگتن‌فری‌بیکن، به تشریح جزئیات طرح مشابهی در دیگر شاخه کنگره آمریکا، مجلس نمایندگان پرداخته که درصدد است ایران را ملزم و وادار به پذیرش شرایط سختگیرانه جدید در زمینه برجام یا بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی کند. مطابق این گزارش، نسخه پیش‌نویسی از این طرح که در مجلس نمایندگان آمریکا در حال توزیع است، از ایران خواسته ظرف 6 ماه آینده با محدودیت‌های جدید در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای خود موافقت کند. طرح مجلس نمایندگان که توسط «پیتر روسکام» تدوین شده خواستار آن است که در صورت امتناع ایران از پذیرش محدودیت‌های جدید در زمینه برنامه موشکی، فعالیت‌های تسلیحاتی و عدم اجازه بازرسی‌های نظامی، تمام تحریم‌های رفع‌شده علیه ایران به‌ موجب برجام را بازگرداند. این طرح قانونی، همچنین شرایط جدیدی درباره بندهای موسوم به «غروب آفتاب» وضع می‌کند. منظور از این بندها به‌گفته مخالفان برجام، محدودیت‌هایی مانند غنی‌سازی یا استفاده از سانتریفیوژها برای ایران است که بین 10 تا 15 سال بعد از اجرایی شدن توافق، از بین می‌رود. وبگاه فری‌بیکن نوشته طرح پیشنهادی روسکام به‌نام «قانون بهبود برجام» عملا بندهای غروب آفتاب را از بین برده و محدودیت‌ها علیه ایران را ابدی می‌کند.

ادامه ارتقای توان دفاعی برای مقابله با رژیم فاسد آمریکا
سردار جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان طی سخنانی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز مصمم‌تر و باانگیزه‌تر از همیشه مسیر توسعه و ارتقای توان دفاعی را ادامه خواهد داد. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به اظهارات وقیحانه ترامپ افزود: از زبان نیروهای مسلح و آحاد مردم بصیر ایران اسلامی به دولت فاسد و شرور آمریکا می‌گوییم که ارتقای توان دفاعی کشور برای مقابله با رژیم فاسد آمریکا مسیر توسعه بی‌وقفه خود را باانگیزه‌تر و مصمم‌تر از گذشته ادامه خواهد داد و نیز لحظه‌ای در دفاع از مظلومان در جای جای جغرافیای جهان ولو در ایالات متحده آمریکا بویژه مردم مظلوم منطقه غرب آسیا دریغ نخواهیم کرد. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز عزیزتر و پرتوان‌تر از هر زمان دیگر رؤیاهای کثیف سردمداران آمریکا را یکی پس از دیگری آشفته می‌کند و در ادامه این راه حرف‌های ناگفته فراوانی هست که در وقت خود جلوه‌های بیرونی آن را دولت ترامپ مشاهده خواهد کرد.


Page Generated in 0/0060 sec