printlogo


کد خبر: 182905تاریخ: 1396/7/23 00:00
اخبار

بازی تازه فرودگاه نجف با پروازهای ایرانی
چند هفته پس از حل مشکلات به‌وجود آمده برای ایرلاین‌های ایرانی در فرودگاه نجف و از سرگیری دوباره پروازها، حالا دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید امکان توقف دوباره پروازهای ایرانی به سمت این فرودگاه وجود دارد. مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات جدید مسؤولان فرودگاه نجف اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن روزهای اربعین و رشد پروازهای ایران به فرودگاه نجف مسؤولان این فرودگاه ناگهان تصمیم گرفتند نرخ سوخت پروازها در این مجموعه را افزایش دهند. به گفته وی، در شرایطی که نرخ سوخت در فرودگاه نجف ۹۸ سنت بوده، ناگهان طبق اعلام مسؤولان این فرودگاه به یک دلار و ۲۴ سنت افزایش پیدا کرده که این موضوع می‌تواند برای پروازهای ایرانی مشکل‌ساز باشد. اسعدی اضافه کرد: کاری که از سوی مسؤولان فرودگاه نجف اتفاق افتاده، نه‌تنها شرکت‌های ایرانی که حتی وزیر حمل‌ونقل عراق را ناراضی کرده است. این اتفاق باعث افزایش هزینه پرواز و به دنبال آن بالا رفتن قیمت بلیت خواهد شد که برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی پذیرفته نیست. به‌‌ گفته وی، اگرچه هنوز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی تصمیمی در این‌باره نگرفته‌اند اما قطعا گزینه توقف یا تعلیق پروازهای ایران به نجف روی میز خواهد بود.

بانک‌های خصوصی نرخ سود را کاهش ندادند
تعدادی از بانک‌ها، بویژه بانک‌های خصوصی کاهش دستوری نرخ سود بانکی را نمی‌پذیرند و اعلام می‌کنند چون با سپرده‌گذاران قرارداد داریم، نمی‌توانیم نسبت به کاهش سود سپرده‌ها اقدام کنیم. بیژن پناهی‌زاده، معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: بانک‌های خصوصی راه‌ها و روش‌های خاصی را برای دور زدن دستورالعمل کاهش سود سپرده‌ها در نظر می‌گیرند و به نوعی در عمل هیچ اتفاقی در بحث کاهش سود سپرده‌های سرمایه اتفاق نیفتاده است. وی افزود: این بانک‌ها با راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دستورالعمل کاهش سود سپرده را دور می‌زنند و از آن محل به مردم سود پرداخت می‌کنند. وی تصریح کرد: تعداد بانک‌های متخلف آنقدر زیاد است که کنترل و نظارت بسیار سخت است. پناهی‌زاده اضافه کرد: بانک‌ها مجبورند برای جلوگیری از خروج سپرده‌ها و حفظ منابع، ابزارهای جدیدی را به کار ببرند و با سود بیشتر مشتری‌های خود را نسبت به نگه داشتن سپرده‌ها در آن بانک ترغیب کنند.

افزایش مالیات شرکت‌های ترکیه‌ای
رئیس‌جمهور ترکیه طرح افزایش مالیات شرکت‌های ترک را با هدف کسب درآمد ۵ میلیارد دلاری به پارلمان این کشور ابلاغ کرد. به گزارش رویترز، کمیسیون پارلمانی ترکیه با افزایش ۲ درصدی مالیات برای همه شرکت‌ها موافقت کرد. پیش از این قرار بود فقط مالیات برای موسسات مالی افزایش یابد. دولت ترکیه به دنبال کسب درآمد بیشتر برای تامین هزینه‌های نظامی است. این کمیسیون، با طرح پیشنهادی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر دریافت مالیات بیشتر بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از خودروها با توجه به حجم موتور آنها موافقت کرد. با این اقدام، درآمد مالیاتی ترکیه در سال ۲۰۱۸ میلادی از ۲۷ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین مالکان خودروهایی که قیمت خودروی آنها بین ۱۱ هزار تا ۱۹ هزار دلار است، ۱۰ درصد اضافه‌تر مالیات پرداخت خواهند کرد اما مالکان خودروهایی که قیمت خودروی آنها بیشتر از رقم اعلام شده باشد باید ۲۰ درصد مالیات بیشتر پرداخت کنند. افزایش مالیات‌ها از ۲۰ درصد به ۲۲ درصد تا ۳ سال آینده ادامه خواهد داشت. در همین حال «مهمت سیمسک» معاون نخست‌وزیر ترکیه گفت: با درآمد اضافی ۵ میلیارد دلاری می‌توان تجهیزات نظامی جدید در سال آینده با تکیه بر درآمدهای مالیاتی و بدون گرفتن وام خریداری کرد.


Page Generated in 0/0062 sec