printlogo


کد خبر: 182915تاریخ: 1396/7/23 00:00
رویدادها

«اعتراض خاموش» مستضعفان به جشنواره عمار می‌رسد
میکائیل دیانی از مستندسازان کشور با اشاره به تولید مستند «اعتراض خاموش» گفت: این اثر به خودکشی‌های اعتراضی در جامعه، به عنوان آسیب اجتماعی ناشی از بی‌توجهی مسؤولان به وضعیت اقتصادی مردم می‌پردازد. به گزارش عمار فیلم، میکائیل دیانی در سخنانی درباره ساخته جدید خود با عنوان «اعتراض خاموش» گفت: این مستند به خودکشی‌های اعتراضی در جامعه، به عنوان آسیب اجتماعی ناشی از بی‌توجهی مسؤولان به وضعیت اقتصادی مردم می‌پردازد. جنس اعتراضات اجتماعی در حال دگرگونی است و ما امروز با خودکشی‌های اعتراضی به عنوان مسأله‌ای در دهه 90 روبه‌رو هستیم که در گذشته با این شکل و حجم وجود نداشته است. در دهه 70 کارگران و اقشار مستضعف به امید تغییر وضع موجود زندگی‌شان در جامعه، راهپیمایی‌های اصلاحی برگزار می‌کردند اما امروز در دهه 90 کمتر شاهد شکل‌گیری این نوع اعتراضات هستیم. اگر در 4 سال اخیر به آمارها نگاه کنیم، متوجه می‌شویم تعداد خودکشی‌ها، خیلی بالا نرفته است اما نمود خودکشی‌های عمومی که در ملأعام اتفاق می‌افتد و از جنس طبقات محروم جامعه محسوب می‌شود در حال افزایش است. مستند «اعتراض خاموش» پیرامون این جنس از اعتراضات است و نتایج اجتماعی و آسیب‌هایی را که به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی برای قشر محروم جامعه ایجاد می‌شود، بررسی می‌کند. موضوعی که اگر به تمام جامعه سرایت کند، قطعا با آسیب‌های گسترده‌تری روبه‌رو می‌شویم. تولید این مستند، تلنگر و هشداری برای مسؤولان است تا به وضعیت اقتصادی مردم  رسیدگی کنند و مانع از بروز و گسترش آسیب‌‎های اجتماعی شوند. خودکشی‌های اعتراضی از نمود بیرونی گسترده‌ای برخوردار نیست اما آسیب‌های فراوانی را با خود به همراه دارد. دیانی با بیان اینکه تصویربرداری این اثر در مراحل پایانی است، تصریح کرد: کارهای پژوهشی برای ساخت مستند «اعتراض خاموش» را از 4 ماه پیش آغاز کردیم و به منظور تولید هرچه بهتر آن، تحقیقاتی را در استان‌های کرمانشاه، ایلام،  تهران و اسلامشهر انجام داده‌ایم. این مستند در مرحله نخست برای نمایش در جشنواره فیلم حقیقت آماده می‌شود و سپس از اواخر مهرماه کار توزیع و پخش آن را آغاز می‌کنیم.

ایران و سوریه 2 سریال مشترک می‌سازند
در دیدار رئیس رسانه ملی و مسؤولان وزارت اطلاع‌رسانی سوریه، 2 طرف برای ساخت 2 سریال مشترک به توافق رسیدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در دومین روز سفر دکتر علی‌عسکری به سوریه، رسانه ملی و مرکز تولیدات رسانه‌ای و سینمایی سوریه، برای ساخت 2 سریال مشترک به تفاهم رسیدند. دکتر علی‌عسکری پس از نشست مشترک با مسؤولان فرهنگی سوریه به خبرنگاران گفت: برای ساخت 2 مجموعه تلویزیونی بزرگ به تفاهم رسیدیم و امیدواریم این سریال‌ها پس از تولید، برای مردم دو کشور و جهان پخش شود. از مهم‌ترین درخواست‌های طرف سوری در این دیدار، کمک به ساخت سریال‌ها و برنامه‌های مشترک و تأمین نیازهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رسانه‌ای این کشور بود.

واکنش نویسنده «لشکر خوبان» به اظهارات ترامپ
معصومه سپهری، نویسنده کتاب‌های «لشکر خوبان» و «نورالدین پسر ایران» به اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، سپهری با انتشار عکسی نوشت: دیشب (جمعه‌شب) بعد از آنچه آن مردک ترامپ گفت و... یاد این عکس افتادم: از اولین پرتاب‌های موشک اسکاد B به سوی بغداد در سال ۱۳۶۵ توسط پاسداران جوان یگان موشکی جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی حسن طهرانی مقدم.... شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، ... همه آرمان این مردم شریف در دفاع از شرافت و عزت، اعتقادات و سرزمین‌شان در جنگ تحمیلی بر این موشک روسی نقش بسته بود. موشکی که با زحمت، مشقت و سیاست از لیبی گرفته شده بود... شعارهای اعتقادی مردم ایران به خط زیبای علی بلالی بر بدنه موشک نقش بسته بود. بماند که الان همه موشک‌های تولید ایران شعاری بلند و رساست بر ذهن و ضمیر ظالمان و مستکبران جهان... زنده‌باد یاد انسان‌های بزرگی که در راه دفاع از ایران عزیز و مردمانش، علم، عمر، جان و جوانی خویش را فدا کردند.


Page Generated in 0/0067 sec