printlogo


کد خبر: 182933تاریخ: 1396/7/23 00:00
بعد از ادعای تحویل شهرداری ورشکسته
شهردار تهران بدهی هزاران میلیاردی دولت را منکر شد

گروه اجتماعی : مدیریت شهری جدید تهران معتقد است شهرداری ورشکسته تحویل گرفته و حتی پول پرداخت حقوق پرسنل را ندارد، این در حالی است که شهرداری به صورت کامل بدهی ۱۹ هزار میلیارد تومانی دولت را منکر می‌شود. به نظر می‌رسد حضور شهردار تهران در هیأت دولت به جای اینکه به نفع مردم باشد به نفع خود دولتی‌ها می‌شود.  به گزارش فارس،‌ سالیان سال است بحث بدهی دولت به شهرداری مطرح است و هر بار مسؤولان شهرداری تهران در این باره صحبت کرده و معتقد بودند دولت سهم خود را بدرستی پرداخت نمی‌کند. طلب شهرداری تهران از دولت سال گذشته حدود 14 هزار میلیارد تومان عنوان شد و شهردار سابق در این باره هشدارهای زیادی داده بود. با روی کار آمدن محمدعلی نجفی، شهردار جدید تهران در اظهارنظری اعلام کرد اما و اگرهایی در بدهی دولت به شهرداری وجود دارد.
قدرت‌الله گودرزی، معاون قالیباف در این باره گفت:‌ اسناد و مدارک بدهی‌های دولت وجود دارد و بر مبنای اسناد، طلب ما از دولت حدود 19 هزار میلیارد تومان است. معاون سابق مالی و اقتصاد شهرداری تهران گفت: 50 درصد در حوزه بافت فرسوده برابر قانون از سال86، 50 درصد یارانه بلیت اتوبوس و مترو، 60 درصد جرایم راهنمایی و رانندگی، یک‌میلیارد دلاری که مجلس تصویب کرده و... بدهی‌های دولت به شهرداری است که همه مستنداتش وجود دارد. ما حتی با نوبخت جلسه گذاشتیم و قرار شد آنها مبالغی را تا پایان سال 95 بدهند که بسیاری از آن محقق نشد.
گودرزی با اشاره به بدهی 4 هزار و 500 میلیون تومانی شهرداری به دولت که نجفی عنوان کرده است، گفت: ‌عددی که دوستان اعلام کردند شاید منظورشان بدهی ما به بانک‌ها باشد ما هم البته این بدهی را قبول داریم و اعلام کردیم اما مبلغ بدهی‌های خیلی کمتر از چیزی است که عنوان شده است. در شرایطی که با روی کار آمدن مدیریت جدید شهرداری هر روز اعلام می‌کنند ما شهرداری ورشکسته تحویل گرفته‌ایم و اوضاع مالی خوبی نداریم؛ اظهارات نجفی درباره بدهی دولت به شهرداری تعجب‌برانگیز است. محمدعلی نجفی، شهردار تهران اعلام کرد: بدهی 18 هزار میلیاردی دولت به شهرداری صحت ندارد؛ هر چند تاکنون در این زمینه اظهارات متفاوتی اعلام شده است اما در هر حال این میزان بدهی درست نیست. بر اساس این گزارش، معلوم نیست سرنوشت بدهی دولت به شهرداری که اسنادش هم موجود است چه خواهد شد و سرنوشت هزاران میلیارد بدهی در هاله‌ای از ابهام است.


Page Generated in 0/0050 sec